Hova megy ez a vonat?

Azt a harmincát! - Nagytétény

2012. november 08. Szerző: feketén villogó térközjelző

Mint előző összeállításomban írtam, ezúttal Nagytéténybe és Tétényligetre látogatunk el. A szeptember 4-i utolsó vonat után itt is hozzáfogtak a bontáshoz, először a pályát szedték fel Nagytétény állomáson és innen Érd felé az előző cikkben ismertetett géplánccal. Azért írtam így, mert egyelőre számomra rejtélyes módon a Vilmos utcai felüljáró és Nagytétény között mind a felsővezeték, mind a vágány megmaradt, habár az alépítmény szélesítésén azért dolgoztak.

Eközben Alberfalván is elbontották az épületeket, valamint Budafokon is elkezdődött a 4. vágány melletti peron építése, de ezekről majd legközelebb írok.

000 ntt régi 035.jpg

Most lássuk beszédesebb módon képekben is az elmúlt időszak történéseit:

001 tliget régi 028.jpg

Tétényliget, még forgalommal, 2008-ban épp Érden volt a megálló. A felújítás kezdete előtt helyezték vissza Budapest közigazgatási területére, hogy a peron elbontását a forgalom zavarása nélkül gond nélkül elvégezhessék.

002 tliget ép1 002.jpg

Szintén Érd felé tekintve, csak 2012-ben, itt még csak a pálya elbontása történt meg.

003 tliget ép1 004.jpg

Budapest felé tekintve kicsit kesze-kuszább a kép: pár új oszlop, pár régi és egy áthelyezendő.

004 tliget ép1 010.jpg

A Nagytétényi úti átjáróból Érd felé tekintünk: a kusza még itt is kesze.

005 ntt régi 079.jpg

2012.08.31., utolsó békeidő, még jártak a vonatok.

006 ntt ép1 414.jpg

Szeptember közepén még állt a váltóállító épület…

007 ntt ép1 416.jpg

… és a váltókörzet is ép volt. A fővágányt már felszedték.

008 ntt ép2 012.jpg

Október 30-án hűlt helye a váltóállító épületnek, …

009 ntt ép2 015.jpg

valamint a vágányzatnak is.

010 ntt régi 066.jpg

Szép augusztusi délután Nagytétényben két vonat között.

011 ntt ép1 401.jpg

Szeptember 18-án a bontóbrigádé a főszerep.

012 ntt régi 045.jpg

Míg augusztusban még áll az állomásépület és a raktárhelyiség is, …

013 ntt ép1 402.jpg

… addig szeptemberben utóbbinak hűlt helye.

014 ntt régi 062.jpg

A váróterem a körülményekhez képest az utolsó percig tiszta volt.

015 ntt régi 072.jpg

Felvételi épület a Nagytétényi út felől augusztus végén, a jobb oldalt már elbontották a lakórészt.

016 ntt régi 038.jpg

Először a forgalom zavarása nélkül az állomásépülettel egybeépített lakásokat bontották el, …

017 ntt ép1 411.jpg

… valamint a régi őrházat és egyéb, a forgalom fenntartásához nem szükséges építményt.

018 ntt ép1 404.jpg

Az állomás szeptember közepén a peronról a belváros felé tekintve.

019 ntt ép2 018.jpg

Október végén már rá sem lehet ismerni az állomásra, az állomásépületet is elbontották.

020 ntt ép2 030.jpg

Eközben Nagytétény páros végén elhelyezték az első kitérőket is.

021 ntt ép2 022.jpg

Állítómű közelről

022 ntt ép2 026.jpg

A belváros felé október végén még mindig érintetlen volt a vasúti pálya.

Budafok felé a séta holnap folytatódik!

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr164892725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihaszna Kelly 2012.11.08. 08:27:23

A régi vágány azért maradt meg, mert a vonalszakasz egyetlen iparvágányának forgalmát - annak jelentős forgalma miatt - az átépítés ideje alatt is fenn kell tartani, csupán két hétig szünetel annak kiszolgálása. Igaz, a technológiája, azaz a kiszolgálás iránya változik: az átépítés elején észak felől, később dél felől megy ki a tolatós. A megmaradt vágány azért fut Nagytétényig, mert oda az előszerelt kitérőket szintén vasúton szállították ki, ahhoz pedig kellett a vágány! :)

feketén villogó térközjelző 2012.11.09. 19:26:50

@Mihaszna Kelly: Köszönöm az információt, végre volt időm megtekinteni az iparvágány-kiszolgálás megoldását is: Háros állomás magasságában létesítettek egy átkötést, így dízellel tényleg járható a pálya.

1116001 2012.11.11. 22:44:27

lesz valahol atkotes a 30-40-es vonalak kozt kelenfold utan?

feketén villogó térközjelző 2012.11.13. 11:46:42

@1116001: Ideiglenes, hogy az aluljárókat teljes szélességben megépíthessék. Tartós-végleges átkötésről nem tudok. Korábban tervben volt egy átkötés Érden, itt a 30a felől Érd állomásba csatlakozott volna be egy összekötővágány, kábé mint az Érd felsőnél lévő 40a-30a összekötő "tükörképe". Hogy ez lesz/nem lesz, azt nem tudom.

sanyi76 2012.11.29. 15:06:14

@feketén villogó térközjelző: lesz átkötés Érd Alsó és Érd között ennek az előkészületi munkái(FÖLDMUNKA ) most kerülnek ki alakításra . maga a vágány fektetés 2013 -2014 évben valósulna meg ezután a 40a vonal teljes kizárásával fel át épitésre kerül BP Kelenföld - Érd elágazás szakasza

sanyi76 2013.02.07. 16:44:41

Tisztelt szerző úr ! Minap Nagytétény állomáson jártam megnéztem hol tart a munka ,és meglepő dologra lettem figyelmes . A két átmenő fővágányt már lefektették , de több vágánynak nyoma sincs sem a kialakításra utaló nyomot sem találtam . A páros oldalon van ugyan vágány össze köttetés az iparvágány kiágazása miatt ez kötelező de további vágány kapcsolatnak nyoma sincs se vágányoknak . A páratlan oldalon nincs vágánykapcsolat sem . Ha ez így marad akkor mi értelme volt 2 vágányúsítani a vonalat ha előztetni keresztezni nem lehet csak Kelenföldön illetve Tárnokon létezne az hogy 16 km semmilyen forgalmi kitérő vagy állomás ne legyen ? Mert ha ez így marad az nagyon rossz sem előztetni sem ki venni nem lehet vonatot sehol sem . Ha valami baj lenne baleset vagy üzemzavar komoly gondban lenne a vonal rögtön hogy nem lehet félre állítani egy vonatot pl Nagytétényben oda mindenképp kellene jobb és bal megelőző vágány is . Ellenkező esetben a mostaninál is rosszabb körülmények lesznek ha megnő a forgalom . tisztelettel Fekete Sándor