HTML

Hova megy ez a vonat?

Merre álljon a váltó, ha Európa felé akarunk továbbmenni? Higgadt, szemlélődő-elemző blog az utasok és a közlekedésben, közlekedésért dolgozók örömére.

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

1-es villamos (1) 13-as vonal (1) 266 (2) 29-es vonal (2) 30a átépítés (14) 4G InterCity kocsi (1) ABBA (1) akadálymentes (4) Alex (1) angol vasút (5) árufuvarozás (8) árvíz (1) átépítés (6) átszállás (1) Ausztria (4) autóbusz (12) autóbusz-közlekedés (2) autóbusz menetrend (22) autószállítás vasúton (1) autószállítás vonaton (1) autószállító vonat (1) autós vonat (1) a síneken túl (34) balaton (4) balatoni vasút (2) baleset (1) balkáni vasút (5) balkan flexipass (6) balkán vonatozás (6) Baltikum (1) Bécs (1) bécs főpályaudvar (4) belgrád-bar vasút (2) beruházás (1) bezárt mellékvonal (2) bezárt vasút (6) biztonság (4) biztosítóberendezés (1) bkk (2) bkv (1) BKV (3) borsod (1) bringa (9) brit tudósok (7) Budapest (8) budapesti pályaudvarok (8) büfékocsi (3) busz (2) buszkövető (1) busz vonat átszállás (11) cargo (7) csatlakozás (7) cseh vasút (3) cseh vonatinfó (1) csoki (1) Dánia (4) Dark Tranquillity (1) death metal (1) díjszabás (36) Djurgardslinjen (1) elővárosi vasút (7) elővárosi vasút felújítás (16) elveszett vágányok (4) EMD mozdonyok (2) erdélyi vasút (1) esélyegyenlőség (1) étkezőkocsi (3) EU (4) eurocity (12) fejlesztés (3) fejpályaudvar (6) fénysorompó (2) Ferihegy (1) Finnország (2) fogaskerekű (8) föladalatti (1) főpályaudvar (3) fővonal (8) függővasút (2) füves vágány (2) gerecse (1) GM mozdonyok (2) Göteborg (1) gőzhajó (3) gőzüzem (3) gyerekek utazása (1) GySEV (2) hajó (4) hálózatfejlesztés (33) határátmenet (12) hegyi vasút (28) híd (3) horvát vasút (11) horvát vonatinfó (1) humor (2) IC-kocsi (1) Ikarus (3) infrastruktúra (49) intercity (22) ipolyság-csata vasútvonal (1) itf (32) járatritkítás (5) jármű (7) jármű színezés (4) jugoszláv vasutak (4) kastély (3) kelet-német kisvasutak (10) kennedy mozdony (1) kerékpár (12) kex (1) kiegészítő jegy (2) kishatárforgalom (8) Kispest (1) kisvasút (23) Kőbánya (2) komp (2) konténer (6) környezetvédelem (2) körvasút (1) koszovó (1) koszovóba vonattal (1) koszovói vasút (1) koszovó Nohab (1) kötélvasút (9) kötöttpálya (1) közlekedés vasúti átjáróban (1) külföldi menetrendkönyv (1) külföldi vasút (68) külföldi villamos (6) LÁEV (2) lanovka (3) lengyel vasút (5) london (1) macedón vasút (2) Malmköping (1) marketing (5) megszűnt pályaudvar (2) mellékvonal (6) menetidő (4) menetrend (86) menetrendi stratégia (31) menetrendi szimbólum (1) menetrendkönyv (6) menetrend fejlesztés (45) menetrend stratégia (3) menetrend tervezés (2) menetrend változás (4) metró (10) montenegró vasút (1) műholdas járműkövetés (2) múltidéző (10) múzeum (15) nagy sebességű vasút (1) Németország (18) német vasút (18) nemzetközi forgalom (28) nemzetközi személyvonat (9) Nils Holgersson (1) Nohab mozdony (1) nosztalgia (20) Nyárád-völgy (1) ohridba vonattal (1) Oroszország (2) összefoglaló (3) osztrák vonatinfó (1) pályaudvar (13) portugália (6) pótjegy (1) regionális forgalom (10) rendelet (3) rendkívüli esemény (2) reptéri gyorsvasút (1) repülőtér (1) Ringlinien (1) rozsomák (1) sikló (18) Skansen (1) Skanzen (1) Skjoldenæsholm (2) Sopron (1) spanyol vasút (5) Stockholm (2) Svájc (16) Svédország (4) szabadidő (35) székesfehérvár (5) személypénztár (13) személyvagon (3) szerb vasút (10) színterv (6) szlovák vasút (6) szlovák vonatinfó (2) szlovén vasút (7) szolgáltatások (5) szubjektív (3) tarifa (26) távolsági forgalom (6) térképes menetrend (2) Thunersee (1) törpe (2) trianon (2) trolibusz (8) turistavasút (33) újrahasznosítás (1) ünnep (4) ünnepi forgalom (2) utasforgalom (33) utasjog (5) utasjogi rendelet (1) utastájékoztatás (27) ütemes menetrend (4) vác állomás átépítés hibái (1) vác átépítés (1) vadliba (1) vágányzári menetrend (3) városi vasút (4) városnézés (5) vasút (4) vasútállomás (30) vasútépítés (16) vasútfejlesztés (3) vasúti átjáró (1) vasúti menetrend (9) vasúti szelvénykövek (1) vasúti térkép (1) vasúttörténet (10) vasút és természet (2) vértes volán (1) villamosvasút (31) visszatekintés (6) volán (23) vonatdroid (2) vonatinfó (3) vonatkövető (1) wroclaw (5) zavarkezelés (4) zene (2) Címkefelhő

Impresszum

Valamennyi bejegyzés és kép a Hova megy ez a vonat? blog szerzőinek szellemi tulajdona. Továbbítani, sokszorosítani, felhasználni csak az érintettek hozzájárulásával és a forrás megjelölésével szabad. © 2012.

A múlt héten napvilágot látott a hír, mely szerint a 2014 és 2020 közötti EU-s költségvetési ciklusban várhatóan milyen fővárosi fejlesztésekre lesznek uniós források. Tömegközlekedésre 185,5 milliárd jut, amiből 20 a már meglévő Alstom metrókocsik részbeni finanszírozásáról szól, a többi lesz jövőbeni fejlesztés a tervezet szerint. Kétségtelen tény, hogy ezzel máris sokkal jobb lesz Budapestnek, hiszen előzőleg arról is volt szó, hogy esetleg semmilyen fővárosi projektet nem finanszíroznak. Vizsgáljuk meg azt, hogy a közlekedési projektekben miket terveznek a – technikailag – 2016 és 2022 közötti időszakban megvalósítani.

 

dsc02924_blaha.jpg

Blaha Lujza tér. Lesz itt egyszer villamos? És kell?

Címkék: infrastruktúra fejlesztés bkk EU Budapest BKV

100 komment

Két éve végigutaztuk a Genftől Zürichig tartó "mellékvonalat", itt hajózhatunk két tavon is, és két szakaszon is keskenynyomközön vezet az utunk. Akkor viszont nem túl sok szó esett a Zweisimmen és Interlaken közötti rész érdekességeiről - pedig ott is vannak olyan dolgok, amelyek miatt egy kicsit érdemes kicsit eltávolodni a kötöttpályától... De a sors úgy hozta, hogy még ott sem kell vonatokat nélkülözni...

p1050215.JPG

Címkék: kastély hajó gőzhajó Svájc hegyi vasút a síneken túl gőzüzem Thunersee

Szólj hozzá!

Ma 70 éve, hogy 1945. március 17-én a Rajna felett átívelő Ludendorff híd leszakadt. A II. világháborúban az amerikai csapatoknak rendkívül fontos volt (többek között Bonn és Koblenz között is) egy Rajna híd épségben való elfoglalása, ezzel mintegy megnyitva a Berlin felé vezető utat. A visszavonuló német csapatoknak az Urmitznál lévő Kronprinzenbrückét sikerült felrobbantaniuk, itt azonban alulméretezték a tölteteket. A híd a harcokban szerzett sérülései ellenére egy kis ideig használható maradt, de a nagy megterhelés miatt végül a folyóba omlott.

dsc00973hiddal.jpgEgy kis montázs a híddal. A Rajnán felfelé tekintve balra Erpel, jobbra Remagen városa.

Címkék: múzeum múltidéző vasúttörténet Németország német vasút

4 komment

Az 1-es villamosra várva

 | 2015.03.12. 09:20 |  Thomas a laprugós  |  22 komment | 

A próbajáratok már szorgalmasan futják a köröket, és Budapest újfent fújhat egyet: megint megvalósult egy, évtizedek óta húzódó közlekedési beruházás, amikor az 1-es villamos először átgurulhatott a Rákóczi (Lágymányosi) hídon. Első Budapest atlaszomat az 1990-es évek közepén kaptam: ott már megelőlegezték a villamost a hídon, a tervezett átadás dátumával feliratozva. A hídra vonatkozóan az "1995/10" érdekes módon, be is jött...Egy évtizeddel később már abban reménykedtem, hogy a lágymányosi egyetemvárosba járóként, talán egy napon majd villamossal érkezhetek. Hiába élveztem azonban a tervezettnél hosszabban az intézmény "vendégszeretetét", ezt nem tudtam kivárni. :) Ma már a dél-budai és dél-pesti térség között ingázom. Várom tehát a villamosjárat elindulását...azonban valahol kicsit hasonló érzésem van, mint a 4-es metró indulása körül: adott egy évtizedes tervek alapján készült, félig átadott új vonalrész. Be tudja-e tölteni azt a szerepet, amire szánták? Megtesznek-e mindent annak érdekében, hogy a járat meghatározó lehessen a főváros déli felén, a Duna két partja közti forgalomban? 

1030-0962.JPG

A Fradi-pályánál se sokáig lesz már 103-as

Címkék: bkv menetrend átszállás autóbusz bkk 1-es villamos villamosvasút

22 komment

Miért éppen a Baltikum?

 | 2015.03.10. 07:59 |  biciklis bakter  |  4 komment | 

Tavaly tavasszal Thomas a laprugós szerzőtárssal részben egyszerre, részben külön-külön jutottunk arra az elhatározásra, hogy nekünk feltétlenül el kell jutnunk a Baltikumba. Ahogy a témáról beszélgettünk, egyre jobban körvonalazódtak a dolgok, de ugyanakkor az is, hogy egyszerre valószínűleg nem fogunk tudni elutazni. Egyrészt a szabadságolások miatt, másrészt az eljutás módja miatt. Én a gyors oda- és visszaérkezést és a minél több ott töltött időt preferáltam, így a légi közlekedés mellett döntve, Rigába repültem. Thomas pár nappal később sínen és közúton indult el, hogy aztán útjaink a rigai óváros egyik vendéglátóhelyén keresztezzék egymást.

dscf8207_s.jpg

Nem mi voltunk azonban az "úttörők" a szerzők közül: Laptoptáskás ügynök is tett egy villámlátogatást a két északibb ország fővárosában pár héttel előttünk, Ellátott utas pedig jó egy évtizede már végigjárta a Via Baltica-t, olyan helyeken is megfordulva, ahová mi nem jutottunk el - az ő tippjei aztán később mindannyiunk számára hasznosnak bizonyultak.

Címkék: jármű trolibusz városnézés külföldi vasút Baltikum nemzetközi forgalom villamosvasút külföldi villamos

4 komment

A Déli pályaudvar előtti alagút felett megcsúszott domboldal több ezer embernek jelenti vasúti utazása végét Kelenföldön. Vagy éppen a kezdetét. És míg a Déli pályaudvarnál az ürességtől kong a jegypénztár, addig Kelenföldön jelentős sorok alakulnak ki mind a régi épületben lévő jegypénztárnál, mind az aluljárókban elhelyezett jegyautomaták előtt. Most, hogy hamarosan a BKK ügyfélközpontjában is megkezdik a vasúti jegyek árusítását, elemezzük egy kicsit a kelenföldi infrastruktúrát és utas-tájékoztatást!

dsc01733.jpgEgy pontért jelölje be a térképen vasúti jegyárusító helyeket!

Címkék: infrastruktúra vasútállomás utastájékoztatás utasforgalom

4 komment

Amikor az első kapavágások megkezdődtek, mi is nekiláttunk tudósítani a székesfehérvári vasútállomás átépítési munkálatairól, és ehhez viszonylagos rendszerességgel azóta is tartjuk magunkat. Következzen egy újabb epizód, és ahogy eddig, ezúttal is a képeké lesz a főszerep, melyek között a vasárnapi saját fotókat és egyik szerzőtársam egy héttel korábbi képeit is megmutatom.

dsc05546.JPG

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

Szólj hozzá!

Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt.

dsc02253.jpgHochkreuz (fogadalmi oszlop) 1333-ból és még "nosztalgia" színezésű Stadtbahn-motorkocsi (B100C) 1993-ból.

Címkék: szabadidő városnézés városi vasút Németország villamosvasút német vasút külföldi villamos

9 komment

A Rajna-parti sorozatben eddig kétszer jártunk Koblenzben, majd egy ugrásnyira Bonnban fogasoztunk egyet. Ma megfelezzük az eddigi távolságot és félúton a Rajna-parti Brohlban szállunk le a vonatról.

Igény – építés – stagnálás – megszűnés – kirándulóforgalom. Hogy léphet be a túlélők klubjába egy vasútvonal? A németországi Rajna-Pfalz tartományban található, Rajna-parti Brohl városából induló (kis)vasútnak sikerült.

dsc03636.jpgEzt a típust mintha láttam már volna, csak 1435 mm-en. Henschel ez is és a 216-as sorozat is, így nem véletlen a hasonlóság.

Címkék: múzeum nosztalgia Németország turistavasút német vasút vasút és természet

2 komment

Fel a fellegekbe

 | 2015.02.17. 07:30 |  feketén villogó térközjelző  |  Szólj hozzá! | 

1883 óta nap, mint nap fel és le. Egyévi tervezés és kivitelezés után 1883. július 17-e óta üzemel Bonn mellett Németország ma legrégebben üzemben lévő fogaskerekű vasútja. Az első 127 nap alatt 62.480 kíváncsi polgár használta ki az új közlekedési eszköz adta a lehetőséget. Szó sincs hivatásforgalomról, ingázókról, a hegy „mindössze” a turisták paradicsoma.

dsc02382.jpgA következő indulásra várva. Ezen a szép nyári napon félórás követésnél ki volt tömve.

Címkék: fogaskerekű hegyi vasút turistavasút gőzüzem

Szólj hozzá!

Az első részben arról volt szó, mi okozhat forgalmi zavarokat a vasúton, a másodikban pedig arról, hogyan igyekszünk az ilyesmit kezelni. Azonban lehet bármilyen brilliáns a stratégia, ha a forgalmi változásokat nem tudjuk időben és közérthetően az utasaink tudtára adni.

Az utazóközönség tájékoztatása ma már jóval a vasútállomásra érkezés előtt kezdődik, hiszen megszámlálhatatlan mennyiségű útvonaltervező áll rendelkezésre az interneten és különböző letölthető programok formájában okostelefonokon, amelyek élő, percre kész adatokat közölnek a vonatok közlekedéséről.

2012-034.JPGEredményjelző Clapham Junction-ön. Ez a típus ABC-sorrnedben mutatja az innen közvetlen vonattal elérhető állomásokat, mellettük az indulás helyével és idejével.

Címkék: utastájékoztatás vonatinfó angol vasút zavarkezelés

Szólj hozzá!

A közelmúltban született írásokból kiderülhetett, hogy a már csak fővárosként is ismert és híres Stockholmban nagyon sok látnivalót találhatunk, ha a mesék, a popkultúra vagy művészettörténeti értékek után kutatunk – s ezek mellett nem maradunk villamosok nélkül sem. A lélekszámot és jelentőségét tekintve második helyen álló Göteborgban ugyan nincs ennyi látványosság – de ha egy kicsit szélesebb látókörrel tekintünk a dolgokra, akkor itt is lehetnek érdekes dolgok… a villamosok pedig ezek között is előkelő helyet foglalhatnak el.

p1020453.JPG

Címkék: death metal autóbusz Svédország Göteborg villamosvasút külföldi villamos Dark Tranquillity Ringlinien

1 komment · 1 trackback

Bekövetkezett az, amire titkon senki sem, illetve mindenki számított: a Kis-Gellérthegy domboldala tovább csúszott, így teljesen leállt a vonatközlekedés. A hétfői hószállingózos reggel után egy szép napos "tavaszi" napot kaptunk ajándékba, ezt kihasználva készítettem pár képet, dokumentálva a helyzetet és az eddig megtett intézkedéseket.

 dsc00848.jpgEnnyire üres már rég volt a Déli, a boltosok többsége ki sem nyitott.

Címkék: biztonság elővárosi vasút utastájékoztatás vágányzári menetrend budapesti pályaudvarok zavarkezelés rendkívüli esemény

21 komment

Kőfrász

 | 2015.01.29. 08:04 |  feketén villogó térközjelző  |  13 komment | 

Pár éve már megéltünk hófrászt, szinte minden nyáron egy Balaton parti hő- és utasfrászt, most a kőfrász van soron. Szerencsére ez (egyelőre) most csak egy kétvágányos vasúti szakasz egyik vágányát érinti, de a frász, vagy káosz annál nagyobb.

Nézzük meg és elemezzük egy egyszerű szemlélődő és érintett utas szempontjából az eseményeket!

 

dsc00747.jpg A nagy mennyiségű csapadék miatt a felszín csúszott meg, ez sodorta le a köveket.

Címkék: biztonság elővárosi vasút utastájékoztatás vágányzári menetrend budapesti pályaudvarok zavarkezelés rendkívüli esemény

13 komment

Ebek 30a-dján

 | 2015.01.27. 07:21 |  feketén villogó térközjelző  |  14 komment | 

Már eltelt egy kis idő, mióta hivatalosan átadták a felújított Kelenföld-Tárnok vasútvonalat. A felújítás után bevezetett új menetrend – a belső szakasz tekintetében – visszalépésnek bizonyult a korábbiakhoz képest, de a 2014/2015-ös sem lett jobb. Sajnos nem csak menetrendileg hagy kívánni valót maga után a vonal, az épített-, létrejött-, (lezüllött) hibákat-hiányosságokat ebben a kis összeállításban tárom a Tisztelt Olvasó elé.

A vonal megállóhelyein több alkalommal is jártam az elmúlt évben, a jelenleg vázoltak 2014-es őszi állapotot takarnak.

dsc08793.JPGAz új motorvonatok érkezésével eltűntek a régi szerelvények. Ez az egyetlen érdemi fejlesztés a vonal belső szakaszán?

Címkék: visszatekintés fejlesztés átépítés vasútépítés vasútfejlesztés Budapest 30a átépítés elővárosi vasút felújítás

14 komment

Ha Skandinávia hozzánk némileg közelebb eső részében villamosozhatnékunk támad, Dániában mindenképp ki kell mozdulnunk a fővárosból, Svédországban pedig megtehetjük, de nem muszáj. Stockholmban viszont nemcsak a Skansen környékén bukkanhatunk régi villamosokra - a tömegközlekedési nosztalgiának már jóval előbb emlékeket állítottak, és nemcsak erre az egy közlekedési eszközre kiterjedve. S maga a belváros is elég érdekességet kínál ahhoz, hogy ott is megnézzünk egy-két dolgot, mielőtt belevetnénk magukat a tömegközlekedés sűrűjébe.

p1010371.JPG

Címkék: metró szabadidő múzeum trolibusz Svédország Stockholm villamosvasút a síneken túl

Szólj hozzá!

Koblenz közlekedéssel kapcsolatos látnivalói közül a 2011-ben üzembe helyezett kötélvasút és sikló mellett (ezekről már írtunk) a nürnbergi DB Múzeum külső telephelyeként működő helyi vasúti múzeum, a DB Museum Koblenz értékes gyűjteményéről is illik megemlékezni.

 

dsc03654.jpgA múzeum a régi karbantartó műhely területén található, a belvárosból a 354-es és 370-es autóbuszjárattal, vagy Koblenz-Lützel állomásról közel 2 km gyaloglással, illetve autóval közelíthető meg.

Címkék: múzeum nosztalgia múltidéző vasúttörténet Németország német vasút

3 komment

Az elmúlt hetekben-hónapokban keletkezett skandináv villamosos cikkeinket összefoglalva kijelenthetjük, hogy mind Dániában, mind Svédországban nagy pusztítást vittek végbe a villamoshálózatok között – de az ottani közlekedésbarátok nem hagyták ezt annyiban, s a megszüntetett üzemek járműveinek új „életteret” alakítottak ki egykori vasútvonalakon a fővárosoktól több-kevesebb távolságra. A járműpark összetételében, az infrastruktúrában és a jövőképben már találhatunk különbségeket – a legnagyobb viszont akkor kerül a szemünk elé, ha a nosztalgiaforgalmat nemcsak ezen vonalakon nézzük. A svédeknek ugyanis sikerült a fővárost is újra „belakniuk” villamosokkal – nem is akármilyen eredménnyel.

p1010473.JPG

Címkék: nosztalgia sikló városnézés rozsomák kex vadliba Svédország Stockholm ABBA Skanzen villamosvasút Nils Holgersson Skansen a síneken túl Djurgardslinjen

1 komment

A Rajna völgyében, a Mosel torkolatánál fekvő, Rheinland-Pfalz tartománybeli Koblenz a legrégebbi német települések egyike. Neve latinul (Confluentes) összefolyókat jelent. A közel 2000 éves múlt egyik képviselője az 1000-éves alapokra épített Ehrenbreitstein erőd, amely 2011-ben helyt adott a szövetségi virágkiállításnak. Belváros a Rajna-parton, egy folyó és egy hegy. A híd nem megoldás, a sikló pont a folyón való átkelést nem oldotta volna meg, a busz meg túl egyszerű, vagy talán kevés a kapacitása?

Hogy oldották meg frappánsan a terület megközelítését? Erről olvashatnak az egy héttel előtt beharangozott sorozat első írásában.

dsc03106.jpg

Átszállás közvetlenül a sétahajóra?

Címkék: szabadidő városnézés függővasút kötélvasút lanovka

4 komment

Beszámoltunk már arról, hogy Székesfehérvár átépítése kapcsán először elbontották a hátsóbb vágányok egy részét, majd megépítették helyettük a menetrendváltás óta már működő ideiglenes peronokat, hogy nekiállhassanak az eddigi peronok és vágányaik elbontásának és átépítésének. Jelentjük, hogy a hétvége enyhébb időjárásának is köszönhetően ez a bontás is gőzerővel halad, bár inkább a peronok, mint vágányaik érintettek. A forgalom egyelőre folyamatos, bár szombaton volt némi biztosítóberendezési hiba, írásbelire 15-tel meghaladással. Ezzel együtt is - ne kiabáljuk el, de - az erre utazók eddig megúszták a máshol elő-előforduló átépítés-menti fejreállásokat. A munkák állapotáról pedig beszéljenek a képek.

20150110_132119.jpg

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

4 komment

Az elmúlt év végén nekivágtunk Skandináviának, hogy némi kompolás után láthassuk azt, hogyan is őrzik meg a dán villamosok emlékét a lehető legszebb és legjobb formában. Ha egy kicsit északabbra megyünk, a svédeknél szintén találkozhatunk hasonló törekvésekkel… sokkal nagyobb múltra visszatekintő, de ahhoz képest kevésbé tartalmas jelenű formában. Persze lehet, hogy csak szerzőnk volt kevésbé szerencsés az alkalom választásakor…

p1020982.JPG

Címkék: humor busz múzeum nosztalgia trolibusz Svédország villamosvasút bezárt vasút Malmköping

2 komment

Megint eltelt egy év, mint ahogy arról megemlékeztünk. Mi várható idén? Kívánjunk egy jó nagyot, vagy több picit? Lesz végre szakmai döntés közlekedésügyben a különböző kerti szerszámok (fűnyíró, favágó, balta) helyett? Elmúlik végre az őskövületek, ácsok, állványozók, takácsok uralma?

Őszintén, nem tudom. Azt tudom viszont, hogy mit szeretné(n)k: tovább nem ritkított menetrendet, valódi együttműködést az alágazatok között, valamint nem hiányoznak az alibi-(vissza)fejlesztések, tökölések. Ezen a kissé (mára lassan nem megszokott) hideg januári napon a továbbiakban viszont nem keseregni szeretnék, hanem már megtörtént eseményekről beszámolni, élményeket megosztani, azokat már senki sem veheti el tőlünk. Az írásoknak azért van egy kis „népművelő” oldala is, szinte mindegyik visszatekintésben van valami megfontolni való, valami továbbgondolni, alkalmazni való is, természetesen nem egy az egyben, hanem a hazai viszonyokra tekintettel.

Már látjuk, hogy vegyes lesz az idei év is, mert az élménybeszámolók mellett biztosan meg kell osztanunk majd Olvasóinkkal egy-két aktuális jó hír is (Végre-talán-esetleg átadják a 2-es vonalat? Megszűnik a gyorspótjegy? :-) ), de nem megyünk el szótlanul a rossz hírek, tervezetek, rombolások mellett sem, még ha előbbieket szívesebben is tesszük.

dsc01736.JPGBeszállááááás! Így közelíthető meg Kölnben egy Stadtbahn-végállomás. Az épület egyben a helyi villamosmúzeumnak is otthont ad.

Címkék: híd szabadidő kisvasút Németország külföldi vasút hegyi vasút turistavasút villamosvasút német vasút bezárt vasút elveszett vágányok

2 komment

Egy év sem zárulhat le úgy, hogy a kormány nem nyújt be költségvetés-tervezetet, és az eltelt évről szóló zárszámadást. Nekünk nem kell lemondanunk, ha nem tesszük meg, és persze egyébként is kevesebben kívánják a fejünk hullását, mint általában a politikusoknak, függetlenül attól, hogy éppen melyik országban is járunk. De már csak magánszorgalomból is megtesszük az év végi összefoglalót, ahogy azt az első és a második üzemévünkben is megtettük – gondolva egyben a lusta vagy elhavazott olvasóinkra, meg azokra is, akik csak az irányjelző szinonimájaként ismert hírportál valamelyik címlapjáról találtak ide hébe-hóba hozzánk.

dscf9075_s.jpg

Címkék: zene visszatekintés ünnep törpe szabadidő menetrend nosztalgia komp wroclaw díjszabás fénysorompó vasúttörténet 266 utasjog városi vasút horvát vasút Ausztria Oroszország Dánia Finnország menetrend fejlesztés külföldi vasút szerb vasút Kőbánya GySEV angol vasút a síneken túl füves vágány bécs főpályaudvar lengyel vasút GM mozdonyok balkan flexipass balkán vonatozás

Szólj hozzá!

Zavarkezelés a vasúton 2.

 | 2014.12.16. 08:29 |  Angol vasutas  |  7 komment | 

Az első részben megnéztük azt, mi okozhat galibát a vasúton. A mostani részben mutatok egy példát arra, hogyan igyekszünk kezelni a nem várt helyzeteket. A példa egy megtörtént eset elemzése, még októberben történt, hogy Wimbledon állomásnál az egyik kitérő váltóállító műve meghibásodott. Mivel a csúcssín a két végállás között rekedt meg, a fenti kitérővel összefüggésben működő W191 jelű főjelzőn a hiba fennállásáig továbbhaladást engedélyező jelzéskép nem jelenhetett meg. Ennek eredményeként a South West Mainline ‘lassú’ bal vágányán a forgalom szünetelt Wimbledon (bezárva) és New Malden (bezárva) állomások között.

7 komment

Tegnapelőtti cikkünkben mi is csatlakoztunk az új menetrendről nyilatkozók táborához - de az előző években is különös figyelmet fordítottunk arra, hogy olvasóink megtudják, milyen formában kell újragondolniuk a következő évre szóló vonatos utazásaikat külföldre. Ehhez tartjuk magunkat most is, és noha nem mi fogunk minden újdonságot elmondani, azért újra összeállítottuk a fontosabb nemzetközi változások listáját.

Címkék: menetrend eurocity menetrend fejlesztés külföldi vasút szerb vasút nemzetközi forgalom szlovén vasút szlovák vasút cseh vasút angol vasút német vasút bécs főpályaudvar lengyel vasút

3 komment