Beszámoltunk már arról, hogy Székesfehérvár átépítése kapcsán először elbontották a hátsóbb vágányok egy részét, majd megépítették helyettük a menetrendváltás óta már működő ideiglenes peronokat, hogy nekiállhassanak az eddigi peronok és vágányaik elbontásának és átépítésének. Jelentjük, hogy a hétvége enyhébb időjárásának is köszönhetően ez a bontás is gőzerővel halad, bár inkább a peronok, mint vágányaik érintettek. A forgalom egyelőre folyamatos, bár szombaton volt némi biztosítóberendezési hiba, írásbelire 15-tel meghaladással. Ezzel együtt is - ne kiabáljuk el, de - az erre utazók eddig megúszták a máshol elő-előforduló átépítés-menti fejreállásokat. A munkák állapotáról pedig beszéljenek a képek.
Az új peronokon is tudjuk, hol járunk, de már a firkálmányok is megjelentek.
A kezdőponton jól látszik, hogy még nemigen nyúltak a vágánykapcsolatokhoz - ez majd később kerül sorra. Az is látható viszont, hogy a régi peronok felé vezető vágányokon egy ideje már nincs forgalom.
A tárolón egy Bz árválkodik csupán, egyébként kiürült. Mintegy előkészülve a további munkákra, amikor már nem lesz megközelíthető.
A peronokhoz közelebbi részen viszont már lázas munka folyik, a peronok végeinél.
Peron állott, most kőhalom - már több helyen is.
A 6-7-es vágányok peronjáról vezet át az ideiglenes átjáró a négy új vágány (szám szerint 9, 11, 12 és 14) felé. Valószínűleg hosszabb is lesz majd, ha a megmaradt aluljáró bontása is megkezdődik.
Az ideiglenes peronon korrekten ki van táblázva minden lényegi információ.
Mivel csak négy vágány áll rendelkezésre, azaz még a G43 Szabadbattyánig továbbközlekedtetése mellett is kell néha foglaltra járatni. A képből az is kiderült, hogy az 5-ös vonal szombati kínálata legalább negyedrészt alacsonypadlós volt.
Egy visszapillantás a végpont felé haladva: előtérben az újonnan épített vágányok az ideiglenes peron felé, hátrébb a régiek - itt is még bontatlanul, de személyforgalomra már nem használva. A jobb alsó sarok árnyékban meghúzódó vágánya lényegében a 10-es vágány csonkája, és csak az ideiglenes peronig tart - odáig is csak úgy, hogy még levegőben állnak a betonaljak. Feltehetőleg a végállapotban ez majd egy teljes értékű vágány lesz.
A végpont felől helyezték el a felsővezetékes gépláncot, amely szintén hamarosan megkezdi munkáját.
És végezetül egy rejtvény: mi ez? A végponti hátsó váltókörzet közelében található az utolsó régi és az első új vágány között, a háttérben látható kábelek pedig valószínűleg a biztosító berendezés ideiglenes kábelei. Az én szerény tippem csapadékmentesítési megoldás, és mivel hónapok óta így áll, elképzelhető, hogy nem csak dísznek, vagy viccből van.
Egyelőre ennyit lehet megmutatni, a munka látványosabb része valószínűleg tavasszal robban be majd, és azokról is igyekszünk majd rendszeresen tudósítani.