Hova megy ez a vonat?

BOB + BRB + Meridian = Transdev - magánvasúti mindennapok

2016. november 15. Szerző: feketén villogó térközjelző

Nemrég a Wendelstein csúcsára kapaszkodtuk fel fogaskerekűvel, majd lefelé irányban libegtünk egyet. A hegyi élmények elérését a Transdev cégcsoport tette lehetővé a környéken üzemeltetett vasútvonalak és járművek által. Ma a cégcsoport három tagját (BOB, BRB, Meridian) mutatom be.

dsc41361.jpgHolzkirchen jelentős csomópont a BOB és a Meridian mindennapjaiban

A holzkircheni székhelyű Bayerische Oberlandbahn (BOB) 1998-ban az első magánvasút-társaságként alakult meg Bajorországban, ma közel 180 munkavállalóval rendelkezik. A 120 km hosszú dízel üzemű vonalhálózaton órás alapütemben járnak a vonatok, a csúcsidőben az erősebb irányban félórás ütemre sűrítve. A cég éves futásteljesítménye 3,1 millió km.

A BOB által jelenleg üzemeltetett vasútvonalak:

  • Törzsvonal München Hbf.–Holzkirchen között,
  • Holzkirchen–Schliersee–Bayrischzell oldalág,
  • Holzkirchen–Schaftlach–Lenggries oldalág, amely nekem a legforgalmasabbnak tűnt,
  • Schaftlach–Tegernsee oldalág, amely a legrövidebb a háromból.

Csatolás csatolás hátán: A Münchenből három-, vagy négyrészes csatolt szerelvény Holzkirchenig halad egyesítve, ahol a Bayrischzell felé ág leakad. Alig 10 perc múlva Schlierseeben ismét leakad egy rész, amely visszafogás után Tegernsee felé távolodik el. Az utasforgalomtól függően a maradék 1-2 kocsi Bad Tölzön át Lenggries felé halad. Visszafelé ugyan ez fordítva, és természetesen órás ütemben, de azért peremidőszakokban átszállásos csatlakozás is előfordul.

dsc40780.jpgNégy részből álló szerelvény suhan el München felé, háttérben az Isar folyó feletti Grosshesseloher Brücke

dsc40803.jpgAz Isar folyó feletti Grosshesseloher Brücke a vonal legnagyobb műtárgya

dsc41370.jpgHolzkirchen: Négy csatolt szerelvény, azaz 8 motor dübörög el München felé

dsc41326.jpgBayrischzell, az egyik oldalág vége

dsc41360.jpgSchliersee, a vonalközi fejállomás

dsc41433.jpgLenggries felvételi épülete

dsc41435.jpgLenggriesben található az egyetlen karbantartó telep

dsc41463.jpgSchaftlach: Tegernsee felől érkezve csatolás és visszafogás után irány München!

dsc41486.jpgTegernsee, a legrövidebb oldalág végpontja

Az ausztriai Jenbacher Werke által gyártott 17 db ötrészes Integral dízel motorvonatok (VT-105) kezdeti gyerekbetegségeiket mára kinőtték, így megbízható alapot nyújtanak a színvonalas szolgáltatáshoz.

2003-ban a megnövekedett utasforgalom miatt 9 db háromrészes Bombardier Talent dízel motorvonat (VT-120) került beszerzésre.

dsc41339.jpgIntegral motorkocsi belső tere

dsc41342.jpgGyereksarok a WC mellett

dsc41344.jpgÖtletesek az ajtók melletti leülős sarkok

dsc41346.jpgAz első osztályra 12 hely jutott

dsc41348.jpgMűszerfal

dsc41349.jpgTöbbcélú tér

2008-ban a BOB leányvállalataként megalakult a Bayerische Regionalbahn (BRB), amely Augsburg környéki vonalakon 28 db LINT 41 típusú dízel motorvonattal lát el elővárosi forgalmat, az Ammerseebahnon (Mering-Weilheim) és a Pfaffenwinkelbahnon (Weilheim-Schongau) dízel üzemű járművekkel szolgáltat. A Paartalbahn (Augsburg-Ingolstadt) és az Altmühltalbahn (Ingolstadt-Eichstätt) vasútvonal üzemeltetésének átvétele 2009-ben történt meg.  A társaság éves futásteljesítménye az üzemeltetett 199 vonalkilométeren Augsburg környezetében 3,023 millió vonatkilométer, mely Bajorország vasúti személyforgalmának 2,6 %-a.

dsc40136.jpgLINT 41 motorkocsi indulásra készen Augsburgban, ezúttal Ingolstadt felé

dsc40137.jpgA motorkocsi belső tere egyik...

dsc40138.jpg...majd másik irányba nézve

dsc40157.jpgIngolstadt – részben – az Audi fővárosa

dsc40162.jpgCsatlakozásra várva

2013 decembere óta a BOB a Meridian márkanév alatt 7 db háromrészes és 28 db hatrészes Flirt-3 villamos motorvonattal üzemelteti a München-Rosenheim-Salzburg, München-Rosenheim-Kufstein és a Holzkirchen-Rosenheim vasútvonalat.  325-ös és 355-ös jármű a Bad Aiblingnél történt szembemenesztéses baleset óta üzemképtelen.

dsc40050.jpgdsc40056.jpgMeridian motorvonat Münchenben. A két hatrészes motorkocsi (2x107 m) hossza (tudományos-műszakilag) kábé egy Railjettel (205 m) egyezik.

dsc40018_meridian_flirt.jpgA megszokott informatív kijelző Münchenben, Rosenheimben oszlik a szerelvény

dsc41007.jpgGrafing a zónahatár az S-Bahn és a zónázó vonatok számára

dsc41011.jpgÓrás ütem bombabiztosan kijelezve. Itt az „M” jelenti az államvasúttól eltérő szolgáltatót.

dsc41014.jpgHatrészes Flirt-3 motorvonat

dsc40020_meridian_flirt.jpgFlirt-3 belső tere, többcélú tér

dsc40022_meridian_flirt.jpgFlirt-3 belső tere, végmodul

dsc40024_meridian_flirt.jpgÁltalános másodosztályú rész

dsc40025_meridian_flirt.jpgA hatrészes járműben több helyre is jutott a többcélú térből

dsc40026_meridian_flirt.jpgEz is másodosztály

dsc40028_meridian_flirt.jpgBüfészakasz és mellékhelyiség a vonaton

dsc40034_meridian_flirt.jpgA mellékhelyiségbe az ajtó felől juthatunk be

Ma mindhárom cég a Transdev-cégcsoport tagja. A Németországban "megszokott" egész tartományra is érvényes vasúti jegyeket a Társaság elfogadja, sőt annál kedvezőbb áron sajátot is kiad: a "Guten Tag Ticket" mindhárom társaság által üzemeltett vonalakra érvényes, ezen kívül több partnernél is kedvezménnyel szolgál. (összes bajor vasútvonalra érvényes Bayernticket: 23 €, cégcsoportra érvényes Guten Tag Ticket: 21 €)

A kínálati menetrendnek, a müncheni tarifaszövetségben (MVV) való részvételnek, a modern járműparknak köszönhetően a cégcsoport ma – az államvasút mellett – Bajorország meghatározó vasúti szolgáltatója. Legközelebb a Bayerische Oberlandbahn és a környék természeti adottságai által nyújtott élményekből szemezgetek.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr7811959433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2016.11.15. 11:59:56

Remek összeállítás. Érdekes lenne kiegészíteni az írást azzal, hogy az adófizetőknek mibe kerül ez a magánvasút, különösen az előző szolgáltatóhoz képest.

samyadler 2016.11.15. 18:52:54

Ami meglepetés volt számomra, az ajtó melletti sarokülések és a gyermekrész.
Köszönjük a beszámolót!
:)

OFF

Lesz még folytatása a "nincs kocsi" sorozatnak?

ON

samyadler 2016.11.15. 18:53:40

Ami meglepetés volt számomra, az ajtó melletti sarokülések és a gyermekrész.
Köszönjük a beszámolót!
:)

OFF

Lesz még folytatása a "nincs kocsi" sorozatnak?

ON

Csaba Szücs 2016.11.15. 20:08:07

Lesz a dél Balatoniról cikk?

Robcsó 2016.11.16. 08:47:08

Komolyan már kínálat alapú menetrend, ezek nem a START nál "szocializációdtak" nálunk igény alapú van, és láss csodát egy éven belül 5% ot estek a jegyárbeveételek!

laci_52 2016.11.16. 22:48:03

@Expresszbusz: Igazad van, itt van a kutya elásva! A vasúti személyszállítás mindenütt veszteséges, valószínűleg ez is az...

feketén villogó térközjelző 2016.11.17. 08:48:00

Nincs kocsííí és Balaton: rákérdezek a szerzőtársakra, hogy mi van még a tarsolyukban.
Tartományi bekerülési költség: eddig nem találtam rá adatot, de érdekes felvetés, kutakodom utána.

Budapest, aut. ford. 2016.11.18. 11:36:09

@Expresszbusz: Hát egészítsd ki, a mi küldetésünk a szolgáltatás bemutatásáig terjedt :)
Kitűnő blogodat átolvasva bennem is felmerült, vajon mibe kerül az adófizetőknek, ha a közlekedési piacot magánszolgáltatók lefölözik és állami feladat csak az üzletileg értéktelen viszonylatok és társadalmi rétegek kiszolgálása marad... :)

Budapest, aut. ford. 2016.11.18. 11:42:34

@samyadler: A nincskocsi-sorozatot egyelőre abbahagytuk, de nem örökre.
süti beállítások módosítása