Hova megy ez a vonat?

Menetrendi értesítő - válogatás a helyközi buszközlekedés aktuális változásaiból

2012. december 18. Szerző: Thomas a laprugós

Immáron több, mint egy hete túlestünk az évente esedékes országos menetrendváltozáson. A múlttal, a friss élményekkel, és a nemzetközi útvonalakkal kapcsolatos bejegyzésünket még eggyel egészítjük most ki (ígérjük, jövő ilyenkorig aztán hanyagoljuk a menetrendváltozás témáját…): következzenek az autóbusz-menetrendek módosulásai. Tudjuk azt jól, jóval több az autóbuszjáratok száma, mint a vonatoké, így összefüggéseiben átlátni csak alapos helyismerettel lehet az egyes vonalcsoportok, tájegységek közlekedési rendszerét. Ebből adódóan cikkünk is inkább egyfajta hírcsokor, szubjektivitástól sem feltétlenül mentes írás lett, fogadjátok tőlünk szeretettel!

Általánosságban elmondható, hogy az új autóbusz-menetrendek – a két ütemesített útvonalon kívül, nem nagyon szólnak szolgáltatásfejlesztésről. A zavaros (nem minden konspirációs teóriától mentes) háttérre visszavezethető „járműbeszerzési stop” okozta egyhangú működés köszön vissza a menetrendekben is: csak azért nem teljesen változatlanok, mert megtörtént egy-egy távolsági útvonal visszavágása, megszüntetése, esetleg hosszabbítása, illetve a regionális vonalakon is valamivel kevesebb járattal utazhatunk (legalábbis, a menetrendi értesítők átbogarászását követően így tűnik). 

tabla_busz_gerecse_k.jpg

Ez az "érdekes" tábla az évek során lecserélődött, a menetrend a faluban viszont keveset módosult. De a legutóbbi változtatással is elveszett egy esti járatpár... 

Gyakran éri az a vád a „vasútbarátokat”, hogy indokolatlanul nagy patáliát képesek csapni a legkisebb mellékvonali járatritkítás ellen is, mindeközben nem vesznek tudomást arról, hogy az autóbusz-hálózaton ugyanez történik (év közben, folyamatosan), ahol egyes települések ugyanúgy fontos kapcsolatokat veszítenek el. Helyt kell adjak ennek a kritikának. Talán abban látom a magyarázatát, hogy a buszéhoz képest kisebb, így könnyebben áttekinthető vasúthálózat olyan, hogy még ha egyes szakaszait ténylegesen csak kedvtelésből utaztuk is be, más részein konkrét céllal is jártunk, és fenntartását ezért nem kérdőjelezzük meg. Ha csak minden ilyen személyre jut egy-egy megszűnő járat az ország különböző sarkaiban, az értelemszerűen sokkal jobban visszhangzik az internetes médiában, illetve a vasutas szervezetek is sokkal „hangosabbak” ilyenkor, mint a Volánosok.

Egy autóbuszjárat – sőt, akár egy teljes vonal megszüntetése, főleg ha regionális forgalmú, általában megmarad kistérségi, települési hírnek. A településnek magának kell megvívnia a buszközlekedéséért: minél kisebb egy lakott hely, annál nehezebb célt érnie, nagyon gyakran már egy olyan alkunak is örülnie kell, ahol valamely járat időfekvése módosítható a lakosság többségének érdekében, csökkentve azonban a szolgáltatást kevésbé frekventált időszakokban. Aki beleolvasgat a menetrendi értesítőkbe, rendszeresen találhat benne csökkentésre utaló változásokat. Nem érinti utasok tömegeit, hosszú távon mégis a rendszert gyengíti, mikor egy-egy közepesen fontos regionális vonalon találhatunk üzemidő-szűkítést, iskolaszüneti munkanapokon teljesítmény-kivonást, vagy éppen valamely betérés megszűnésével erodálódik tovább valamely zsákfalu szegényes tömegközlekedési kínálata.

valkonya_k.jpg

Tolatásos forduló egy dél-zalai zsákfaluban

A díjszabási változásokról már írtunk korábban, így most ezzel nem foglalkoznánk. Jöjjön pár menetrendi konkrétum, társaságonként:

A Kisalföld Volán az egyike azoknak a cégeknek, ahol távolsági járatok szűntek meg: Pápa, Zalaegerszeg, Tapolca irányába is kevesebb autóbusszal utazhatunk Győr felől. A Vasi Volán területéről kiinduló Szombathely-Zalaegerszeg-Nagykanizsa-(Pécs) forgalmi tengelyen az a „megszokott alakítgatás” történt, mely alapvetően minden évben a társvállalatok járatainak optimalizálását jelentette, részlegesen figyelembe véve a szintén „hol elvett, hol visszaadott” Pécs-Szombathely vasúti járatokat is. 

Ha már vasút: mindig könnyebb az érthetetlen, rossz példákat észrevenni egy menetrendben, ebből a térségből következzen most egy ilyen: A menetrendi tájékoztatás szerint a Zalalövőről késő este Bajánsenyére közlekedő Vasi Volános autóbuszhoz mostantól nem csatlakozik a pénteki napokon Budapestről este hétkor induló mentesítő (Zalás) autóbusz. Az indoklás szerint a Zalaegerszegről érkező személyvonatról (valamint Körmend felől is) így csökken rá az átszállási idő, mivel 10 perccel kevesebbet kell várnia. Érthetetlen ugyanakkor, hogy csak pénteki napokon miért nem maradt meg a korábbi menetrend: az utolsó zalaegerszegi gyorsról így másfél órás várakozás jut az Őrség felé tovább vonatozó távolsági utasnak (kérdés, kivárja-e ezt, vagy megszervezi továbbhaladását egyéni közlekedéssel), esetleg Körmenden keresztül utazik, de számára érthető módon a távolsági busz csatlakozásának megtartása lett volna a megfelelő, mely a legrövidebb menetidőt jelentette. (Teória: a változtatás a meg nem valósult esti zalaegerszegi gyorsvonatnak szólt, majd elfelejtették visszamódosítani). Minimális számú utasról beszélünk – ugyanakkor annak az elvnek ettől függetlenül érvényesülnie kellene, hogy ha feltételezhető, kielégíthető utazási igény mutatkozik, akkor azt meg kell próbálni kiszolgálni

A Zala Volánról még egy szó: így jöjjön be a veszprémi órás vasúti ütem, mint a díjszabással kapcsolatos jóslatunk, mely a bérletes utasok várható növekedésére vonatkozott: hirdetés a társaság honlapjáról ...

zlovo_k.jpg

Zalalövő, vasútállomás. A Zala völgyét itt történelmi meghatározottság okán keresztezi a Zala és Vas közötti megyehatár, így  történhet hogy a közeli Zalaegerszeg mellett Körmend, Szentgotthárd és Szombathely vonzása is érvényesül

A veszprém megyei járatoknál a legkomolyabb visszhangot a Veszprém-Balatonfüred-Pécs menetrendi mező megszűnése keltette. A 29-es vasútvonal változó menetrendjéhez viszont örvendetes módon igyekezett a Somló és a Balaton Volán is valamelyest igazodni. A Gemences szekszárdi járat végpontja Várpalota helyett Veszprém lett, és a tatabányai Zalás járat pedig nem jár már Balatonalmádi érintésével. Az Alba Volán elbúcsúzott Harkánytól, illetve jelentős kínálatcsökkentés történt Baja irányába is, noha itt igazán jó alternatíva nem áll rendelkezésre. Kevés járat maradt a Budapest-Siófok közötti 1171-es mezőben is (mely a 7-es főúton közlekedő járatokat foglalja magába). Gyúró, valamint Vál elveszítette közvetlen budapesti kapcsolatát: az ezt pótolni hivatott martonvásári és baracskai vasútra ráhordások azonban érdemben nem lettek megerősítve.

Az Alba Volánhoz kötődően át is ugrunk a Duna bal partjára, ahol Dunavecse esetében kell megemlítenünk egy módosulást: a település a dunaújvárosi híd lehajtójánál fekszik. A székesfehérvári társaság járatai a hídon áthaladnak, majd délnek fordulva Dunaegyháza felé közlekednek tovább. A 2007-ben átadott hidat azonban elsőnek a Kunság Volán vette birtokba, a kunszentmiklósi járatokkal (e sorok írója a járat beindulásának reggelén sokkolta az útvonallal éppen csak ismerkedő járművezetőt, mikor Kunszentmiklóson felszállva, teljes természetességgel Dunaújvárosba kért jegyet…), melyek kezdetben nem is álltak meg Dunavecsén. Az utasok azonban igényelték ezt a megállást, ebből aztán vita keletkezett a két társaság között: a Dunaújváros-Dunavecse közötti bevételen ezután osztozni kellett volna…Ennek most úgy néz ki vége: a korábban a Kunság járataira, Dunaújváros felé bevezetett felszállási korlátozás, nagyon helyesen, az utasok érdekeit szem előtt tartva a múlté lett. A példa azonban nem egyedi, azon gazdaságossági, állomáshasználati elszámolási problémák közül, melyek a Volánoknál előfordulnak. A Kunság Volán egyébiránt alakított az ünnepi menetrendek korlátozásain, valamint a kiskunhalasi üzem több távolsági járatától is megszabadult (ennek könnyen lehet, hogy járműoldali okai voltak, mivel a cég alaposan küzd a Mercedes szerződéses járataiban felhasznált távolsági kocsik hiányával). A fehérre festett Bács Volános kocsik pedig új, szépen kiépített végállomást kaptak Jánoshalmán, így a vasútállomást már kevesebb (csak a csatlakozók) érinti közülük.

dfold.jpg

Dunaföldváron pihen a Kunságos 266-os. Több ilyen kocsi is napi rendszerességgel járja az alföldi utakat.

A Tisza Volán eddig is nagy kedvvel üzemeltette a Szeged-Veszprém-Bük járatot, most azonban (ha nem tévedünk), övé a rekorder hosszúságú belföldi járat is: Békéscsabáról Pécs érintésével Zalaegerszegig, 487 kilométeres utat lehet végigbuszozni egyetlen jeggyel. A cég a távolsági járatai közül a salgótarjáni mentesítőjét veszítette el.

Folytassuk is akkor az Északi-középhegységben: a Nógrádnál, a Hatvani Volánnál, és az Agriánál is elsősorban regionális járatok hullottak, főként peremidőben (vasárnap, iskolaszünet). Többek között a tavasszal már emlegetett tarna-völgyi 3459. sz. vonatpótló útvonal is újabb járatokat veszített. Az egri vonat begyorsítása nyomán az 1050-es mező expresszbuszai kaptak egy új megállót Ludason, a település közvetlen budapesti kapcsolatának biztosítása érdekében. (No comment). Sajnálatos módon csökkent a Salgótarján és Eger közötti eljutás minősége is (az utolsó közvetlen járat a délután közepén indul egyik városból a másikba). A Mátra Volán két távolsági járattól búcsúzott: Szolnokra és Gyulára nem juthatunk el a továbbiakban a társaság buszaival.

És el is érkeztünk akkor a Tiszántúlra, ahol a menetrendváltás legérdekesebb fejleményei zajlottak: ütemessé alakult a Miskolc-Tiszaújváros-Polgár-Hajdúböszörmény-Debrecen, valamint a Debrecen-Berettyóújfalu-Szeghalom-Békéscsaba autóbuszvonal. Lássuk ezeket külön-külön is:

1372 (Miskolc-Debrecen):

Az útvonal számos nagyobb települést felfűzve, már korábban is órás, helyenként sűrűbb követéssel rendelkezett. A járatok az új menetrendben 2 óra 10 perc alatt teszik meg az utat, Miskolcról 5:35 és 20:00, Debrecenből pedig 5:30 és 20:10 között indulva (mint látható, az ütem nem „vegytiszta”, a napközbeni alapütemben :00 perckor indulnak a járatok Debrecenből, és :50-kor Miskolcról). A csúcsidőben, illetve pénteki-vasárnapi napokon mentesítő járatok segítik a közlekedést: ezek egy része az M3-as és M35-ös autópályákat is igénybe veszi. Felmerülhet az olvasó kérdése, mi van akkor a kör IC-vel? Nos, szerintünk a kör-IC-t ettől még nem kell félteni. A buszjárat a miskolci és a debreceni egyetemváros mellett is elhalad, így a diákság számára menetidőtől függetlenül alternatíva lehet (sem a miskolctapolcai egyetemvárosból, sem az agrár kar debreceni telephelyéről nem leányálom adott város vasútállomására jutni), ugyanakkor viszonylagos lassúsága, regionális forgalomban is betöltött szerepe miatt alapvető átrendeződés nem várható miatta az utazási szokásokban, viszont menetrendjük kiszámíthatóbbá válik majd. Sajnos a Tiszaújváros és Hajdúböszörmény térségében közlekedő többi járattal egyelőre nem tökéletes a hangolás: főként előbbi esetben, gyakran Miskolc és Tiszaújváros között „egymást kergetik” a járművek – ennek oka talán a viszonylag rugalmatlan Volános fordaszerkesztésből adódik.

hajdusag11 021_K.jpg

 

Ez ugyan csak a téglási járat, de Miskolcra Hajdúböszörményből is óránként juthatunk majd el.

1441 (Debrecen-Békéscsaba):

Ez a vonal megerősítésre került további járatokkal, bár a hangsúly itt is inkább az ütembe rendezésen volt, nem kellett hozzá sok többlet. 5:40 és 18:40 között (egyes napoktól függően a korlátozásokra figyelemmel) lényegében óránként indulnak a járatok Debrecenből, melyek megállnak a vasútállomás mellett is, csatlakozást véve a Nyíregyháza felőli vonattól (fájdalom, a mátészalkai irány átszállása igen necces, a gyakorlatban valószínűleg nem működőképes). Berettyóújfalun sajnos nem ad csatlakozást Biharkeresztes felé (elvben kijönne a menetrendben), viszont Szeghalmon Biharnagybajom és Füzesgyarmat felől a 128-as vonal utasai számára átszállásos eljutási lehetőséget kínál Békéscsaba felé – ahol pedig kitűnően „pókba” érkezik, azonnali átszállási lehetősséggel Szeged, Gyula, Lőkösháza felé egyaránt. (Néhány járat, a hagyomány elvét követve Debrecen és Szeged között tovább közlekedik, de ez csak néhány esetben párhuzamosság, mivel a 135-ös vonalon helyenként „lyukas” az ütem). Ellenkező irányban 5:20 és 18:20 között indulnak a járatok Békéscsabáról, és 2 óra 55 perc alatt futják be útjukat a hajdúsági megyeszékhelyig. Öröm számunkra, hogy ennek a vonalnak az illesztése a lehetőségekhez képest jól sikerült az országos vasúti távolsági hálózatba. A változáshoz kapcsolódóan még elsősorban néhány, Szarvas irányába közlekedő busz menetrendje változott.

sg_db.jpg

Pénteki forgalom: Szegeden készül indulásra a debreceni járat.

Az ország északkeleti felében egy Miskolc-Kecskemét távolsági járatpár veszett el, valamint a Bodrogköz és Nyíregyháza közötti jól kihasznált, ámde gyér járatok kerültek visszavágásra Kisvárda vasútállomásig – sajnos nem feltétlenül megfelelő minőségű vasúti csatlakozással biztosítva a továbbutazást a szabolcsi megyeszékhelyre.

A Volánbusz maradt már csak hátra: egy hangyányit erősítettek az 51-es főút (Kalocsa-Baja) járatain, ezen felül Bag-Tura környékén tökéletesítették a menetrendet (más források szerint: elrontották a csatlakozásokat), és a Volánbusz pár héttel ezelőtti lépése után a Vértes Volán is úgy döntött, a maradék egy járatát is leállítva elbúcsúzik a Tök eldugott külterületét jelentő Anyácsapuszta kiszolgálásától…

anyacsapusztaiut.jpg

Világvégére hangolódva...a ma leginkább lovardájáról ismert anyácsapusztai mezőgazdasági telepet napi három járat érintette. Csak azért nem sikerült itt buszt fotóznom, mert "állítólag" lefagyott az út, így a délutáni járat nem akart megérkezni. Gyalog jöttem, gyalog távoztam...

E hosszúra nyúlt összefoglaló után tietek a lehetőség. Milyen tapasztalataitok vannak az új autóbusz-menetrendekkel?

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr374969809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

itsMarton 2012.12.18. 10:34:39

"Néhány járat, a hagyomány elvét követve Debrecen és Szeged között tovább közlekedik, de ez csak néhány esetben párhuzamosság, mivel a 135-ös vonalon helyenként „lyukas” az ütem" - ez az, soká éljen a hagyomány! Sőt, huzogassunk ki meneteket mondjuk a Budapest-Debrecen IC-ütembők is és indítsunk helyette buszokat, mert AZ nem párhuzamosság, hanem hagyománytisztelet. Gratulálok.

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2012.12.18. 11:10:18

@itsMarton:

Mondtunk mi olyat hogy Békéscsaba és Szeged között ne lehetne órás vasúti ütem? Ezzel együtt, jelen körülmények között én úgy vélem, ennek a napi néhány járatnak a megszűnése nagyobb kárt okozna, mint amennyi megtakarítható vele. Közös díjszabás nincs, összehangolás nincs...és akkor ahhoz az örök kérdéshez jutunk, hogy ez az együttműködés kialakítandó, vagy kikényszerítendő (mondjuk egy járatmegszüntetés által, békéscsabai átszállást bevezetve). Nekem az a véleményem, utóbbi módszer a kevésbé jó. Az utasnak akarjunk kedvezni, ne eszközként használjuk őket az alágazatok közötti felesleges rivalizálásban...

Amúgy Békéscsaba és Szeged között én nem tartok eretnek gondolatnak egy órás vasúti, és órás buszos ütemet sem egymás mellett...

VT22 2012.12.18. 11:43:33

"Gyakran éri az a vád a „vasútbarátokat”, hogy indokolatlanul nagy patáliát képesek csapni a legkisebb mellékvonali járatritkítás ellen is [...] Talán abban látom a magyarázatát, hogy a buszéhoz képest kisebb, így könnyebben áttekinthető vasúthálózat [...] ha csak minden ilyen személyre jut egy-egy megszűnő járat az ország különböző sarkaiban, az értelemszerűen sokkal jobban visszhangzik az internetes médiában"

Szerintem nem ez az ok.

- A vasúti járatritkítások rendszerint felülről vezéreltek (pl. minisztériumi teljesítménykorlát), míg a volánnak sokkal nagyobb beleszólása van a saját járatszámába és viszonylatok kialakításába, tehát könnyebben elhihető, hogy a módosítások szervesen lekövetik az igényeket, mint a vasúti menetrend ritkítás esetén.
- Buszjáratból munkanaponként közlekedik 30-40 ezer, vonatból kb. 3000. Így amíg 400 busz törlése százalékosan elhanyagolható, 400 vonaté nem.
- A vasúti járatritkítások (vonalbezárások) koncentráltan érintenek egy vonalat, míg a buszos teljesítmény csökkenése elosztva jelenik meg, tehát nincs olyan, hogy a napi 8-10 pár járatot 2-re vagy 0-ra vágják vissza.
- A volánok rendszerint rugalmasabban kezelik a szolgáltatáscsökkentés vagy bővítés kérdését. Amíg meg is szűnnek betérések egyes helyeken, könnyen nyílnak máshol. A vasútnak nincs meg ez a mozgástere, hogy "úgy is itt álldogál üresben a szilvási bézé, küldjük el addig nagyvisnyóra", a vasút nem fog menetrendváltáskor saját szakállára visszanyitni vasútvonalat, azzal a felkiáltással hogy pont optimális neki a szerelvényfordulóban, ha X vonalra kimegy a bézé. (Pl. amíg egy Tamásiban lakó buszsofőr hazaviheti éjszakára a buszt és ezt a volán képes eladni az RKI/állam felé közszolgáltatásként, addig a MÁV Tamásiban lakó mozdonyvezetőjével nem fog ilyen történni.)
- A vasúti személyszállítás léte vagy nem léte legtöbb esetben szorosan összeköthető az infrastruktúra állapotával. Tehát amíg egy vonalbezárás esetén lehet számítani az adott vasútvonal végleges amortizációjával (87), szétlopásával (62) vagy szervezett felszedésével (6, 49) addig buszjárat megszűnése esetében nem lesz veszélyben az infrastruktúra, tehát akármikor újraindítható a buszközlekedés.

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2012.12.18. 12:09:32

@VT22:
"a volánnak sokkal nagyobb beleszólása van a saját járatszámába"

Igen, viszont összvállalati szinten messze nincs olyan bőkezű veszteségtérítés az állambácsi részéről, mint a vasút esetében. Tehát: igazából ott se nagy a mozgástér

A koncentráltságra vonatkozó megjegyzéssel egyetértek, tulajdonképpen az aránnyal is, bár ott ezt a "pár százas levonást" minden évben eljátsszák...

"amíg egy Tamásiban lakó buszsofőr hazaviheti éjszakára a buszt és ezt a volán képes eladni az RKI/állam felé közszolgáltatásként"

Sajnos ez sem mindig igaz. Nem tudom a konkrét helyszínt, valahol Lenti környékén volt (van?) olyan, hogy egy vasárnapi mentesítőre beálló kocsi gyakorlatilag egy kis környékbeli faluból indul, de odáig rezsiben megy, nem lehet megrendelni közszolgáltatásnak. A cégek azért félnek egyébként ezek meghirdetésétől nagyon, mert onnantól - ha mondjuk elköltözik a buszvezető, az nem hivatkozási alap a járat leállítására.

Köszönöm neked is az észrevételeket.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.19. 06:11:53

Most csak röviden, tömören:

Zsámbéki medencében ráférne a sűrítés reggel.

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2012.12.19. 08:30:52

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Milyen mostanában a közúti forgalom Budakeszinél? Kérdezhetném úgy is: mondjuk a perbáli járatnak mennyi ideig tart reggel 7 körül eljutnia a település elejét jelző táblától a budapesti határig?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.19. 16:38:08

@Thomas a laprugós:

A héten 9 perc, tegnap 11 perc, ma reggel 8 perc.

Novemberi rekorderünk 54 perc volt.

Pátyi oldalon tudok 1 óra 22 percről is.

matteo14 2012.12.19. 21:58:48

A Zsámbéki-medencére tényleg ráférne egy-két változtatás.
1) A reggeli csúcs Pátyon.Egyik reggel megszámoltam.38 fõ várta a 6:30-kor Pátyról induló buszt.És ez még csak a második megálló!Nagy nehezen felverekedte magát 79 ember a falu végéig,de sejthetõek a viszonyok... Alap elgondolásnak nem rossz az 5(!) perces ütem,de ez így kevés.
2) A délutáni csúcs a bicskei vonalon.A délutáni csúcs ráadásul a bicskei vonalon katasztrófa.Kevés oda a 60 percenkénti járat.A 15:30-as buszon például már a Széna téren,közvetlenül a beszállítás után,nincs ülõhely.
3) Tinnye. A falunak munkanapra jut napi 4 járatpár,ami összeköti a Zsámbéki-medencével.Hétvégén 0.Mindkét esetben kisebb katasztrófa ez a szám.Hétköznap reggel már -relatív- késõn megy az elsõ járat,amivel például egy-egy telki és budajenõi iskolakezdés elérhetetlen.
4) A perbáli rész se semmi állítólag,de arra nem látok rá.Arra nem utazok.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.19. 22:34:50

LEtt egy kis időm, így most részletesebben a zsámbékiakról.

Zsámbék Piliscsaba- Pilisvörösvár.
- Meghmaradt katasztrófálisnak, pedig ha menne busz, ülnének is rajta, főleg ha kész lesz a vasútvonal felújítása. Viszont arrafelé bejárni kombináltan felveti a közös bérlet kérdését. Sok embernek a piliscsabai állomásra váltott Volán bérlet 600 méter miatt plusz 5 km-es díjat jelent, ami alsó hangon is havi 4000 Ft. A jelenlegi 4 járat semmire sem jó.

Tinnye
Megközelíthetősége borzalmas. Mind Csaba, mind Zsámbék felől.

Annó Kigyós úr személyesen mondta a tinnyei kötgyíűlésen "Nem tudnak annyi pénzt fizetni, hogy buszt járasson ide."
Kiegészítés tőlem: Tinnye pest megye, mint ilyen a Volánbusz területe.
Nem tartok ördögtől valónak egy Bp-Budakeszi-Perbál-Tinnye-egyes kocsik Sárisápig járatot.
Hisz az Etele tér - Bia- Budajenő-Zsámbék hirtelen fontos és órás ütemű járat lett. Dolog érdekessége, hogy az a Lepp úr, aki Volánbusz igazgatóként nem engedte a napközbeni Bia-Páty összeköttetést, Kontakt Busz (VB av) oldalról mindjárt remekül érvelt mellette.
Ha már érintettük a 778-at, akkor érdemes megemlíteni a Campona-Budakeszit, amit visszavágtak két órásra. Külön öröm reggel 7:10-kor, mikor csuklóssal csinálják, mert a csuklós mire ki kanyarodik a Temető utcai lámpától, néha az önmagában két ciklus (Igaz, most javítottak a lámpán a telkis irány javára - ideje volt)

Perbál Zsámbék

Reggelente kifejezett komoly érv a járatok kihasználtsága az autós utazás mellett. Telkiben szerintem ha szigorúan vennénk a férőhely adatokat, nem lehetne reggelente felszállni.
Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy kellő tervezéssel meg lehetne kockáztatni olyan reggeli járatokat, melyek csak Budakesziig járnának.

A zsámbéki pók megmaradt, szó volt róla, hogy a bicskei buszokat előrébb teszik 5 perccel, ezáltal a perbáli oldalról nem lehetett volna átszállni rájuk.

A menetrend másik nagy ellensége az alulmotorizált King-Long. A KingLong amúgy is egy rakat fos.

Herceghalom fele nincs is kapcsolat, pedig érdemes lenne elgondolkozni a ráhordáson Herceg vá-nál.

Ahogy a biai ráhordáson is el lehetne gondolkozni. Ott egy plusz ütem beállításával meglenen a 15 perces S-Bahn ütem. Már Bián tele is lehetne tenni egy Flirtet. Viszont a vasúti pálya lassú sajnos, pedig Bia állomás adja a közös peronos átszállás lehetőségét. 1 Etyek, két Bia helyi, 1 pátyi busz hozna kb 120 emebrt, kocsival jönne (HA lenne normális parkoló) további 30 ember. Már a 200 ülőhelyből 150 foglalt is. És ez egy óvatos becslés.

Bocs, hogy ilyen csapongóan, de rengeteg dolgot akartam leírni, ezért elképzelhető, hogy a napokban még azt is ideírom, amit kihagytam.

b.agoston 2012.12.22. 00:26:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Csak a legvégéhez szólnék hozzá: Szép is lenne, ha lehetne 15 perces (S-Bahn) ütem. De azt hiszem, sem az egyesen, sem Kelenföld-Déli között nincs szabad menetvonal...

matteo14 2012.12.22. 11:01:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Nagy vonalakban:
A Budakesziig közlekedo járatokra -szerintem- csak tanítási nap lenne igény,de akkor nagyon.

Herceghalmon belül sokáig járt is busz.Majd elõkaparom a menetrendjét.Mellesleg a biai rész egyik busza is ott parkol,így meg lehetne fontolni a járat meghirdetését.

Pátyról a vasút nem alternatíva.Drágább,hosszabb,lassabb.

A 778-as járat pedig Bjenõ-Páty és Bia-Bp (valamint vissza) fontos,de Páty és Bia között a 782-essel egyidõben,szinte azonos idõben közlekedtetni értelmetlen.Vagy a 782-esnek vagy a 778-asnak mennie kell a lakóparkból.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.22. 13:20:04

@matteo14:

"A Budakesziig közlekedo járatokra -szerintem- csak tanítási nap lenne igény,de akkor nagyon."
- Igen.

"Pátyról a vasút nem alternatíva.Drágább,hosszabb,lassabb."
- Amikor 1 órát megy a busz a két Budakeszi tábla között, akkor nem.

Telki Budajenő lakossága minimum megháromszorozódott az utóbbi 10-15 évben, a járatok érdemben nem sűrűsödtek, szinte darabra ugyanannyi van most is reggel. Egyedül hétköznap napközben a 40 perces ütem lett 30 perces.

Imréné Gazsó 2017.02.25. 09:50:39

Szeretném ha segítenétek!
Tatabányáról szeretnék eljutni, busszal, Berettyóújfaluba, van ilyen?

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2017.02.25. 12:03:31

Üdv!
Nincs , még hasonló útvonal sem, a Tiszántúl felé szinte kizárólag a vasút biztosítja a távolsági közlekedést. Budapesten és Püspökladányon keresztül tudsz menni végig vonattal, a szükséges átszállások száma (1-3) ennek során attól függ hogy mikor indulsz, illetve milyen kategóriájú vonatokat veszel igénybe.
süti beállítások módosítása