Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 7. rész: Négy vágányon a nyár

2015. június 16. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Az elmúlt hónapokban beszámoltunk már az építkezés állapotának különböző fázisairól, és bár a legutolsó nem volt túl régen, úgy éreztem, részben a déli parti vonal átadásával, részben a térségben mindig kisebb felfordulást okozó nyári menetrend bevezetésével érdemes megnézni még egyszer, hogy is állunk Székesfehérváron, ebből találgatva, hogy mire lehet majd a balatoni forgalomban számítani az idei szezonban.

20150614_150145.jpg

A legfőbb tapasztalat, hogy - bár a munkálatok jól haladnak - további peronos vágány nem készült el a nyári menetrendre. Azaz, az eddigi négy ideiglenes vágányon kell megoldani a megnövekedő forgalmat, ami a késések esetleges növekedése során okozhat majd problémákat. Mostanra megoldódott a börgöndi irány (Pusztaszabolcs és Sárbogárd, ad abszurdum S440 és S450) vonatainak behozatala az állomásra, de ezzel is csak a zsúfoltság lesz nagyobb (olyan értelemben persze nem, hogy a foglaltra járást eddig is szorgalmasan gyakorolták már az átépítés alatt, és ezt ezekkel a vonatokkal is meg lehet majd tenni).

A munkák látványosabb része az elmúlt pár hétben a felvételi épület közelében zajlott, bár a jobban álló váltókörzeteknél is történt némi folytatólagos építkezés. Nézzünk néhány képet vasárnapról, amely nem mellesleg a déli parti átépített szakasz első üzemnapja volt:

20150614_145617.jpg

 A végpont felől érkezünk, ahol az látható, hogy a még régi (igaz többségében pár éve cserélt) váltókhoz készül az új vágányok bekötése.

20150614_145639.jpg

 Az új vágányzaton az ágyazat is kezd véglegesnek hatni.

20150614_145658.jpg

 Azért némi betonaljat még ezen a részen is tárolgatnak további munkálatokhoz.

20150614_145715.jpg

Közeledvén a peronokhoz fogynak el a megépített vágányok. A szélén viszont a betonaljak mellett már a peronok szélére való betonelemek is gyűlnek - ezek szerint a végleges peronok építése már nem a távoli jövő zenéje.

20150614_145901.jpg

 Dömperkiállítás.

20150614_145905.jpg

A felvételi épület előtt többnyire még mindig az alépítmény alakulgat.

20150614_150148.jpg

Két peron, négy vágánnyal, továbbra is csak ennyi van...

20150614_150337.jpg

 ...de ott, az épülethez közelebb, az aluljáró majdani felüljárói körül azok már bizony a perontetők vázai!

20150614_150353.jpg

Az aluljáró és környezete az, ami a leginkább félkész még...

20150614_150432.jpg

...no meg a másik oldal épülethez közelebbi részei.

20150614_150450.jpg

Az új aluljárónál egészen az épület mellett is elvégezték már a bontási munkákat.

20150614_150633.jpg

Vissza az ideiglenes peronra, a következővel megyünk is tovább.

20150614_150956.jpg

Az északi part felé a téli menetrendben nem Katica van, hanem Anakonda... Jó kérdés, hogy az át nem adott, és egyre csak késő esztergomi átépítés kapcsán hol a fenében lehetnek a Desirók: klímájára az elmúlt napokban már "erősen lett volna igény. A kép meg nem ferde, hanem művészi beállítású :)

20150614_151535.jpg

Aztán hip-hopp megtelt az állomás. Mögöttünk az imént látott Bz, mi indulunk Budapestre, mellettünk a szombathelyi gyors, a távolban pedig az Z30 Flirtje sejlik fel (ez speciel nem szóló volt, hanem tripla). Mind a négy vonat pontos (ráadásul a tapolcai kígyó mögé foglaltra még be is csúszott egy pusztaszabolcsi), és az állomás tele is van. No, ilyenkor nem hiányzik sehova valami késett balatoni rettenet...

20150614_151708.jpg

Indulás a kezdőpont felé, itt mutatóban még régi vágányzat is akad...

20150614_151734.jpg

...ám a váltókörzethez érve egyre határozottabban látszanak az átépítés nyomai.

20150614_151745.jpg

Kitérők és aljak tárolása itt is rendszeres, a géplánc viszont most nem volt ott a tárolón.

20150614_151812.jpg

 Egy még a levegőben, egy pedig már beágyazva. A páros irány azon jár pillanatnyilag.

Ha azt vesszük, hogy a székesfehérvári állomás átépítése (a hátsó vágányok bontását beszámítva) már lassan egy éve zajlik igazán komoly (az itteni építkezésnek felróható) felfordulás nélkül, akkor hozzá kell tenni, hogy a főpróba viszont csak most következik. Pár képpel feljebb láthattuk, hogy egy egyszerű dugulás is könnyen előállhat majd néhány késett vonat esetén, tehát a következő bő két hónapban már az állomás "kifekvése" sem kell majd feltétlenül nagyobb menetrendi kavarodás kialakulásához. Bízunk azonban abban, hogy mindezt többnyire azért sikerül elkerülni majd.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr377545964

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vaandor 2015.08.07. 10:39:03

Jó dolog a képriport, még jobb lenne képekkel! :-P
Mi történt a fehérvári galériával? Minden más cikkben látom a képeket, de ebben a sorozatban nem...
süti beállítások módosítása