Hova megy ez a vonat?

Utolsó kommentek:

bagojka 2018.07.16. 19:43:35

Metrónál nem visszafogásnak hívják a végállomási forditást.
Visszafogás a villamosnál maradt meg a lóvasúti időkből.
A metró iránytvált. Metrós utasitásokban is ezen a néven szerepel.

Bejegyzés: 80 éves a moszkvai metró

Mortein5 2018.06.24. 22:48:58

Hát, jó ronda jószágok! Van némi amerikai beütésük + éppen berúgott a tervező, de megvalósítottak mégis
.

Bejegyzés: Férfias játékok – villamosok Göteborgban

ruba 2018.06.02. 20:48:56

Na, mind megbuktunk, a Ráckevei HÉV-re senki sem gondolt! :D

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Daniel M. 2018.04.09. 14:34:52

Érdekes, hogy akiknek eddig soha nem volt probléma, hogy 3-as csatolt üzemben csoszogtak 40 km/h-val a 2-es vonalon, most fáj nekik, hogy a 142-es vonalon fogják ugyanazt tenni.

A 2-es vonalon nem volt gazdaságtalan a 3-as csatolt üzem, csak a 142-n az?

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

frank23 2018.03.28. 00:35:53

142-es vonal + Fehérvár a realitás nem?
A jelenlegi adottságok mellett szükség van rájuk nyáron az északi parton, és év közben is jól ellennének a Székesfehérvár-Tapolca személyvonatokban és Pusztaszabolcs felé, ill. ha jut még vonat, akkor lehetne Sárbogárd, Fonyód-Kaposvár, Komárom(-Esztergom) személyvonatokban gondolkozni.
Amit még ki lehetne használni a 29-esen, hogy egy gyors tapolcai irányváltással továbbmehetnének Keszthely(-Szentgyörgy) felé, a balatoni körvasút első lépéseként.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Szebényi Dominik 2018.03.26. 18:18:42

@Lovrin: "Kkhalas-Baja-Dombóvár viszonylat. Na jó, utóbbiba még beleférhet Kaposvár"

Na ezaz, ami már biztosan nem fog megvalósulni. Az 50-est 5-6 éven bellül sajnos be fogják zárni.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Szebényi Dominik 2018.03.26. 18:16:20

A Diósjenő és a mátészalkai vonalra fölös még Desirókat tervezni! Ahhoz, hogy ez megvalósuljon, előbb a pályának a ki gályázását kellene véghez vinni. Amiben én személy szerint, nem látok nagy jövőt. A 45-ös vonalat se tudták 40-ről 60-ra megcsinálni a terelt tehereknek 3 hónap alatt. Akkor miről beszélünk?

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Lovrin 2018.03.21. 16:19:11

@laci_52: Nem kell ilyen szélsőségesen gondolkodni, az alföldi pórnép vasútja is érdekli a politikát, pénzt kilopni bárhonnan tudnak.

Egyszerűen nincs annyi budapesti régióra fordítható EU-keret most mint régebben volt, ami van, azt meg nagyrészt elviszi a 3-mas metró felújítása. (Az esztergomi vonal szerencsés abban, hogy a nagyját még az előző EU-ciklusból finanszírozták.) A magyar állam meg nem akar saját költségvetési pénzt költeni vasútra, csak közútra.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

laci_52 2018.03.21. 15:41:21

@Lovrin: Valóban a pálya rendbetétele az igazi megoldás, csak hát máshol olvastam, hogy ez ügyben a 142-n még évekig nem fog történni semmi. Világos a helyzet: az esztergomi vonalba önjük a milliárdokat, de az alföldi pórnép vasútja senkit sem érdekel. Talán azért nem, mert a sík vidék miatt annak jóval olcsóbb a felújítása, tehát kevesebb pénzt lehet kilopni...

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Lovrin 2018.03.21. 12:40:17

@laci_52: A pocsék pályaállapotokra nem az a megoldás, hogy "elfelejtjük" a vonalat, hanem az hogy rendbe tesszük a pályát :)

@Sir Gombóc: Én úgy emlékszem hogy csak papíron 60-as, a hosszú 40-es lassújelek mellett a maradék 60-as szakasz inkább ritka kivétel. De régen jártam arra.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Jegkoko 2018.03.21. 09:46:46

Nem is értettem anno, hogy a máv miért helyezte át az új fehér flirtek javítóbázisát a hírhedt istvánteleki telepre. Pedig ott már a desirók illetve többi járműnél is bizonyították, hogy nem értenek ezen járművek karbantartásához.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

yoisten 2018.03.21. 08:50:03

11-es vonalon nagyon kellenének, szólóban meg pláne! Győr-Veszprém vonal hétköznap is kihasznált, valamint hétvégén is sok kiránduló veszi igénybe. Ráférne egy vérfrissítés...

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

laci_52 2018.03.21. 00:20:06

Amint a cikkben is le volt írva, az állandó szólóüzem a legkönnyebben megszervezhető, tehát olyan vonalakat kell választani, ahol mindig elegendő a szóló motorvonat. Ezért aztán(meg még a pályaállapotok miatt is!) el kellene felejteni a 142-t.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

juxx 2018.03.20. 22:40:14

Székesfehérvár kapcsán a 11-es vonal is befigyel, akár Szfvár-Veszprém-Győrként is. Szfvár-Komárom-Győr is remek lehetőség volna.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

rm40 2018.03.20. 22:25:52

@Sir Gombóc: Valóban, gyakorlatilag ugyanez a motor az Usgyiban 315 kW-ot tud, ettől még a Desirók jelenleg 2x275 kW teljesítményűek.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Sir Gombóc 2018.03.20. 21:45:43

@Lovrin: A 45 motorkocsival, motorvonattal nagyobbrészt 60-as, egy pár kilométeres szakasz 40-es ezeknek.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Sir Gombóc 2018.03.20. 21:43:53

@segédmunkás: Egész a legutóbbi hetekig szó volt kb. 14 jármű Székesfehérvárra állomásításáról, ezek közül jutott volna a 11-re is, legalábbis pletykáltak ilyet. Jelen állás szerint ez lefújva.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Sir Gombóc 2018.03.20. 21:40:57

@rm40: A 275 kW teljesítmény tudtommal csak szoftveres korlátozás.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

Daniel M. 2018.03.20. 21:28:55

A MÁV-Start határozott elképzelése, hogy a 142-es vonalat Desirosítják, ez több szakmai konferencián bemutatott prezentációjukban szerepelt már az elmúlt pár évben.

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?

segédmunkás 2018.03.20. 12:38:04

@Lovrin: Második bekezdésed végét megtoldanám a következőképpen:
(Győr) - Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd - Baja.

Sőt, akkor már Győrből beforoghatnának akár a Bakonyvasútra is!

Bejegyzés: És hová álljanak a Desirok?