Hova megy ez a vonat?

Azt a harmincát! – Munkálatok Budapesten kívül

2012. december 03. Szerző: feketén villogó térközjelző

A saját és egy olvasóm kíváncsiságára ellátogattam Tárnokra és Érdre, hogy megnézzem a munkálatok ottani helyzetét. Budapesten belül egyszerűbb követni az eseményeket, vasút és helyi tömegközlekedés is rendelkezésre áll a megfelelő járatsűrűséggel. Érdről és Tárnokról ugyanez nem mondható el. Szerencsére nem maradtam le semmiről, mert a budafoki történésekhez képest – egy kicsit túlozva persze – röviden összefoglalható az ottani történés: uborkaszezon.

001-001.jpg

Budafokon azért közben megtörtént a középperon 3. vágány felőli szegélyének építése

Kicsit bővebben: Megtörtént a pálya teljes elbontása, Érden a bevágás szélesítése és a csatlakozó közműmunkálatok folynak, kicsit arrébb Tárnok határában pedig a Zámori út feletti híd bontása, valamint támfalépítés van folyamatban.

Eközben Budafokon egy hete a bal vágány, míg az elmúlt szombat-vasárnap a jobb vágány elterelése is megtörtént, így folytatódhatnak az aluljáró bővítések.

A elmúlt időszak történései:

002-012_1.jpg

Ideiglenes átkötés Budafok megállóhely után

003-034.jpg

Érd, Esküdt utcai útátjáró Budapest felé

004-040.jpg

Az érdi bevágás szélesítése a 40a vonal hídjánál

005-057.jpg

Régi gyalogos felüljáró a Csóka utcánál

006-059.jpg

Bagoly utcai útátjáró, a forgalom az összekötővágányon zajlik

007-060.jpg

Bagoly utcától a 40a vonal felé tekintve

008-065.jpg

Egy jön, egy megy, nehéz az átkelés az átjárón

009-066.jpg

Gyalogos aluljáró a Varjú utcánál átépítés előtt

010-068.jpg

Ugyaninnen Budapest felé tekintve…

011-070.jpg

… és Tárnok felé

012-072.jpg

Szűk keresztmetszet a Kánya utcánál

013-080.jpg

Tárnok a lemenő nap ellenfényében

014-082.jpg

Egy vágány, sűrű forgalom

015-088.jpg

Zámori úti híd bontása

016-092.jpg

Tárnok, buszforduló az állomásépülettel. „Temészetesen” a gyalogos aluljáró az állomásépület túlsó oldalán van

017-094.jpg

Ha van csatlakozás, akkor utas is van

018-097.jpg

Állomásépület átadás előtt. Még tiszta, mert őrzik. Vajon meddig marad ilyen?

019-098.jpg

A peronokhoz vezető aluljáró

020-099.jpg

Az aluljáróhoz vezető út is épül

021-103.jpg

Peron Székesfehérvár felé

022-107.jpg

Az állomásépület a sínek felől

023-111.jpg

Közvetlenül a vágányokon át közelebb lenne a busz…

024-113.jpg

Peron Budapest felé és ideiglenes megközelítése

025-128.jpg

A következő csatlakozó járat

026-132.jpg

Érd alsó, itt még csak a régi pálya bontása történt meg

027-136.jpg

Érd alsó, itt csend és piszok honol

028-138.jpg

A (néhai) állomás másik oldala

Folyt. köv...

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr14943734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.04. 02:51:32

Átépítették nincs 5 éve Érd alsót, majd most a rekonstrukció folyamán biztosan nagyon vigyáznak rá gondolom.....

Adani 2012.12.04. 08:17:00

Ahogy látom van rajta javítanivaló, térfigyelő kamerarendszer kiépítése is kéne ha még nincs.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.12.04. 09:04:15

@Adani: Sokáig ott dekkolt éjjelente egy Suzukiban a biztonsági őr, aki vigyázott az állomásra.

jack o'neill 2012.12.07. 17:58:34

Éppenséggel a budapesti szakaszhoz kapcsolódva, most az aluljárók építése miatt ugye a 40-es belső szakaszát nem használják. Ez alatt az idő alatt hozzányúlnak a 40-es pályájához valamennyire?
Illetve Budafokon a 40-es peronjait is megemelik? (Lévén a középső félig megemelten elég igénytelen megoldás lenne.)

György Bognár 2013.01.07. 23:55:30

Egy kis történelem: Mikor én gyerek voltam, a Zámori úti vashídon egy pár sínen csattogtak át a gözösök; nyáron nyitott ablaknál több ébresztö volt! Nagy volt a felhajtás, amikor a híd alját kikaparták, kimélyítették, hogy a modern buszok, teherautók átférjenek alatta!
Az akkori budafoki felvételen a Dunán még az elsüllyedt akadályokra (hajókra)figyelmeztetö táblák horgonyoztak.
Mondanivaló:Minden kor a saját gondjait tartja a legnagyobbnak. Ez természetes, mivel az elöbbi, ill. késöbbi kor gondjaival nincs gondja!

sanyi76 2013.02.06. 16:09:53

tegnap végig sétáltam Tárnoktól -Nagytétényig hogy hol tart a munka . Tárnok állomáson gyakorlatilag kész minden . Vágányok aluljáró bár ez elég fura helyre került . Érdnél a Zámori út felüljárója is szépen készül már csak a födémet kell önteni szigetelni és kész . A töltés szélesítése 80 % kész van .Csupán a harkály utcánál van még hiányosság egy 200 méteres szakaszon a talajvíz kivételezése miatt . Az alispán úti bevágás szélesítésén is gőz erővel dolgoznak ez után már cölöpözhető a terület Érd alsótól már a zúzott kő terítése zajlik . Viszont egy valami fel tűnt a felszíni víz elvezetését sehol nem láttam rendesen megoldva csak ezeket a szivárgókat de ez nem lesz jó megoldás mert egyszer már alkalmazták itt akkor sem jött be