Hova megy ez a vonat?

Példának okáért: Utastájékoztatás felsőfokon

2012. március 28. Szerző: feketén villogó térközjelző

Ezúttal se nem dafkenémet, se nem egyéb nyugat-európai nyelvterületről nem lesz szó, nincs 40 év és euródömping előny sem. A szerzőtársam utastájékoztatási minimumot leíró kiváló összegzése után képekkel szeretném bemutatni a krakkói tömegközlekedési vállalat (MPK S.A. w Krakówie) utastájékoztatási módszereit. Nézzük:

Az első három képen az látható, hogy a történelmi belvárosban korhű megállótáblák és esőbeállók vannak.
 

Ettől kiakadtam: este kivilágított váró épen és graffiti nélkül. Lehet, hogy csak nekem szokatlan, de mintha Budapesten nem ez volna a helyzet.

 


Változatok egy témára: megálló paddal és szemetessel a Kościuszko-dombon...
 

...és a város egy eldugott, szinte nulla forgalmú megállójában. A menetrendi lapok sem hiányoztak.

Eligazítótábla egy forgalmas kereszteződésben.


Ezek után nézzük egy megálló általános kialakítását:


Esőbeálló, kijelző, menetrendek egy frissen átadott vonalszakaszon.


Ugyanez egy régi vonalon egy városszéli lakótelep felé.


Az infórmációtábla: menetrendek, díjtáblázat, utazási feltételek és telefonszámok. Korrekt.


Egy kijelző közelebbről. Hasonló készülődik Budapesten is, csak győzzük kivárni. Itt jegyezném meg, hogy Bécsben meg átadták a 600.-at…


Szálljunk fel egy-két járműre és nézzük, hogy hogyan boldogulunk a belső információk alapján. Megsúgom előre, hogy nagyon jól.


Jegyérvényesítő készülék jelmagyarázattal. Mi meg eközben még mindig „lyukasztózunk”.


Belső digitális kijelző, igen, mi meg eközben a meghibásodások miatt kezdünk visszatérni a táblákhoz.


Jéé, egy jegyautomata! De nem csak az.


Helyi nevezetességek listája (Sírjak, vagy nevessek?)


A Wawel története lengyelül. Más nyelven is előidézhető az ismeretanyag kijelzése.


Az utas számára fontosabb a jegytípusok megjelenítése.


15-60-90 perces, 24-48-72 órás jegyek, valamint hétvégi és csoportos jegy is kapható.


Belső szöveges utastájékoztatás egy régi kocsin.


Reptéri járat a főpályaudvarnál.


Mindegy, hogy régi, vagy új a kocsi, a digitális kijelző alap…


… a legrégebbi lengyel gyártású kocsik kivételével.


Jegyautomata a főpályaudvaron, …


  …mely segítségével a repülőtéri járatra lehet jegyet venni.


Sok, vagy kevés ennyi információ? Se nem sok, se nem kevés, viszont kiszámítható és kényelmes.

És egy kis adathalmaz Krakkóról az összehasonlítás végett:
760.000 lakosával és 327 km2 alapterületével Lengyelország második legnépesebb városa, ez a szám az elővárosokkal együtt 1.250.000 fő. A Visztula parti város 1795-ig főváros volt, azóta járási jogú város rangban van, a város területe az 1973-as kibővítés óta 18 kerületre oszlik. A Krakkó melletti Balicében található Lengyelország második legforgalmasabb repülőrete. Budapest testvérvárosa. A fenti adatok alapján mind alapterületre, mind lakosságszámra fele nagyságú fővárosunkhoz képest. Azonban bátran kijelenthetem, hogy az utastájékoztatás területén nem kétszeres, hanem fényévnyi a különbség, természetesen (na ez fáj igazán, hogy) Krakkó javára.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr744344464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.