Hova megy ez a vonat?

Azt a harmincát! – Albertfalvától-Kelenföldig

2012. november 16. Szerző: feketén villogó térközjelző

Felgyorsultak az események Dél-Budán. Budafok után ismét látványos a munkavégzés, Albertfalvára bomba csapott be, mely letarolta az összes épületet, a vonal Kelenföld felőli végén pedig a vágányfektetés is elkezdődött.

Nosztalgiázással kezdeném, a forgalom szüneteltetése előtt olyan érzésem volt, hogy még utoljára, de minden erre akar menni. Volt itt nemzetközi gyorsvonat, nosztalgiavonat, tehervonat, egyvágányos pályához szép terhelés. Lehet, hogy ez korábban sem volt másképp, de ugye akkor ki figyelt rá.

Az elkövetkező hetekben történő vágányfektetés után lesz lehetőség a 40a vonal elterelésére és a Duna utcai közúti aluljáró, valamint az Állvány utcai és az új sporttelepi gyalogos aluljáró másik felének megépítésére. Remélem, hogy a munkák előrehaladtával mielőbb újabb érdekességekről számolhatok be, most jöjjenek az  eddigi események, képekben.

000 összekötő 011.jpg

Először egy kicsit visszatérnék a hárosi állomásra, mert egy olvasóm hozzászólása alapján találtam meg a 30a vonal átkötését, mely a nagytétényi vegyi üzem kiszolgálását teszi lehetővé.

 

001 alb régi 136 nohab.jpg

Nosztaliga tehervonattal keresztez Albertfalván, persze hogy ekkor pont egy menetrend szerinti személyvonatnak kellett volna itt lennie. Nem elég, hogy egyvágányú, de meg sem áll.

002 alb régi 132 teher.jpg

Konténerszállító tehervonat közlekedik üresen Bajánsenyére. Biztos, hogy erre kell jönnie? Ajánlom szerzőtársam cikkét a témában.

003 alb régi 125.jpg

Szeptemberben a felvételi épület még állt.

004 alb régi 127.jpg

Csendélet két késett vonat között. A késés oka ekkor biztberhiba (kábelvágás) volt.

005 alb régi 142.jpg

Augusztusban személyvonat indult csak Érd alsóra, mivel Tárnokot szétbombázták.

006 alb régi 141.jpg

Vágány és vonat augusztus 31-én még a helyén, …

007 alb ép1 514.jpg

…. de szeptember végére már a helyük is kihűlt.

008 alb ép1 001 12-09-25.jpg

Az épületet szeptember végére bontották el teljesen.

009 alb ép1 516.jpg

Sárdagasztó állomás.

010 alb ép1 518.jpg

A feljáró hosszú ideig nem volt eltorlaszolva, így az építési területen kisgyerekesek, kutyasétáltatók is megfordultak. Jelenleg a lépcső átalakítása miatt el van kerítve.

011 alb ép1014.jpg

Budafok felé tekintve: folyamatban van az aljzat előkészítése.

012 alb ép 009.jpg

A jó időnek köszönhetően serényen folyik a munka a volt albertfalvai állomás helyén.

013 állvány régi 162.jpg

Nemzetközi gyorsvonat érkezik össze-vissza Budapestre, sokszor nem értettem a forgalomirányítók logikáját. Aznap is legalább 30 percet késtek a személyek, plusz ráadásul jött ez is. Nem baj, a menetrendváltás „megoldja” ezt is.

014 állvány régi 172.jpg

Archív fénykép a nyolcvanas évekből, csak az a fránya új mozdonyszámozás ne lenne. :-)

015 állvány régi 157.jpg

Egy kicsit arrébb: Állvány utcai aluljáró az átalakítás előtt a nyár végén, …

016 állvány ép 016.jpg

… október elejére pedig meg is szűnt az átjárás.

017 állvány régi 158.jpg

A leendő munkaterületet szádfallal választották el a 40a vonaltól…

018 állvány ép 025.jpg

… októberre meg el is készült a 30a alatti rész. A vágányfektetést követően a 40a vonal ideiglenes átterelése után lehetőség lesz folytatni a munkát.

019 állvány ép 022.jpg

Az új aluljáró az albertfalvai oldalon.

020 sport régi 029.jpg

Folyamatban a hosszúsín-szálak behúzása.

021 sport ép 014.jpg

Munkafolyamat a vonatablakból: nyitott könyv az építkezés, a kelenvölgyi sportpálya mellett is új aluljáró épül megakadályozva ezzel a vágányokon való átjárást.

022 klf új 2036.jpg

Kelenföld felől egy darabon már járható a pálya, a sínszállítmány lepakolása van folyamatban.

023 klf régi 193.jpg

Másik nosztaliga, immár Kelenföldön.

024 klf régi 178.jpg

Felújítás ide, felújítás oda, biztos, hogy erre kell jönnie? Ajánlom szerzőtársam cikksorozatát.

025 klf új 037.jpg

A régi bakterház és sorompó körül: mintha készen is lennénk.  Az állomás érintett váltókörzetét már korábban átalakították a negyedik vágány fogadására.


Mivel a munkák gyorsan haladnak, rövidesen újabb résszel jelentkezem!

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr394909368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.16. 11:39:57

Tudom, hogy még messze van, de a távoli tervek elvileg sebesség szerinti szétválasztással számolnak a nagyobb pályakapacitás érdekében. Nyilván ehhez majd kell egy Érd-Alsó -- Érd összekötés, vagy valami ennek megfelelő új nyomvonal Tárnok után, de elvileg a 30-as lenne a gyors vonal, a 40-es pedig a lassú. Emiatt kicsit értetlenül állok Albertfalva átépítése előtt, hogy a peron nem kerül át a másik vonal mellé. Bár az is igaz, hogy amíg az érdi dolog nincs meg, addig a martoniak erre járnak, szóval valahol érthető a dolog, csak nem tudom, hogy a helyszínrajzba ez mennyire lett betervezve. Van e hely az aluljáró vonalában, a lépcsők kiosztása megfelelő e, stb. Ami viszont pozitív, hogy ahogy néztem, a peront eltolták az aluljáróig, tehát nem a kocsiszín mögött lesz a régi helyen, így végre ott lesz, ahol az utasok. :)

padorjan 2012.11.18. 11:34:10

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Szerintem az lett volna a logikus, ha két szigetperon épült volna mindkét vonalba. A két kétvágányú vonalat négyvágányú vonalszakaszként kezelve össze lehetett volna (lehet még?) kötni egy halom kitérővel egy állomássá. Természetesen legalább 80-nal járható példányok, normális kapcsolatokkal.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.18. 12:10:37

@padorjan: Kérdés, hogy Kelenföldtől egy cicaugrásnyira lenne e értelme belefeccölni ennyi pénzt, ugyanis százmilliós nagyságrend az amit mondasz. Szerintem nincs, de forgalmi szimuláció nélkül ember legyen a talpán aki megmondja.

Adani 2012.11.19. 13:55:47

Szerintem azért Albertfalván meg kellett volna hagyni egy vágánykapcsolatot, elővárosi vonalon fontos lenne, hogy minél több helyen lehessen előztetni a vonatokat baj esetén, akár csak az egyik végén is féltökű állomásként, egy vágánykapcsolat távkezelve meg milliárdos EU-s projektnél nem lehet akkora tétel.

Kelenföld és Albertfalva között a már meglévő aluljáró a Herend utca környékén vajon miért szűnik meg? Annyira rossz állapotú volt? Mert ahogy láttam pár hete, épül helyette egy új a régit meg betemetik. A sportpályánál viszont jó dolog, hogy épül egy.

Albertfalvánál én is jártam pár hete, tényleg eltűnt a föld színéről teljesen, de a munka nagyban ment. Viszont a 40a vonalon is állítottak új felsővezetéktartó oszlopokat, lesz majd ott is átépítés?

nemeza 2012.11.19. 21:18:42

Budafoknál lehetne esetleg átkötözgetés..
Budafokon lesz a másik köztes peronra is lift?

Adani 2012.11.19. 22:36:26

Az is jó kérdés, hogy mindkét aluljárón lesz-e, mert ugye ott a peron mindkét végén van aluljáró.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.20. 10:34:50

@Adani: Nem szűnik meg, csak most ideiglenesen nincs. Itt lakom pár száz méterre. :) A régi aluljáró elég pici volt, magasabb ember beverte a fejét kb. Vadalagútnak nagyobbat szokás építeni. Ezért a 30a "helyére" építettek egy újat, aztán rárakták a töltést, vágányépítés stb. A 40a alatt beszádfalazták, de oda majd kell egy provizórium is ami ugye teljes kizárással jár egy jó fél-egy napra, amíg beépítik. Gondolom ezt majd akkor csinálják, amikor járható lesz a 30-as, különben aránytalan káoszt okozna egy kis gyalogos aluljáróhoz képest. Addig viszont vágányokon átrohangálás van a 7-es buszhoz. :D Na nem mintha a másik épülő aluljáró helyén nem ez lenne évek óta.

Adani 2012.11.20. 10:40:38

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:

Igen, de most meg régen is 2 ill. 3 vágányon kellett átszaladni, de egy 4 vágányos pályán, ahol várhatóan a forgalom is növekedni fog majd már nem egy életbiztosítás, jó ötlet volt, hogy aluljáró épül a sportpályánál, mikor fotóztam arrafelé akkor is sok vágányon átmászást láttam. Valóban igaz a régi aluljáró szűk volt, de a semminél jobb, de igazad van, ha van rá lehetőség épüljön rendes.

Budafok állomáson viszont valamiért két aluljárót is építettek a peron mindkét végére, remélhetőleg meg is marad.

Albertfalván meg igaz ,hogy egy Zuglóhoz hasonló szigetperon épül a két vágány közé? Nem lenne jobb megoldás a két szélére egy-egy peron? Meg ugye a 40a vonalra is érdemes lenne megállót rakni ide. Ha pedig úgyis lesz kitérő a villamos remiz miatt akkor igazán beleférne még egy vágánykapcsolat a 30a vonal vágányai között.

feketén villogó térközjelző 2012.11.21. 17:48:17

@Adani: A Herend-Állvány utcai új aluljáró keresztmetszete nagyobb, mint a régié, egyéb infóm nincs róla.
A 40a mellett is régen állnak már az oszlopok Kelenföldtől egészen Hárosig, ez is a 30a átalakítása miatt van. Mondjuk ezért még az albertfalvai kunkori szakasz mellé nem kellett volna új, de ha már van... A 40a vágányai csak az aluljárók építése környékén lesz megbontva, tehát a 40-es lassújel marad a híd környékén. :-(

Budafokon az új peron mellett épül lift, a középperon szerintem csak magasodik, no meg keskeny is ahhoz, hogy lift épüljön oda.

Az új 4. vágányi peron mellett csak egy aluljáróról tudok, az a meglévő aluljáró, tehát egy kijárata lesz a peronnak.

feketén villogó térközjelző 2012.11.21. 17:50:04

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs:
Az az egy-másfél napos kizárás jövő áprilisig tart, addig terelve fog járni a 40a, ezért rohannak most úgy az építéssel.
3 db aluljáró 40a alatti részét kell megépíteni, előbb-utóbb meg beáll a tél, a fagy.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.21. 19:38:50

@feketén villogó térközjelző:
Magyarul az ideiglenes megoldás az lesz, hogy átterelik. Végül is könnyebb úgy építkezni, hogy nincs a fejed felett egy üzemelő vasútvonal az is igaz... :P A "visszaterelés" hol lesz, Albertfalva-Budafok között?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2012.11.21. 19:42:49

@feketén villogó térközjelző: Igazából Budafokon a peron egyik végén "csak" a pénztár és az állomásépület van, saját aluljáróval. Az utasok jó része a Városház tér felé megy, arrafelé van a BKV megálló, önkormányzat, Posta, boltok, minden ahova az emberek mennek.

Túrós Rudi 2012.11.22. 23:58:32

Mióta maszatolnak ezzel a pár km-rel?