HTML

Hova megy ez a vonat?

Merre álljon a váltó, ha Európa felé akarunk továbbmenni? Higgadt, szemlélődő-elemző blog az utasok és a közlekedésben, közlekedésért dolgozók örömére.

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

1-es villamos (1) 13-as vonal (1) 266 (3) 29-es vonal (2) 30a átépítés (14) 4G InterCity kocsi (1) 80 éves (1) ABBA (1) akadálymentes (4) Alex (1) angol vasút (5) árufuvarozás (8) árvíz (1) átépítés (11) átszállás (1) Ausztria (6) autóbusz (16) autóbusz-közlekedés (2) autóbusz menetrend (22) autóstop (1) autószállítás vasúton (1) autószállítás vonaton (1) autószállító vonat (1) autós vonat (1) a síneken túl (41) balaton (6) balatoni vasút (5) baleset (1) balkáni vasút (5) balkan flexipass (6) balkán vonatozás (6) Baltikum (12) baltikumi utazás (6) barokk (1) Bécs (2) bécs főpályaudvar (4) belgrád-bar vasút (2) Berlin (1) beruházás (1) bezárt mellékvonal (2) bezárt vasút (6) biztonság (4) biztosítóberendezés (1) bkk (2) BKV (3) bkv (1) borsod (2) Bratislava (1) brémai muzsikusok (1) bringa (9) brit tudósok (7) Budapest (9) budapesti pályaudvarok (9) büfékocsi (3) busz (5) buszkövető (1) busz vonat átszállás (12) cargo (7) csatlakozás (7) cseh vasút (3) cseh vonatinfó (1) cserehát (1) csoki (1) Dánia (4) Dark Tranquillity (1) daugavpils (1) death metal (1) díjszabás (36) Dizelvilciens (1) Djurgardslinjen (1) dünaburg (1) Elektrovilciens (1) elővárosi vasút (9) elővárosi vasút felújítás (17) elveszett vágányok (4) EMD mozdonyok (2) erdélyi vasút (1) esélyegyenlőség (1) észtország (5) étkezőkocsi (3) EU (4) eurocity (12) fejlesztés (4) fejpályaudvar (6) fekete hattyú (1) fénysorompó (2) Ferihegy (3) Finnország (4) fogaskerekű (8) föladalatti (1) főpályaudvar (3) fotóstúra (1) fővonal (11) függővasút (2) füves vágány (2) gerecse (1) GM mozdonyok (3) Göteborg (1) gőzhajó (4) gőzüzem (3) Grutas (1) gyerekek utazása (1) GySEV (2) hajó (5) hálózatfejlesztés (33) Hanza (1) határátmenet (12) határeset (1) hegyi vasút (29) Helsinki (1) híd (3) horvát vasút (11) horvát vonatinfó (1) humor (2) IC-kocsi (1) ikarus (1) Ikarus (3) infrastruktúra (56) intercity (22) ipolyság-csata vasútvonal (1) itf (33) járatritkítás (6) jármű (7) jármű színezés (4) jubileum (1) jugoszláv vasutak (4) Jurmala (1) Kadriorg (1) karaim (1) kastély (4) kaunas (1) kelet-német kisvasutak (10) kennedy mozdony (1) kerékpár (13) kereszt (1) kert (1) kex (1) kiegészítő jegy (2) kishatárforgalom (8) Kispest (1) kisvasút (27) Klaipeda (1) Kőbánya (2) kommunizmus (1) komp (2) konténer (6) könyv (1) környezetvédelem (2) körvasút (1) koszovó (1) koszovóba vonattal (1) koszovói vasút (1) koszovó Nohab (1) kötélvasút (9) kötöttpálya (1) középkor (1) közlekedés vasúti átjáróban (1) külföldi menetrendkönyv (1) külföldi vasút (72) külföldi villamos (6) kulinária (1) LÁEV (2) lanovka (3) Leipzig (2) lengyel vasút (5) Lenin (1) Lepzsch (2) lettország (4) lett trolibuszok (1) lett villamosok (2) Lipcse (2) litvánia (4) london (1) macedón vasút (2) Malmköping (1) marketing (5) megszűnt pályaudvar (2) mellékvonal (6) menetidő (4) menetrend (87) menetrendi stratégia (31) menetrendi szimbólum (1) menetrendkönyv (6) menetrend fejlesztés (45) menetrend stratégia (3) menetrend tervezés (2) menetrend változás (4) metró (12) Mitisinszki (1) monorail (1) montenegró vasút (1) Moszkva (1) műholdas járműkövetés (2) múltidéző (11) múzeum (17) nagy sebességű vasút (1) Németország (21) német vasút (19) nemzetközi forgalom (28) nemzetközi személyvonat (10) Nils Holgersson (1) Nohab mozdony (1) nosztalgia (24) Nyárád-völgy (1) ohridba vonattal (1) ördög (1) Oroszország (3) összefoglaló (3) osztrák vonatinfó (1) pályaudvar (14) Párizs (1) Pilsrundale (1) portugália (6) pótjegy (2) Pozsony (1) regionális forgalom (10) rendelet (3) rendkívüli esemény (2) reptéri gyorsvasút (2) repülőtér (3) Riga (1) riga (1) rigai óváros (1) Riga villamos (1) Ringlinien (1) rozsomák (1) Rundale (1) RVR villamosok (1) Savatage (1) sikló (18) Skansen (1) Skanzen (1) Skjoldenæsholm (2) Sopron (1) spanyol vasút (5) Stockholm (2) Svájc (17) Svédország (4) szabadidő (36) szecesszió (1) székesfehérvár (9) személypénztár (13) személyvagon (3) szerb vasút (10) színterv (6) szlovák vasút (7) szlovák vonatinfó (2) szlovén vasút (7) szoborpark (1) szocializmus (2) szolgáltatások (5) Sztálin (1) szubjektív (3) születésnap (1) tallinn (2) tallinn tömegközlekedés (1) tallinn villamos (1) tarifa (26) távolsági forgalom (6) térképes menetrend (2) természet (2) Thunersee (1) törpe (2) Trakai (1) Tramwaytag (1) tréfa (1) trianon (2) trolibusz (10) turistavasút (34) újrahasznosítás (1) ünnep (4) ünnepi forgalom (2) utasforgalom (33) utasjog (5) utasjogi rendelet (1) utastájékoztatás (27) utazási tippek (2) ütemes menetrend (4) vác állomás átépítés hibái (1) vác átépítés (1) vadliba (1) vágányzári menetrend (3) városi vasút (5) városnézés (7) vasút (4) vasútállomás (32) vasútépítés (20) vasútfejlesztés (7) vasúti átjáró (1) vasúti menetrend (9) vasúti szelvénykövek (1) vasúti térkép (1) vasúttörténet (10) vasút és természet (2) vértes volán (1) villamos (1) villamosvasút (36) vilnius (2) visszatekintés (7) volán (24) vonatdroid (2) vonatinfó (3) vonatkövető (1) Wien (1) Woltersdorf (1) wroclaw (5) zavarkezelés (4) zemplén (1) zene (2) Címkefelhő

Impresszum

Valamennyi bejegyzés és kép a Hova megy ez a vonat? blog szerzőinek szellemi tulajdona. Továbbítani, sokszorosítani, felhasználni csak az érintettek hozzájárulásával és a forrás megjelölésével szabad. © 2012.

Ahogy haladunk előre az időben, Székesfehérvár úgy kezd újra egyre "állomásabb" formát ölteni az eddigi romhalmaz helyett. A váltókörzetek előrehaladottabb állapotban vannak, de mostanra már a peronok környékének létesítményeiből is kibukkan egy s más. Örömteli hír, hogy a nyári menetrendet nem akadályozta különösebben az építkezés, ha voltak is késések, azok többnyire nem itt termelődtek. Sokat segített ebben a Katicák Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs felé terelése, amivel kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy a börgöndi átszállás is többé-kevésbé kielégítően működött a személyvonatra. A nyár elején vázolt félelmeink tehát szerencsére nem igazolódtak, mi pedig közel két hónap után újfent körülnéztünk, hogy lássuk: a nagy meleg ellenére mennyit haladt az építkezés.

8-0.jpg

A majdani utasforgalmi részek is egész pofásak kezdenek lenni.

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra vasútállomás vasútépítés

Szólj hozzá!

Ausztriában vonatozni, kirándulni, várost nézni és úgy általában szinte bármit csinálni jó, ezt már tudjuk. A nyugati csücsökbe azonban talán kevesebben jutnak el, főleg vonattal, ezért mai cikkünkben Tirolban és Vorarlbergben nézünk szét.

Már jóval a munkálatok kezdete előtt lehetett olvasni arról, hogy a két tartomány között húzódó autópályát átépítik, így teher- és személyforgalomban is erősítenie kell az ÖBB-nek, s erre készül is serényen. A várható többlet teherforgalomra felfigyel a vasútfotós, erre már további programok is építhetőek, a lehetőségek tárháza szinte kimeríthetetlen az alpesi országokban. Magyarországról a zürichi railjettel Feldkirch például kevesebb, mint 10 óra alatt elérhető, ami elég tisztességes annak tudatában, hogy a táv autóval sem teljesíthető sokkal gyorsabban. Kis trükkel (Sparschiene jegy Zürichbe) kifejezetten kedvező ajánlatot is kaphatunk (tapasztalatok alapján többen utaznak így…)

img_3433.JPG

Címkék: szabadidő vasútállomás itf Ausztria külföldi vasút

1 komment

Párizs, a gumikerekű metró hazája

 | 2015.08.06. 07:37 |  Angol vasutas  |  5 komment | 

Az előző részben átkeltünk a Csatorna alagúton, és megérkeztünk Párizsba. Érintettük már a a városi tömegközlekedés témakörét is, az elővárosi vasútat már ki is tárgyaltuk, ismerkedjünk most meg a metróhálózattal. A francia fővárosban 16 metróvonal üzemel, a számozás viszont csak egytől tizennégyig tart. A 3-as és 7-es vonalnak van egy-egy rövidke szárnyvonala, ezeket 3bis és 7bis jelzéssel látták el, melyek technikailag és forgalmilag is elkülönülnek a fővonalaktól, hiszen csak átszállásos kapcsolatot biztosítanak azokra.

Címkék: busz metró városi vasút Párizs

5 komment

Múlt héten már szolgáltunk néhány érvvel azzal kapcsolatban, mennyire méltatlanul szorul háttérbe ez a Drezdával sok tekintetben egy súlycsoportban lévő szász nagyváros… pedig ha itt nincsenek is olyan világraszóló műkincsek, mint a tartomány székhelyén, azért más területeken is igyekeznek adózni, ha nem is a képző- de az iparművészet oltárán mindenképp. Sok eddigi írásunkban foglalkoztunk már vonatok és hajók belső szépségével, de már arra is utaltunk – például Lisszabon kapcsán – hogy a szinte már művészi munkának tekinthető járművek a villamosvágányokról sem hiányozhatnak. Itt Lipcsében pedig talán a legtöbbet találhatjuk ezekből, és nemcsak Németországban, hanem talán a kontinensen is...

strmusgesamt.JPG

Címkék: múzeum nosztalgia Németország Lipcse villamosvasút Leipzig Lepzsch

1 komment

A címben szereplő német kifejezés egy helyi ételspecialitásra utal, amely a mi finomfőzelékünkkel lehet rokonságban: a különféle zöldségeket – leginkább borsót, répát és spárgát – vajban párolják, és ahhoz felvágottat vagy rákot adnak. Ezt két évszázaddal ezelőtt találták ki, hogy a napóleoni háborúk utáni kaotikus időkben „az adószedők és a koldusok ezt látva inkább más városokba menjenek”. Furcsamód manapság is sokan elkerülik a várost, pedig akár a tömegközlekedést, akár az építészetet és a kulturális adottságokat nézzük, nagyon is van itt mit nézni… lássuk is, hogy mik ezek.

003.jpg

Címkék: könyv pályaudvar elővárosi vasút autóbusz Németország Lipcse villamosvasút a síneken túl német vasút Leipzig Lepzsch

2 komment

266/III. - Falukutatás

 | 2015.07.16. 07:22 |  Thomas a laprugós  |  Szólj hozzá! | 

Ha a bejegyzés címében feltűnik a kettőhatvanhatos szám, a törzsolvasók talán már tudják is miről lesz szó - és remélem hogy ilyenkor jellemzően inkább örülnek az újabb cikknek, mintsem csalódottan kattintanának tovább. Az újabb olvasók, no és a rend kedvéért azonban ide is szükséges egy kis felvezetés: a múlt évben néhány buszbarát összeszervezett egy fotóstúrát Rudabánya és Aggtelek környékére, egy Ikarus 266-ossal, mely típus a hazai utakról kiveszőben van. A túrát idén tavasszal egy újabb követte Ózd térségében, és hamar jött a következő ötlet: júniusban irány a Cserehát, és a Zemplén nyugati fele. Ennek rövid összefoglalóját olvashatjátok most, annyi rendhagyó kiegészítéssel, hogy a beszámolóba bekeveredik néhány, korábbi évben itt töltött nap emléke, és a hozzá kapcsolódó "ismeretterjesztés" is.

Címkék: volán busz borsod ikarus zemplén 266 cserehát fotóstúra

Szólj hozzá!

Vizesnyolcas

 | 2015.07.09. 07:30 |  feketén villogó térközjelző  |  11 komment | 

Kánikula, nyár, egy kis zápor még megfér egymás mellett, a szerda délelőtti helyenkénti 40 fokos meleget ítéletidő váltotta délután. Engem fél ötkor a Déli pályaudvaron ért el a vihar, a máskor szokásos 35 perces hazajutásomból 180 perc lett. Nézzük az események közlekedési vonat(k)ozását!

dsc09024.JPGSemmi sem indul, semmilyen késés nincs kiírva, egy kósza vonat érkezik a szakadó esőben. A volt postavágányok helyén sín-úszta-tó alakult ki, lassan a sínfej sem látszik ki a víz alól, az ott várakozó Dezső valószínű fel fog fázni. A víz az Alkotás utca felől érkezik.

11 komment

Aki hosszabb ideje követi a németországi tömegközlekedés történéseit, az talán csodálkozhat azon, hogy milyen matematikai képtelenségbe is estünk, amikor 2006-ban még csak a 125. évfordulót tartották meg a német fővárosban... 125 + 9 az nem egyenlő 150-nel. Nem is... de ha felidézzük magunkban, hogy a MÁV 125. és a magyar vasút 150. születésnapja között is mindössze csak három év telt el, könnyen rájöhetünk a megoldásra...

119.jpg

Címkék: születésnap busz nosztalgia jubileum Németország Berlin villamosvasút Woltersdorf

1 komment

Az elmúlt hetekben virtuálisan is végigjártuk a Baltikumot, ahol szerzői kollektívánkból többen is megfordultak különféle időkben és módokon. Ez nem volt véletlen, hiszen a szovjet-orosz múlt és a német vagy lengyel örökség keveredéséből valami olyan született itt - közlekedési és kulturális szempontból is - amelyet máshol nemigen találhatunk Európában. Utunk során először az odajutási lehetőségeket vizsgáltuk meg, néhány praktikus tanáccsal megfejelve, majd elindultunk délről, Litvánia felől, megjárva a fővárost, valamint egyéb, a szovjet időkből, vagy jóval korábbról ottmaradt látványosságot számba véve, és kinézve a tengerpartra is. Ezután  átjutottunk Lettországba, ahol némi vidék után ismét a fővárosé volt a főszerep. Utána kalandosabbnál kalandosabb utakon Észtországba érkeztünk, ahol az út végén annak fővárosánál megint a tengerbe botlottunk. A sorozat zárásaként következzen egy kitekintés: a Baltikum nagyobb városainak sorsához hasonló történelemmel rendelkező finn fővárosba utazunk!

tuomiokirkko2.JPG

Címkék: nosztalgia városnézés Finnország Helsinki Baltikum villamosvasút a síneken túl baltikumi utazás

1 komment

Legutóbbi írásunkban megérkeztünk az észt fővárosba, és mindjárt tömegközlekedtünk is egy jót. Magából a városból viszont még csak a külsőbb kerületeket láttuk, pedig a lényeg az óvárosban van! A Baltikum két ékszerdobozából a legnagyobbat már megmutattuk, most pedig következzen a legszebb: irány Tallinn óvárosa!

20140627_134017.jpgVárfalak, bástyák, régi templomtornyok... már felülről is érdekesnek tűnik...

Címkék: észtország középkor tallinn városnézés kulinária Baltikum a síneken túl baltikumi utazás Hanza

8 komment · 1 trackback

Eurostarral Párizsba

 | 2015.06.23. 08:20 |  Angol vasutas  |  7 komment | 

Az ősz minden évben jár Párizsban, de tavaly mi is elkísértük a párommal. Az utazás apropója a kedvesem által a munkahelyétől kapott ingyenes Disneyland belépők voltak, a választás pedig a szabadságolási lehetőségek és a főszezon turistaáradatának elkerülése miatt esett októberre.


342.JPG

Eurostar vonat London St. Pancras International állomáson.

7 komment

Az előző részekben mindenféle módon próbáltunk eljutni Észtország fővárosába, most pedig meg is érkezünk oda. A vasúti átmenetek hiányosságai miatt leginkább a buszállomásra szokás érkezni, így volt ez velünk is. Az autóbuszállomás (Tallinna bussijaam) nem éppen a vasút közelében van, és a belvároshoz is villamossal kell menni néhány megállót. Viszont az állomásról kilépve igencsak kellemes meglepetésben lehet részünk:

Címkék: észtország tallinn kert utazási tippek fekete hattyú Baltikum baltikumi utazás tallinn tömegközlekedés tallinn villamos Kadriorg

2 komment

Az elmúlt hónapokban beszámoltunk már az építkezés állapotának különböző fázisairól, és bár a legutolsó nem volt túl régen, úgy éreztem, részben a déli parti vonal átadásával, részben a térségben mindig kisebb felfordulást okozó nyári menetrend bevezetésével érdemes megnézni még egyszer, hogy is állunk Székesfehérváron, ebből találgatva, hogy mire lehet majd a balatoni forgalomban számítani az idei szezonban.

20150614_150145.jpg

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

1 komment

Múlt héten már olvashattunk arról, hogy a lett és az észt főváros között a vonat is szép nagy kanyart vesz, de akit jobban érdekel a táj, az busszal, gyalog és stoppal is kalandozhat egyet a két ország keleti végein. De már szerzőtársam is utalt rá: a Via Baltica egyenesen, a harmadik legnagyobb észtországi város, Pärnu érintésével tart északnak. Vasútbarátok számára ez az irány kihagyhatatlan, hiszen errefelé is akad lehetőség kisvasutazásra - és ha már itt tartunk, ne hagyjuk ki a harmadik ország nagyvasúti adottságait sem.

Címkék: természet észtország kisvasút járatritkítás külföldi vasút GM mozdonyok

1 komment

Rigában maradt abba a legutóbbi, északnak tartó utazásunk, ahonnan a legegyszerűbben autóbusszal, a Via Balticán lehet Észtország felé továbbutazni, miközben érintjük a tengerpart legjelentősebb üdülőtelepüléseit, melyek közül a több mint negyvenezres észtországi Pärnu emelkedik ki. A vonatot választókra hosszabb, átszállásos út vár: cserébe így útbaejthető Tartu, mely Észtország második legnagyobb, nyüzsgő egyetemi városa.

Címkék: természet észtország kisvasút lettország határeset autóbusz autóstop Baltikum nemzetközi személyvonat baltikumi utazás

3 komment

Balatoni nyár - előzetes

 | 2015.06.02. 07:04 |  Tolatóvágányút  |  5 komment | 

Megjelent a nyári balatoni menetrend. Bár nagyobb újdonságokat inkább a tó déli partjának menetrendje tartogat, a székesfehérvári állomás átépítése kihat a tó mindkét partjának vonatforgalmára. Rövid elemzésünk következik az előttünk álló bő két hónap menetrendjéről.

desiro.JPG

Címkék: kerékpár menetrend pótjegy balatoni vasút

5 komment

Miután az előző részben némi vonatozás után megérkeztünk Rigába, és gyorsan be is jártuk tömegközlekedéssel, most a legfőbb látnivalókra koncentrálunk. Riga a Baltikum legnagyobb városa, és óvárosa az UNESCO világörökségi listáján is helyet kapott. Az óváros alapterülete nem túl nagy, így gyalogszerrel is könnyen bebarangolható. A sétálóövezet itt is, mint ahogy Vilniusban, nem azt jelenti, hogy csak a gyalogosoké a zóna, bizony sokszor autók elől kell a fal mellé húzódni, mert nincsenek kitiltva a szűk utcákból.

dscf9141.jpgA Feketefejűek háza, újjáépítve régi pompájára.

Címkék: kastély szocializmus szecesszió barokk riga brémai muzsikusok a síneken túl rigai óváros Jurmala Pilsrundale Rundale

Szólj hozzá! · 1 trackback

Székesfehérvár állomás vágányait már gyakorlatilag teljesen lebontották, hátul ideiglenes helyre kihelyezték, és a helyén elegyengették a terepet; most pedig megkezdődött az új állomás első darabjainak megvalósítása. A változásokkal együtt cikksorozatunk is halad tovább, most megmutatjuk, mi minden nőtt ki a földből az elmúlt egy hónapban.

20150517_144637.jpg

Címkék: székesfehérvár infrastruktúra átépítés fővonal

9 komment

Balti túra 4. - Vonatozás Rigába

 | 2015.05.22. 10:14 |  biciklis bakter  |  Szólj hozzá! | 

Miután kivillamosoztuk magunkat Daugavpilsben, vonatra szálltunk, hogy Riga fele folytassuk utunkat. A Daugavpils-Riga vasútvonalon a két pár távolsági vonaton - meg az egyesített szentpétervári-minszki járaton (ez a Vilniusból jövő vonattal stokkot is cserél) kívül csak teherforgalom van, abból viszont elég sok: az orosz import- és exportcikkek a Balti-tengeri kikötőkből és kikötőkbe áramlanak, jellemzően kétszekciós, 2M62, 2TE116 és 2TE10M mozdony által vontatva. Az egyvágányú vonalon így szinte mindegyik állomásra jutott legalább egy szembejövő tehervonat.

dscf8874.jpgDR1A típusú (Daugavpils-Riga viszonylatú) vonat még a kiindulási állomáson

Címkék: lettország Riga Baltikum baltikumi utazás lett villamosok lett trolibuszok Riga villamos Dizelvilciens Elektrovilciens

Szólj hozzá!

80 éves a moszkvai metró

 | 2015.05.19. 07:14 |  jereváni rádió  |  5 komment | 

80 éve, 1935. május 15-én adták át az orosz főváros első metróvonalát. Az akkor 8,4 km hosszú vonal mára egy 327,5 km hosszú, 12 vonalból álló hálózattá fejlődött, mely számos érdekességet, és rekordot is magáénak tudhat. Írásunkban a moszkvai metróba szeretnénk rövid bepillantást nyújtani e jeles évforduló alkalmával.

e_metro.jpg

Címkék: metró monorail Oroszország 80 éves Moszkva Mitisinszki

5 komment

Az előző részekben megnéztük Litvániát keresztül és kasul, troliztunk, kísértett minket a kommunizmus szelleme, most pedig Vilniusból északnak vesszük az irányt, jön a sorrendben második balti állam, Lettország, de mielőtt a kertek alatt átvonatozunk oda, megnézzük, mit kínál a vilniusi vasúti múzeum.

dscf8851.jpg

Irány Daugavpils!

Címkék: villamos lettország Baltikum daugavpils lett villamosok RVR villamosok dünaburg

3 komment

A címben rejlő kérdés eldöntését az olvasóra bízva az elmúlt napokban történt helyszínlátogatások alapján álljon itt néhány információ a múltkori szösszenet folytatásaként.

fenykep0700.jpg

 Kakukktojásként álljon itt máris az odaút egy érdekessége: Kelenföldön épp 15 használt kocsi érkezett hazai felhasználásra..

Címkék: balaton infrastruktúra átépítés vasútépítés vasútfejlesztés balatoni vasút

1 komment

Ha az ember már járt a litván fővárosban, az utóbbi szűkebb vagy tágabb környékén, és a második legnagyobb városra is vetett egy pillantást, nehéz döntés elé kerül: irány Lettország, vagy lenne még mit megnézni Litvániában is? Bizony lenne, de a hosszabb utazásoknak ez a problémája - sok helyen jársz, de mindenből csak egy keveset látsz - és ez minket (illetve a korábban itt járt Ellátott utast) sem került el. Engem azonban vonzott a litván tengerpart: nem akartam a nélkül hazamenni, hogy ne lássam Klaipedát, a maga porosz világot idéző épületeivel, és a Kur-földnyelv turzását is szerettem volna lábaimmal érinteni. Így Vilniusból vonattal Klaipeda felé vettük az irányt.

Címkék: kereszt kisvasút litvánia Baltikum Klaipeda

Szólj hozzá!

Balti utazásunk első állomásai Kaunas illetve Vilnius voltak, utóbbiból pedig Trakai felé is lehet kirándulni egy jót. Aki azonban nem tömegközlekedéssel érkezik az országba, annak érdemes a mindkét nagyvárostól jó másfél óra autózásra lévő Grutas parkba is ellátogatnia - ha ugyanis fogékony a szocialista múlt furcsaságaira, olyan dolgokból lehet része, mint csak kevés helyen együtt.

leninszonyegs.JPG...élt, él, élni fog...

Címkék: múzeum kommunizmus szocializmus múltidéző litvánia szoborpark Lenin Baltikum Sztálin a síneken túl Grutas

2 komment

Nemcsak Thomas a laprugós szerzőtársunk jutott arra az elhatározásra a legutóbbi hétvégén, hogy valami közlekedési különlegesség miatt kimozduljon otthonról – a blogkollektíva többsége azonban nem volt olyan kalandvágyó mint ő, és csak „bejáratott” dolgokat keresett fel. Vagy mégis volt bennük kalandvágy? Egy részükben biztosan, hiszen az úticél csak egy, az odavezető út viszont már egy másik…

Címkék: nosztalgia trolibusz autóbusz Bécs Ausztria Pozsony szlovák vasút Wien villamosvasút Bratislava Tramwaytag

Szólj hozzá!