Hova megy ez a vonat?

Utolsó kommentek:

Fradista Utazó · http://attus.hu 2017.02.28. 09:22:59

Hogy 1824-ben bárhová is elektromos elővárosi vasút indult volna, azt erősen kétlem ;-)

Bejegyzés: Elveszett állomások nyomában: Park am Nordbahnhof - A kikapcsolódás és emlékezés helye Berlinben

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2017.02.25. 12:03:31

Üdv!
Nincs , még hasonló útvonal sem, a Tiszántúl felé szinte kizárólag a vasút biztosítja a távolsági közlekedést. Budapesten és Püspökladányon keresztül tudsz menni végig vonattal, a szükséges átszállások száma (1-3) ennek során attól függ hogy mikor indulsz, illetve milyen kategóriájú vonatokat veszel igénybe.

Bejegyzés: Menetrendi értesítő - válogatás a helyközi buszközlekedés aktuális változásaiból

Imréné Gazsó 2017.02.25. 09:50:39

Szeretném ha segítenétek!
Tatabányáról szeretnék eljutni, busszal, Berettyóújfaluba, van ilyen?

Bejegyzés: Menetrendi értesítő - válogatás a helyközi buszközlekedés aktuális változásaiból

allesmogelijk 2017.02.24. 10:28:19

Bizony, Veliko Tyrnovo/Tarnovo Európa egyik lekszebb városa, és nem csak a fekvésének köszönhetően. A Plovdifban bemutatott épület-stílus pedig nagyjából egész Bulgáriára jellemző. Gyönyörű ország, elképesztő természeti és építészeti szépségekkel, és ez nem is leginkább a turistás tengerpartra és Szófiára érvényes. Persze a szocializmus alatt keletkezett telepeket messziről itt is ki kell kerülni.

Bejegyzés: Múlt, ahol már a troli se jár - Plovdiv és Veliko Tarnovo

Girhes Joe 2017.02.22. 22:42:00

Ez tényleg olyan, mint welcome to Hungary, anno 1991 :)))

Bejegyzés: Úton az ismeretlenből, némi késéssel - Bulgária

samyadler 2017.02.21. 22:13:11

Köszönjük szépen a sok érdekes és tartalmas cikkeket!
Csak így tovább!
:-)

OFF

Sikerült a 117-es vonal bejárasa 2016-ban?
Ha nem, szívesen csatlakoznek!

ON

Bejegyzés: Mióta is megy ez a vonat?!

haromegesztizennegy 2017.02.21. 10:04:41

Ne hagyjátok abba! Sok ilyen is hasonló írás kell még ebben az országban hogy elinduljanak, megmozduljanak a dolgok.

Bejegyzés: Mióta is megy ez a vonat?!

Albu 2017.02.21. 01:17:06

Sajna keskenyügyben az ukrán modellt másoltuk és vittük csúcsra, nem az osztrákot.

Amúgy Nagyszöllősön a magyar forgalmista az 1435-öt mondja keskenynek. A jelzők jelölései is érdekesek, meg európai nyomtávra utal, ha jól emlékszem. Sajna nem találok rajzot, igaz, nem tudok ukránul, oroszul kerestem.

Bejegyzés: Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút

Budafoki 2017.02.17. 12:00:44

Azt meg tudná valaki mondani, hogy Csapon át lehet-e venni az ukrán vasút honlapján megvásárolt vonatjegyet?

Bejegyzés: Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút

ruba 2017.02.16. 19:18:26

Jó kis összefoglaló, sajnos Bulgáriában eddig csak átutazóban voltam, így Szófián kívül csak annyit láttam az országból, amennyit a vonatablakból lát az ember. Már kicsit bánom, első balkáni utamnál időben belefért volna, de még tapasztalatlan voltam. Akkor még megvolt pl. Plovdiv trolibusz-üzeme, ami ma már történelem lenne. Érdemes lenne egyszer egy cikket szentelni a grúz trolibuszüzemeknek is, hasonló sorsra jutottak, mint a bolgárok, csak talán még durvább a helyzet: 12 trolibuszüzem volt az országban, és szinte az összeset bezárták 2000-2010 között. Két kivétel van: A Tskhinvaliban működő üzem 1990-ben a háború miatt szűnt meg, a szuhumii pedig mai napig üzemel, de leginkább azért, mert a grúz hatóságoknak nincs ráhatásuk a területre. Egyébként olyan kis városokban is volt troli, mint pl. a 14ezres Ozurgeti.

Bejegyzés: Meddig bírják még dróttal? – vidéki trolibuszüzemek Bulgáriában

Ellátott utas · http://hovamegyavonat.blog.hu/ 2017.02.16. 12:01:18

@para sa puszta: Ukrajnába és a többi ex SZU tagállamba nincs FIP. OSzZsD-szabadjegyet lehet kérvényezni évente egyszer konkrét oda- és visszaúti útvonalra, akár Vietnamig vagy Észak-Koreáig bezárólag... de ezzel óvatosan kell bánni, mert az oroszok a legtöbb vonatról lekorlátozták a használhatóságát. (A Varsó-Moszkva járatra elvileg még jó lehet, emellett az UZ és a BC járataira is előfordulhat, hogy jók.)

Ukrán és belorusz részen nincs vele gond, csak a hálókocsijegyet kell hozzá megvenni... itt még annyi csavar van, hogy ugyanúgy adják a kocsiosztályt, mint a FIP esetében, de másodosztállyal kupejnyij-nél magasabb komfortszintet nem tudsz foglalni. Meg az, hogy csak helyjegyet elég problémás néha foglalni itthonról és odakint is.

Bejegyzés: Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút

v2peti 2017.02.16. 11:26:21

A beosztott trolikról eszembejutott a beosztott metróvezető, Béla. :))) (Kontroll)

Bejegyzés: Pesties hangulatok Szófiában - épületekkel, trolikkal és metrókkal

ruba 2017.02.16. 06:37:19

@biciklis bakter: Én egyébként tavaly voltam először úgy Ukrajnában, hogy szálláson megszálltam, előtte 7 évig, 10 alkalommal, összesen kb. 40 napot töltöttem az országban úgy, hogy egyetlen egyszer sem szálltam meg, csak éjszakai vonaton utaztam. Ennek persze megvan az a következménye, hogy nem láttam nappali fényben az egész vasúthálózatot, ahol megfordultam, de azért az évek alatt egész sok mindent láttam így is. Például a Csap-Odessza útvonalból egyedül a Zsmerinka-Kodima szakaszt nem láttam még napvilágnál, ami 1013 kilométerből kb. 200 :).

Bejegyzés: Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút

ruba 2017.02.16. 06:15:39

@biciklis bakter: Minket is csak Záhonyban zaklattak... Ukrajnában soha nem volt gond semmilyen vasúti létesítmény fotózásával :)

Bejegyzés: Normál nyomtávon és komfortzónán túl - Ukrajna, 2. rész: a Borzsa-völgyi kisvasút