Múlt héten egy rakás analóg fotó előkerülése adott okot arra, hogy megmutassuk, mi volt akkoriban a Dunától jobbra, meg a bal parthoz közel, mikor még a Y2K problémáján is aggódnunk kellett. A bal part azonban egyáltalán nem lett elhanyagolva, így jöjjenek most onnan is a képek.
Az első nyíregyházi kisvasúti nap 1995-ben, amelyre az akkori MÁV-vezérigazgató, a dombrádi származású Rigó Zoltán is eljött... de nemcsak zászlódíszt kapott, hanem vizet, papírt és szappant is a Bax-kocsik mellékhelyiségébe, ami már akkor sem volt alapfelszereltség.
Hogy az előző kép Gávavencsellőn vagy Tiszabercelen készült, már akkor sem volt biztos. De hogy ez Balsán lett fotózva, az nagyon is.
Egy évvel előtte még a virágzó forgalomról árulkodott a fűtőház előtt pihenő Mk48-as nyáj... ma amelyek még megvannak, bent a mozdonyszínben várják a jobb időket...
Hasonló idill volt szintén '94-ben Kecskeméten is... a színes kocsik balra a jakabszállási "mobil turistaszálló" részére lettek átalakítva. Oldalt meg a németeknél már látott egyetlen hazai Rollwagen áll, a még nem létező skanzen hiányában itt félretéve.
Kiskőrös, rengeteg Gah (illetve Ha-w) kocsival, amelyek azonban már akkor is munkanélküliek voltak
Debrecenben még néhány éve is lehetett csinálni ilyen képet, hisz a fatelep még sokáig megvolt úgy, mint '96-ban...
De ezt a kuriózum feliratot hamar eltüntették a tulajdonossal együtt. Vajon máshol volt valaha olyan 760-as normál személykocsi (nem motormellékkocsi), amelyik futhatott ennyivel?!...
Ezt a lillafüredi képet - pár méter eltéréssel - akár most is lőhettük volna, mert a gőzös azóta megint szobormozdony lett, mint az első kisvasúti napon, '94 őszén...
...így legalább ennyire történelmi értékű gőzben látni, mint 2000 tavaszán.
De térjünk vissza '94-be, amikor még hébe-hóba teherforgalom is létezett.
Szilvásvárad ellenben olyan sokat nem változott... már ha eltekintünk attól, hogy a lovaspályai megállóhoz rég nem járnak ki vonatok, főleg nem menetrend szerint.
Az L60-as viszont akkoriban még gyakrabban továbbított vonatokat...
...és a színe is még fakózöld volt.
A végére jöjjön egy különleges felvételsorozat Kemencéről, 1994 decemberéből (mellesleg pont egy nappal a szajoli baleset után), amikor még árvíz híján sem gondolta volna senki, hogy két évtizeddel később mit sikerül majd kihozni a leállított vonalból.
Kezdődött minden a vonallal, amit nemigen lehetett megtalálni a fagyos gaz között...
...de maga a telep sem mutatott sokkal rendezettebb képet.
Persze az alapok megvoltak: az érseki kocsi...
...és a "hintók" is (de vajon mi lett az erdészeti munkagépekkel, meg a kispolskival a háttérben...)
Búrkocsi és kellő mennyiségű alkatrész a nyitott színben.
Ezzel értünk a végére a kisvasúti visszatekintésünknek... továbbra is bíztatjuk olvasóinkat a hasonló élmények megosztására, de reméljük, hogy hasonló összeállítással 20 év múlva is tudunk szolgálni a mai helyzetekről... illetve a mostani helyzeteknél csak (még) jobbakkal.