Amikor az első kapavágások megkezdődtek, mi is nekiláttunk tudósítani a székesfehérvári vasútállomás átépítési munkálatairól, és ehhez viszonylagos rendszerességgel azóta is tartjuk magunkat. Következzen egy újabb epizód, és ahogy eddig, ezúttal is a képeké lesz a főszerep, melyek között a vasárnapi saját fotókat és egyik szerzőtársam egy héttel korábbi képeit is megmutatom.
Szövegesen elöljáróban annyit érdemes megjegyezni, hogy most már egy ideje kizárólag a két ideiglenes peronon, négy vágányon zajlik a teljes forgalom, ami nem is lehet már máshogy, hiszen a kivitelező a régi hét vágány mindegyikét elbontotta azóta, ezzel lehetővé téve a fejlesztési munkálatok - utasok számára - leglátványosabb részének megkezdését. Ez praktikus az aluljárók építése, átépítése szempontjából is, hiszen az azokkal kapcsolatos munkákat így kevésbé szükséges szakaszolni, és ez a relatív zökkenőmentesség elvben gyorsíthatja az építkezést.
Befelé jövet mindjárt látjuk, ahogy egyes vágányok már a kezdet kezdetén eltűnnek, de a kezdőponti tároló nagy része még megvan.
Igaz használaton kívül, illetőleg részben betonaljakat tárolnak rajta, immár a közelgő építkezésekhez...
...részben pedig az építő géplánc egyes elemei parkíroznak rajta
Az unikális torony még mindig áll...
...a közvetlen környék viszont már legyalulva, az ideiglenes peronokhoz vezető vágányok előtt már alig emlékeztet valami a kezdőponti váltókörzetre.
Az ideiglenes peronok megközelítése már egy ideje itt, azok kezdőpont felőli végén zajlik, itt már jobban látszik, hogy a felvételi épület előtt eltűnőben minden peron és vágány.
Egy kicsivel korábbi kép: ebből is látszik, milyen ütemben halad a bontás - itt még úgy-ahogy megvolt a régi peron.
Korrekt tájékoztatás érkezésről, indulásról, gyaloglási irányról és a sörök árairól.
A pókháló is hiányos már az építési területen.
Az egyik végponti toronynak pedig máris hűlt helye - legalábbis majdnem.
A postavágányok - ha meg is vannak a földhányások mögött egyáltalán - nem tűnnek éppen megközelíthetőnek.
A végpontnak az a része, ahol az ideiglenes vágányzat visszatér a régi geometriába. A széttúrás után itt az egyengetés is nagyjából kész, úgyhogy meg is kezdődött az új vágányok ágyazatának kialakítása.
Vasárnap is haladnak, láthatóan fontos a beruházás, szó sincs arról, hogy csak dísznek lennének a munkagépek.
A végponton a közúti aluljáró (újra)szigetelésével foglalatoskodnak.
Szerencsére mindezidáig sikerült az átépítést - információink szerint - nagyobb késés, durva összeborulás nélkül megúszni, annak ellenére is, hogy az elmúlt hetekben volt arra példa, hogy a váltók építése miatt Székesfehérvár és Ódinnyés között csak az egyik vágány volt használható. E tekintetben különösen kapóra jött ekkor az utóbbi helyen beépített, 80 km/h-val járható kitérőpár, valamelyest tompítva az így keletkező szűk keresztmetszet hatását. A neheze azonban - utasnak, vasutasnak, kivitelezőnek egyaránt - még csak ezután jön majd, legalábbis az ütemterv szerinti kizárásokat figyelembe véve.