Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 4. rész: Egy eltűnt állomás nyomában

2015. március 03. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Amikor az első kapavágások megkezdődtek, mi is nekiláttunk tudósítani a székesfehérvári vasútállomás átépítési munkálatairól, és ehhez viszonylagos rendszerességgel azóta is tartjuk magunkat. Következzen egy újabb epizód, és ahogy eddig, ezúttal is a képeké lesz a főszerep, melyek között a vasárnapi saját fotókat és egyik szerzőtársam egy héttel korábbi képeit is megmutatom.

dsc05546.JPG

Szövegesen elöljáróban annyit érdemes megjegyezni, hogy most már egy ideje kizárólag a két ideiglenes peronon, négy vágányon zajlik a teljes forgalom, ami nem is lehet már máshogy, hiszen a kivitelező a régi hét vágány mindegyikét elbontotta azóta, ezzel lehetővé téve a fejlesztési munkálatok - utasok számára - leglátványosabb részének megkezdését. Ez praktikus az aluljárók építése, átépítése szempontjából is, hiszen az azokkal kapcsolatos munkákat így kevésbé szükséges szakaszolni, és ez a relatív zökkenőmentesség elvben gyorsíthatja az építkezést.

20150301_145050.jpg

Befelé jövet mindjárt látjuk, ahogy egyes vágányok már a kezdet kezdetén eltűnnek, de a kezdőponti tároló nagy része még megvan.

20150301_145027.jpg

Igaz használaton kívül, illetőleg részben betonaljakat tárolnak rajta, immár a közelgő építkezésekhez...

20150301_145002.jpg

...részben pedig az építő géplánc egyes elemei parkíroznak rajta

dsc05588.JPG

Az unikális torony még mindig áll...

20150301_144921.jpg

...a közvetlen környék viszont már legyalulva, az ideiglenes peronokhoz vezető vágányok előtt már alig emlékeztet valami a kezdőponti váltókörzetre.

20150301_144901.jpg

Az ideiglenes peronok megközelítése már egy ideje itt, azok kezdőpont felőli végén zajlik, itt már jobban látszik, hogy a felvételi épület előtt eltűnőben minden peron és vágány.

dsc04294.JPG

Egy kicsivel korábbi kép: ebből is látszik, milyen ütemben halad a bontás - itt még úgy-ahogy megvolt a régi peron.

dsc04309.JPG

Korrekt tájékoztatás érkezésről, indulásról, gyaloglási irányról és a sörök árairól.

20150301_144712.jpg

A pókháló is hiányos már az építési területen.

20150301_144700.jpg

Az egyik végponti toronynak pedig máris hűlt helye - legalábbis majdnem.

20150301_144631.jpg

A postavágányok - ha meg is vannak a földhányások mögött egyáltalán - nem tűnnek éppen megközelíthetőnek.

20150301_144551.jpg

A végpontnak az a része, ahol az ideiglenes vágányzat visszatér a régi geometriába. A széttúrás után itt az egyengetés is nagyjából kész, úgyhogy meg is kezdődött az új vágányok ágyazatának kialakítása.

20150301_144538.jpg

Vasárnap is haladnak, láthatóan fontos a beruházás, szó sincs arról, hogy csak dísznek lennének a munkagépek.

20150301_144533.jpg

A végponton a közúti aluljáró (újra)szigetelésével foglalatoskodnak.

Szerencsére mindezidáig sikerült az átépítést - információink szerint - nagyobb késés, durva összeborulás nélkül megúszni, annak ellenére is, hogy az elmúlt hetekben volt arra példa, hogy a váltók építése miatt Székesfehérvár és Ódinnyés között csak az egyik vágány volt használható. E tekintetben különösen kapóra jött ekkor az utóbbi helyen beépített, 80 km/h-val járható kitérőpár, valamelyest tompítva az így keletkező szűk keresztmetszet hatását. A neheze azonban - utasnak, vasutasnak, kivitelezőnek egyaránt - még csak ezután jön majd, legalábbis az ütemterv szerinti kizárásokat figyelembe véve.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr487234405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása