Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 3. rész: Peron állott, most kőhalom

2015. január 12. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Beszámoltunk már arról, hogy Székesfehérvár átépítése kapcsán először elbontották a hátsóbb vágányok egy részét, majd megépítették helyettük a menetrendváltás óta már működő ideiglenes peronokat, hogy nekiállhassanak az eddigi peronok és vágányaik elbontásának és átépítésének. Jelentjük, hogy a hétvége enyhébb időjárásának is köszönhetően ez a bontás is gőzerővel halad, bár inkább a peronok, mint vágányaik érintettek. A forgalom egyelőre folyamatos, bár szombaton volt némi biztosítóberendezési hiba, írásbelire 15-tel meghaladással. Ezzel együtt is - ne kiabáljuk el, de - az erre utazók eddig megúszták a máshol elő-előforduló átépítés-menti fejreállásokat. A munkák állapotáról pedig beszéljenek a képek.

20150110_132119.jpg

Az új peronokon is tudjuk, hol járunk, de már a firkálmányok is megjelentek.

20150110_131420.jpg

A kezdőponton jól látszik, hogy még nemigen nyúltak a vágánykapcsolatokhoz - ez majd később kerül sorra. Az is látható viszont, hogy a régi peronok felé vezető vágányokon egy ideje már nincs forgalom.

20150110_131446.jpg

A tárolón egy Bz árválkodik csupán, egyébként kiürült. Mintegy előkészülve a további munkákra, amikor már nem lesz megközelíthető.

20150110_131452.jpg

A peronokhoz közelebbi részen viszont már lázas munka folyik, a peronok végeinél.

20150110_131518.jpg

Peron állott, most kőhalom - már több helyen is.

20150110_131543.jpg

A 6-7-es vágányok peronjáról vezet át az ideiglenes átjáró a négy új vágány (szám szerint 9, 11, 12 és 14) felé. Valószínűleg hosszabb is lesz majd, ha a megmaradt aluljáró bontása is megkezdődik.

20150110_131617.jpg

Az ideiglenes peronon korrekten ki van táblázva minden lényegi információ.

20150110_132133.jpg

Mivel csak négy vágány áll rendelkezésre, azaz még a G43 Szabadbattyánig továbbközlekedtetése mellett is kell néha foglaltra járatni. A képből az is kiderült, hogy az 5-ös vonal szombati kínálata legalább negyedrészt alacsonypadlós volt.

20150110_132219.jpg

Egy visszapillantás a végpont felé haladva: előtérben az újonnan épített vágányok az ideiglenes peron felé, hátrébb a régiek - itt is még bontatlanul, de személyforgalomra már nem használva. A jobb alsó sarok árnyékban meghúzódó vágánya lényegében a 10-es vágány csonkája, és csak az ideiglenes peronig tart - odáig is csak úgy, hogy még levegőben állnak a betonaljak. Feltehetőleg a végállapotban ez majd egy teljes értékű vágány lesz.

20150110_132248.jpg

 A végpont felől helyezték el a felsővezetékes gépláncot, amely szintén hamarosan megkezdi munkáját.

20150110_132358.jpg
És végezetül egy rejtvény: mi ez? A végponti hátsó váltókörzet közelében található az utolsó régi és az első új vágány között, a háttérben látható kábelek pedig valószínűleg a biztosító berendezés ideiglenes kábelei. Az én szerény tippem csapadékmentesítési megoldás, és mivel hónapok óta így áll, elképzelhető, hogy nem csak dísznek, vagy viccből van.

Egyelőre ennyit lehet megmutatni, a munka látványosabb része valószínűleg tavasszal robban be majd, és azokról is igyekszünk majd rendszeresen tudósítani.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr967062871

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

feketén villogó térközjelző 2015.01.12. 14:43:51

Utolsó képhez: Szerintem az új vágányok alatt részben negcsináltak egy átereszt/kábelalagutat/egyéb lyukat, és majd ha tovább haladnak, akkor a kilógó betonacélt lehajtják, ugyanis ez lesz az összekötés (a vasalás) a már elkészült és az újabb vasbeton szerkezet között. Kábé hasonló módon jártak el a 30a belső felújításánál is, amikor a 30a és 40a alatt két ütemben építették meg az aluljárókat.

Laptoptáskás Ügynök 2015.01.12. 15:02:47

@feketén villogó térközjelző: Ezt sejtettem, bár biztos nem voltam benne, a kérdés viszont arra vonatkozott, hogy minek rajta a sok flakon. Arra írtam, hogy talán csapadékmentesítés.

padorjan 2015.01.12. 19:09:52

@Laptoptáskás Ügynök: Munkavédelem. Csúnya dolog belezuhanni egy marék hegyes vasrúdba.

Angol vasutas 2015.01.13. 00:27:58

@padorjan: Én is ilyesmire tippelnék, konkrétan nekem az jutott eszembe, hogy a sok színes flakont könnyebb észrevenni, mint a kavicságyból kiálló betonacélt, így kisebb az esélye, hogy valaki belegyalogol.
süti beállítások módosítása