HTML

Hova megy ez a vonat?

Merre álljon a váltó, ha Európa felé akarunk továbbmenni? Higgadt, szemlélődő-elemző blog az utasok és a közlekedésben, közlekedésért dolgozók örömére.

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

1-es villamos (1) 13-as vonal (1) 266 (2) 29-es vonal (2) 30a átépítés (14) 4G InterCity kocsi (1) ABBA (1) akadálymentes (4) Alex (1) angol vasút (5) árufuvarozás (8) árvíz (1) átépítés (8) átszállás (1) Ausztria (4) autóbusz (13) autóbusz-közlekedés (2) autóbusz menetrend (22) autószállítás vasúton (1) autószállítás vonaton (1) autószállító vonat (1) autós vonat (1) a síneken túl (36) balaton (5) balatoni vasút (3) baleset (1) balkáni vasút (5) balkan flexipass (6) balkán vonatozás (6) Baltikum (4) baltikumi utazás (1) Bécs (1) bécs főpályaudvar (4) belgrád-bar vasút (2) beruházás (1) bezárt mellékvonal (2) bezárt vasút (6) biztonság (4) biztosítóberendezés (1) bkk (2) bkv (1) BKV (3) borsod (1) bringa (9) brit tudósok (7) Budapest (9) budapesti pályaudvarok (9) büfékocsi (3) busz (2) buszkövető (1) busz vonat átszállás (12) cargo (7) csatlakozás (7) cseh vasút (3) cseh vonatinfó (1) csoki (1) Dánia (4) Dark Tranquillity (1) death metal (1) díjszabás (36) Djurgardslinjen (1) elővárosi vasút (8) elővárosi vasút felújítás (17) elveszett vágányok (4) EMD mozdonyok (2) erdélyi vasút (1) esélyegyenlőség (1) észtország (1) étkezőkocsi (3) EU (4) eurocity (12) fejlesztés (4) fejpályaudvar (6) fénysorompó (2) Ferihegy (3) Finnország (3) fogaskerekű (8) föladalatti (1) főpályaudvar (3) fővonal (9) függővasút (2) füves vágány (2) gerecse (1) GM mozdonyok (2) Göteborg (1) gőzhajó (4) gőzüzem (3) gyerekek utazása (1) GySEV (2) hajó (5) hálózatfejlesztés (33) határátmenet (12) hegyi vasút (29) híd (3) horvát vasút (11) horvát vonatinfó (1) humor (2) IC-kocsi (1) Ikarus (3) infrastruktúra (52) intercity (22) ipolyság-csata vasútvonal (1) itf (32) járatritkítás (5) jármű (7) jármű színezés (4) jugoszláv vasutak (4) karaim (1) kastély (3) kaunas (1) kelet-német kisvasutak (10) kennedy mozdony (1) kerékpár (12) kex (1) kiegészítő jegy (2) kishatárforgalom (8) Kispest (1) kisvasút (24) Kőbánya (2) komp (2) konténer (6) környezetvédelem (2) körvasút (1) koszovó (1) koszovóba vonattal (1) koszovói vasút (1) koszovó Nohab (1) kötélvasút (9) kötöttpálya (1) közlekedés vasúti átjáróban (1) külföldi menetrendkönyv (1) külföldi vasút (70) külföldi villamos (6) LÁEV (2) lanovka (3) lengyel vasút (5) lettország (1) litvánia (2) london (1) macedón vasút (2) Malmköping (1) marketing (5) megszűnt pályaudvar (2) mellékvonal (6) menetidő (4) menetrend (86) menetrendi stratégia (31) menetrendi szimbólum (1) menetrendkönyv (6) menetrend fejlesztés (45) menetrend stratégia (3) menetrend tervezés (2) menetrend változás (4) metró (10) montenegró vasút (1) műholdas járműkövetés (2) múltidéző (10) múzeum (15) nagy sebességű vasút (1) Németország (18) német vasút (18) nemzetközi forgalom (28) nemzetközi személyvonat (9) Nils Holgersson (1) Nohab mozdony (1) nosztalgia (20) Nyárád-völgy (1) ohridba vonattal (1) ördög (1) Oroszország (2) összefoglaló (3) osztrák vonatinfó (1) pályaudvar (13) portugália (6) pótjegy (1) regionális forgalom (10) rendelet (3) rendkívüli esemény (2) reptéri gyorsvasút (2) repülőtér (3) Ringlinien (1) rozsomák (1) Savatage (1) sikló (18) Skansen (1) Skanzen (1) Skjoldenæsholm (2) Sopron (1) spanyol vasút (5) Stockholm (2) Svájc (17) Svédország (4) szabadidő (35) székesfehérvár (6) személypénztár (13) személyvagon (3) szerb vasút (10) színterv (6) szlovák vasút (6) szlovák vonatinfó (2) szlovén vasút (7) szolgáltatások (5) szubjektív (3) tarifa (26) távolsági forgalom (6) térképes menetrend (2) Thunersee (1) törpe (2) Trakai (1) tréfa (1) trianon (2) trolibusz (9) turistavasút (34) újrahasznosítás (1) ünnep (4) ünnepi forgalom (2) utasforgalom (33) utasjog (5) utasjogi rendelet (1) utastájékoztatás (27) utazási tippek (1) ütemes menetrend (4) vác állomás átépítés hibái (1) vác átépítés (1) vadliba (1) vágányzári menetrend (3) városi vasút (4) városnézés (5) vasút (4) vasútállomás (30) vasútépítés (18) vasútfejlesztés (6) vasúti átjáró (1) vasúti menetrend (9) vasúti szelvénykövek (1) vasúti térkép (1) vasúttörténet (10) vasút és természet (2) vértes volán (1) villamosvasút (31) vilnius (2) visszatekintés (7) volán (23) vonatdroid (2) vonatinfó (3) vonatkövető (1) wroclaw (5) zavarkezelés (4) zene (2) Címkefelhő

Impresszum

Valamennyi bejegyzés és kép a Hova megy ez a vonat? blog szerzőinek szellemi tulajdona. Továbbítani, sokszorosítani, felhasználni csak az érintettek hozzájárulásával és a forrás megjelölésével szabad. © 2012.

Némi utazás után, amellyel Kaunast is érintettük, múlt héten végre megérkezhettünk a litván fővárosba, ahol már trolira is szállhattunk. De írva vagyon, hogy nemcsak közlekedéssel él az ember... és ez az elferdített bibliai idézet a város miatt is kínálja magát.

dscf8468.jpg

Címkék: elővárosi vasút autóbusz litvánia vilnius külföldi vasút Baltikum a síneken túl Trakai Savatage karaim

5 komment

Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték, átadni ezeket is csak a márciustól hozzácsapott Lepsény-Siófok szakasszal együtt tervezik a folyosói pletykák szerint. Hogy ez júniusban pontosan melyik nap is lesz, azt szerintem még az érintettek sem tudják megmondani, bár a nagyobb felháborodás elkerülése érdekében azért remélhetőleg a június 20.-i nyári menetrend kezdetére talán elkészülnek...

Mivel közösségi közlekedés pártiak vagyunk, így igyekeztünk ezt a részt is vonat - már ahol jár - és vonatpótló busz segítségével feltérképezni, már amennyire a menetrendek ezt engedik.

Címkék: balaton infrastruktúra átépítés vasútépítés vasútfejlesztés balatoni vasút

7 komment

Tegyük fel, hogy valamilyen közlekedési eszközzel megérkeztünk a Baltikumba. Nézzünk hát szét: a három országot mi most délről észak felé járjuk be, az utazásunk így a legdélebbi litván nagyvárosban, Kaunasban kezdjük el, ahonnan rövid nézelődés után már célba is vesszük a fővárost, Vilniust. Az e két városhoz kapcsolódó közlekedési alapinformációkat így e cikkben taglaljuk, a városközi közlekedés tudnivalóiról majd egy következő - további litván célpontokat taglaló cikkben lesz majd szó, illetve Vilniusra azért látnivalói miatt több időt szentelünk a következő cikkben.

Címkék: ördög trolibusz utazási tippek kaunas vilnius Baltikum baltikumi utazás

7 komment

Hogyan tudunk ma Ferihegy (pardon, Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) 2-re kulturáltan kijutni? Sehogy? Drágán taxival? Saját autóval? Esetleg tömegközlekedéssel? Bár nem túl sűrűn utazom repülővel, de azért is eszembe jutottak ezek a kérdések, mert láttam már kulturált és színvonalas megoldást hasonló problémára. Ezen élményeket feldolgozva érdemes elgondolkodni azon, hogy Budapesten hogyan lehetne megoldani a több évtizedes jogos igényt.

Düsseldorf Airport - megálló a mező szélén. A vonatról (S1, RB35, RE1-2-3-5-6) leszállva elgondolkodik az ember, hogy szakadt busszal viszik-e el a terminálig, esetleg sétál-e egy jó kilométert? Egyik sem, ugyanis automata függővasutat építettek a vasúti megállóhelytől a parkolóházak érintésével a terminálokig. Természetesen a repülőtér busszal és gyorsvasúttal is elérhető (S6, S8, S11), ezek közvetlenül a terminálok mellett állnak meg. Most csak a függővasút nyújtotta lehetőségeket kívánom elemezni, és amennyiben sikerül úgy Ferihegyre alkalmazni.

 dsc03979.jpgA vasúti megálló mellett az emeleten található a függővasút végállomása. A követés 1:45-től 0:45-ig 5 perces, a menetidő 5,5 perc. A középfolyosó felől a beszállás, a szélső folyosókra a kiszállás történik, ezzel is gyorsítva az utascserét. A felügyeleten kívül élő munkaerő igénye nincs, így az egyperces fordítás miatt a szakszervezet sem dünnyög.

Címkék: repülőtér vasútfejlesztés Ferihegy budapesti pályaudvarok reptéri gyorsvasút

30 komment

Az átépítés megkezdésével egyidejűleg elkezdtünk tudósítani a székesfehérvári állomáson folyó munkákról, és ezt azóta is viszonylagos rendszerességgel megtesszük. Eljött egy újabb alkalom: nézzük, hogy áll a fejlesztés!

 20150406_151046.jpg

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

3 komment

Az ígértnek megfelelően belefogunk az "észt-lett-litván" élmények taglalásába. Az első fejezet az odautazásról szól. Milyen útvonalon indulhatunk neki, milyen közlekedési eszközökkel, milyen árak mellett?

dscn2208.JPG

Ez még csak Varsó. Az akkor még létező Varsovia vonat idáig hozott minket, innen busszal folytattuk utunkat. A képen valamilyen műszaki hiba okoz villamosdugót. :)

Címkék: észtország repülőtér lettország litvánia Ferihegy Finnország busz vonat átszállás Baltikum

1 komment

Két hete már elmondhattuk, hogy a Golden Pass minden fontosabb szakaszának szenteltünk egy fejezetet... a két évvel ezelőtti cikksorozatban pedig kényelmesen megfért egymás mellett Kálvin, Freddie Mercury, egy fűtőházi macska, egy látnoki udvari bolond, Pilátus,meg a makk felső. Azt viszont még mindig nem jelenthetjük ki, hogy mindent láttunk. Van, ahol a fejlődés rendezte újra a sorokat, máshol pedig a múlt megőrzésében tudtak újabb sikereket felmutatni... de az sem kizárt, hogy bizonyos dolgokkal egyszerűen nem találkoztunk a látogatásunk során, vagy csak nem tűnt fel. A következő összeállításban 2014. őszén készült képekkel mutatjuk be mindezt.

p1050568.JPG

Címkék: visszatekintés kisvasút hajó gőzhajó Svájc külföldi vasút hegyi vasút turistavasút a síneken túl

Szólj hozzá!

Elfeledett fejlesztések

 | 2015.04.01. 07:30 |  biciklis bakter  |  8 komment | 

Kedves Olvasóink! A mai alkalommal olyan - évekkel ezelőtti - járműfejlesztési projekteket mutatunk be Nektek, melyek a 2000-es évek elején igencsak előremutatóak voltak, nagyon jól találkoztak a magyar vasút fejlesztési igényeivel, de valamiért mégsem jutottak el a sorozatgyártásig. Sokukra ma is szüksége lenne a vasútnak. Lássuk hát, min dolgoztak mérnökeink 13-15 évvel ezelőtt!

m62328gy.jpg

Címkék: fejlesztés tréfa

8 komment

Legutóbbi szemlém után elfogott a vágy, hogy ismételten meglessem a kettes vonali kivitelezési munkálatait. Egy erősen szeles pénteki napon vettem szemügyre a történéseket, ezúttal Aquincumtól Ürömig.

 dsc03222.JPGMegfesteni egyszerűbb egy álmot, mint időben kivitelezni.

Címkék: infrastruktúra vasútépítés vasútfejlesztés Budapest elővárosi vasút felújítás

34 komment

A múlt héten napvilágot látott a hír, mely szerint a 2014 és 2020 közötti EU-s költségvetési ciklusban várhatóan milyen fővárosi fejlesztésekre lesznek uniós források. Tömegközlekedésre 185,5 milliárd jut, amiből 20 a már meglévő Alstom metrókocsik részbeni finanszírozásáról szól, a többi lesz jövőbeni fejlesztés a tervezet szerint. Kétségtelen tény, hogy ezzel máris sokkal jobb lesz Budapestnek, hiszen előzőleg arról is volt szó, hogy esetleg semmilyen fővárosi projektet nem finanszíroznak. Vizsgáljuk meg azt, hogy a közlekedési projektekben miket terveznek a – technikailag – 2016 és 2022 közötti időszakban megvalósítani.

 

dsc02924_blaha.jpg

Blaha Lujza tér. Lesz itt egyszer villamos? És kell?

Címkék: infrastruktúra fejlesztés bkk EU Budapest BKV

102 komment

Két éve végigutaztuk a Genftől Zürichig tartó "mellékvonalat", itt hajózhatunk két tavon is, és két szakaszon is keskenynyomközön vezet az utunk. Akkor viszont nem túl sok szó esett a Zweisimmen és Interlaken közötti rész érdekességeiről - pedig ott is vannak olyan dolgok, amelyek miatt egy kicsit érdemes kicsit eltávolodni a kötöttpályától... De a sors úgy hozta, hogy még ott sem kell vonatokat nélkülözni...

p1050215.JPG

Címkék: kastély hajó gőzhajó Svájc hegyi vasút a síneken túl gőzüzem Thunersee

Szólj hozzá!

Ma 70 éve, hogy 1945. március 17-én a Rajna felett átívelő Ludendorff híd leszakadt. A II. világháborúban az amerikai csapatoknak rendkívül fontos volt (többek között Bonn és Koblenz között is) egy Rajna híd épségben való elfoglalása, ezzel mintegy megnyitva a Berlin felé vezető utat. A visszavonuló német csapatoknak az Urmitznál lévő Kronprinzenbrückét sikerült felrobbantaniuk, itt azonban alulméretezték a tölteteket. A híd a harcokban szerzett sérülései ellenére egy kis ideig használható maradt, de a nagy megterhelés miatt végül a folyóba omlott.

dsc00973hiddal.jpgEgy kis montázs a híddal. A Rajnán felfelé tekintve balra Erpel, jobbra Remagen városa.

Címkék: múzeum múltidéző vasúttörténet Németország német vasút

4 komment

Az 1-es villamosra várva

 | 2015.03.12. 09:20 |  Thomas a laprugós  |  23 komment | 

A próbajáratok már szorgalmasan futják a köröket, és Budapest újfent fújhat egyet: megint megvalósult egy, évtizedek óta húzódó közlekedési beruházás, amikor az 1-es villamos először átgurulhatott a Rákóczi (Lágymányosi) hídon. Első Budapest atlaszomat az 1990-es évek közepén kaptam: ott már megelőlegezték a villamost a hídon, a tervezett átadás dátumával feliratozva. A hídra vonatkozóan az "1995/10" érdekes módon, be is jött...Egy évtizeddel később már abban reménykedtem, hogy a lágymányosi egyetemvárosba járóként, talán egy napon majd villamossal érkezhetek. Hiába élveztem azonban a tervezettnél hosszabban az intézmény "vendégszeretetét", ezt nem tudtam kivárni. :) Ma már a dél-budai és dél-pesti térség között ingázom. Várom tehát a villamosjárat elindulását...azonban valahol kicsit hasonló érzésem van, mint a 4-es metró indulása körül: adott egy évtizedes tervek alapján készült, félig átadott új vonalrész. Be tudja-e tölteni azt a szerepet, amire szánták? Megtesznek-e mindent annak érdekében, hogy a járat meghatározó lehessen a főváros déli felén, a Duna két partja közti forgalomban? 

1030-0962.JPG

A Fradi-pályánál se sokáig lesz már 103-as

Címkék: bkv menetrend átszállás autóbusz bkk 1-es villamos villamosvasút

23 komment

Miért éppen a Baltikum?

 | 2015.03.10. 07:59 |  biciklis bakter  |  4 komment | 

Tavaly tavasszal Thomas a laprugós szerzőtárssal részben egyszerre, részben külön-külön jutottunk arra az elhatározásra, hogy nekünk feltétlenül el kell jutnunk a Baltikumba. Ahogy a témáról beszélgettünk, egyre jobban körvonalazódtak a dolgok, de ugyanakkor az is, hogy egyszerre valószínűleg nem fogunk tudni elutazni. Egyrészt a szabadságolások miatt, másrészt az eljutás módja miatt. Én a gyors oda- és visszaérkezést és a minél több ott töltött időt preferáltam, így a légi közlekedés mellett döntve, Rigába repültem. Thomas pár nappal később sínen és közúton indult el, hogy aztán útjaink a rigai óváros egyik vendéglátóhelyén keresztezzék egymást.

dscf8207_s.jpg

Nem mi voltunk azonban az "úttörők" a szerzők közül: Laptoptáskás ügynök is tett egy villámlátogatást a két északibb ország fővárosában pár héttel előttünk, Ellátott utas pedig jó egy évtizede már végigjárta a Via Baltica-t, olyan helyeken is megfordulva, ahová mi nem jutottunk el - az ő tippjei aztán később mindannyiunk számára hasznosnak bizonyultak.

Címkék: jármű trolibusz városnézés külföldi vasút Baltikum nemzetközi forgalom villamosvasút külföldi villamos

4 komment

A Déli pályaudvar előtti alagút felett megcsúszott domboldal több ezer embernek jelenti vasúti utazása végét Kelenföldön. Vagy éppen a kezdetét. És míg a Déli pályaudvarnál az ürességtől kong a jegypénztár, addig Kelenföldön jelentős sorok alakulnak ki mind a régi épületben lévő jegypénztárnál, mind az aluljárókban elhelyezett jegyautomaták előtt. Most, hogy hamarosan a BKK ügyfélközpontjában is megkezdik a vasúti jegyek árusítását, elemezzük egy kicsit a kelenföldi infrastruktúrát és utas-tájékoztatást!

dsc01733.jpgEgy pontért jelölje be a térképen vasúti jegyárusító helyeket!

Címkék: infrastruktúra vasútállomás utastájékoztatás utasforgalom

5 komment

Amikor az első kapavágások megkezdődtek, mi is nekiláttunk tudósítani a székesfehérvári vasútállomás átépítési munkálatairól, és ehhez viszonylagos rendszerességgel azóta is tartjuk magunkat. Következzen egy újabb epizód, és ahogy eddig, ezúttal is a képeké lesz a főszerep, melyek között a vasárnapi saját fotókat és egyik szerzőtársam egy héttel korábbi képeit is megmutatom.

dsc05546.JPG

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

Szólj hozzá!

Folytatva a sorozatot, a Rajna-parti Brohltól kicsit tovább hajózva a Rajnán elérjük az egykori nyugatnémet fővárost, Bonnt. A délen található fogaskerekűvel és a pazar kastéllyal már megismerkedtünk, most a várossal és közösségi közlekedésével tesszük ugyanezt.

dsc02253.jpgHochkreuz (fogadalmi oszlop) 1333-ból és még "nosztalgia" színezésű Stadtbahn-motorkocsi (B100C) 1993-ból.

Címkék: szabadidő városnézés városi vasút Németország villamosvasút német vasút külföldi villamos

9 komment

A Rajna-parti sorozatben eddig kétszer jártunk Koblenzben, majd egy ugrásnyira Bonnban fogasoztunk egyet. Ma megfelezzük az eddigi távolságot és félúton a Rajna-parti Brohlban szállunk le a vonatról.

Igény – építés – stagnálás – megszűnés – kirándulóforgalom. Hogy léphet be a túlélők klubjába egy vasútvonal? A németországi Rajna-Pfalz tartományban található, Rajna-parti Brohl városából induló (kis)vasútnak sikerült.

dsc03636.jpgEzt a típust mintha láttam már volna, csak 1435 mm-en. Henschel ez is és a 216-as sorozat is, így nem véletlen a hasonlóság.

Címkék: múzeum nosztalgia Németország turistavasút német vasút vasút és természet

2 komment

Fel a fellegekbe

 | 2015.02.17. 07:30 |  feketén villogó térközjelző  |  Szólj hozzá! | 

1883 óta nap, mint nap fel és le. Egyévi tervezés és kivitelezés után 1883. július 17-e óta üzemel Bonn mellett Németország ma legrégebben üzemben lévő fogaskerekű vasútja. Az első 127 nap alatt 62.480 kíváncsi polgár használta ki az új közlekedési eszköz adta a lehetőséget. Szó sincs hivatásforgalomról, ingázókról, a hegy „mindössze” a turisták paradicsoma.

dsc02382.jpgA következő indulásra várva. Ezen a szép nyári napon félórás követésnél ki volt tömve.

Címkék: fogaskerekű hegyi vasút turistavasút gőzüzem

Szólj hozzá!

Az első részben arról volt szó, mi okozhat forgalmi zavarokat a vasúton, a másodikban pedig arról, hogyan igyekszünk az ilyesmit kezelni. Azonban lehet bármilyen brilliáns a stratégia, ha a forgalmi változásokat nem tudjuk időben és közérthetően az utasaink tudtára adni.

Az utazóközönség tájékoztatása ma már jóval a vasútállomásra érkezés előtt kezdődik, hiszen megszámlálhatatlan mennyiségű útvonaltervező áll rendelkezésre az interneten és különböző letölthető programok formájában okostelefonokon, amelyek élő, percre kész adatokat közölnek a vonatok közlekedéséről.

2012-034.JPGEredményjelző Clapham Junction-ön. Ez a típus ABC-sorrnedben mutatja az innen közvetlen vonattal elérhető állomásokat, mellettük az indulás helyével és idejével.

Címkék: utastájékoztatás vonatinfó angol vasút zavarkezelés

Szólj hozzá!

A közelmúltban született írásokból kiderülhetett, hogy a már csak fővárosként is ismert és híres Stockholmban nagyon sok látnivalót találhatunk, ha a mesék, a popkultúra vagy művészettörténeti értékek után kutatunk – s ezek mellett nem maradunk villamosok nélkül sem. A lélekszámot és jelentőségét tekintve második helyen álló Göteborgban ugyan nincs ennyi látványosság – de ha egy kicsit szélesebb látókörrel tekintünk a dolgokra, akkor itt is lehetnek érdekes dolgok… a villamosok pedig ezek között is előkelő helyet foglalhatnak el.

p1020453.JPG

Címkék: death metal autóbusz Svédország Göteborg villamosvasút külföldi villamos Dark Tranquillity Ringlinien

1 komment · 1 trackback

Bekövetkezett az, amire titkon senki sem, illetve mindenki számított: a Kis-Gellérthegy domboldala tovább csúszott, így teljesen leállt a vonatközlekedés. A hétfői hószállingózos reggel után egy szép napos "tavaszi" napot kaptunk ajándékba, ezt kihasználva készítettem pár képet, dokumentálva a helyzetet és az eddig megtett intézkedéseket.

 dsc00848.jpgEnnyire üres már rég volt a Déli, a boltosok többsége ki sem nyitott.

Címkék: biztonság elővárosi vasút utastájékoztatás vágányzári menetrend budapesti pályaudvarok zavarkezelés rendkívüli esemény

21 komment

Kőfrász

 | 2015.01.29. 08:04 |  feketén villogó térközjelző  |  13 komment | 

Pár éve már megéltünk hófrászt, szinte minden nyáron egy Balaton parti hő- és utasfrászt, most a kőfrász van soron. Szerencsére ez (egyelőre) most csak egy kétvágányos vasúti szakasz egyik vágányát érinti, de a frász, vagy káosz annál nagyobb.

Nézzük meg és elemezzük egy egyszerű szemlélődő és érintett utas szempontjából az eseményeket!

 

dsc00747.jpg A nagy mennyiségű csapadék miatt a felszín csúszott meg, ez sodorta le a köveket.

Címkék: biztonság elővárosi vasút utastájékoztatás vágányzári menetrend budapesti pályaudvarok zavarkezelés rendkívüli esemény

13 komment

Ebek 30a-dján

 | 2015.01.27. 07:21 |  feketén villogó térközjelző  |  15 komment | 

Már eltelt egy kis idő, mióta hivatalosan átadták a felújított Kelenföld-Tárnok vasútvonalat. A felújítás után bevezetett új menetrend – a belső szakasz tekintetében – visszalépésnek bizonyult a korábbiakhoz képest, de a 2014/2015-ös sem lett jobb. Sajnos nem csak menetrendileg hagy kívánni valót maga után a vonal, az épített-, létrejött-, (lezüllött) hibákat-hiányosságokat ebben a kis összeállításban tárom a Tisztelt Olvasó elé.

A vonal megállóhelyein több alkalommal is jártam az elmúlt évben, a jelenleg vázoltak 2014-es őszi állapotot takarnak.

dsc08793.JPGAz új motorvonatok érkezésével eltűntek a régi szerelvények. Ez az egyetlen érdemi fejlesztés a vonal belső szakaszán?

Címkék: visszatekintés fejlesztés átépítés vasútépítés vasútfejlesztés Budapest 30a átépítés elővárosi vasút felújítás

15 komment

Ha Skandinávia hozzánk némileg közelebb eső részében villamosozhatnékunk támad, Dániában mindenképp ki kell mozdulnunk a fővárosból, Svédországban pedig megtehetjük, de nem muszáj. Stockholmban viszont nemcsak a Skansen környékén bukkanhatunk régi villamosokra - a tömegközlekedési nosztalgiának már jóval előbb emlékeket állítottak, és nemcsak erre az egy közlekedési eszközre kiterjedve. S maga a belváros is elég érdekességet kínál ahhoz, hogy ott is megnézzünk egy-két dolgot, mielőtt belevetnénk magukat a tömegközlekedés sűrűjébe.

p1010371.JPG

Címkék: metró szabadidő múzeum trolibusz Svédország Stockholm villamosvasút a síneken túl

Szólj hozzá!