Hova megy ez a vonat?

Jól halad - vagy nem halad - a déli part...?

2015. május 12. Szerző: szálkereszt_mozgató

A címben rejlő kérdés eldöntését az olvasóra bízva az elmúlt napokban történt helyszínlátogatások alapján álljon itt néhány információ a múltkori szösszenet folytatásaként.

fenykep0700.jpg

 Kakukktojásként álljon itt máris az odaút egy érdekessége: Kelenföldön épp 15 használt kocsi érkezett hazai felhasználásra..

fenykep0706.jpg

Az alépítmény-javító géplánc már jól halad, mire e poszt megjelenik, elviekben már be is fejezte a munkát az utolsó, Balatonaliga - Szabadisóstó állomásközben, ahol ezt követően már csak a felépítmény cseréje, s a kapcsolódó munkák szükségesek pályás oldalról.

fenykep0712.jpg

Szép, széles padkát csináltak a vonalbejárónak...bár azért látható, mellélépni nem mindenhol ajánlott, hacsak nem akarunk gyorsan a vízpartra lejutni...

fenykep0707.jpg

Majdani/egykori vágás helye.

fenykep0710.jpg

Beépítésre váró árok-burkolóelemek.

fenykep0714.jpg

Kiszélesített koronasík, ahol az árkot picit messzebb kell vinni.

fenykep0716.jpg

Hááát, elég nehéz most átjutni a vasút vonalán Lepsény és Siófok között...

Továbbhaladva Siófok felé a 7-es úton látható, hogy Szabadifürdőnél már beépült a nagysugarú kitérő a múltkor még folyamatos nyíltvonali vágányba.

Siófokra érkezve azonban nem sok munkának látjuk még a hatását...:(

Hogy mi fog még itt történni a hátralévő egy hónapban azt nem tudjuk. Persze lehet, hogy csak a 2-es vonal mintájára ősszel majd tovább élvezhetik a meghosszabbodott vonatpóltást az utasok, s akkor a most kimaradó részek is megújulnak, hogy a kiépítési sebesség visszaállítható legyen.

Azért a végpont felé tekintve némi örömre adhat okot, hogy:

fenykep0724.jpg

Három kitérő teljesen eltűnt, a új alépítményt is kapnak...

fenykep0727.jpg

Hazai szemnek fura látvány, csak azon részek kerülnek kicserélésre, amiket mindenképpen kell. De reméljük a többi megmaradó részen ez nem fogja állandó lassújel megmaradását okozni...

fenykep0730.jpg

Errefelé nem szeretik az előregyártott kitérőket, Székesfehérvárral ellentétben...

Visszaérve Lepsénybe látható, hogy az építők már levonultak az átmenő vágányról, ami ránézésre késznek tűnik. Színfoltot csak a régi szovjet hangzást képviselő Kárpát Vasút 628-asa (bocsánat, M62-ese) jelent, mely az alépítmény-javító géplánc egyik kiszolgálást végzi a Train Hungary Sulzerével felváltva.

 

fenykep0733.jpg

A visszatérő üres szerelvényre vár teli társa Lepsényben.

fenykep0738.jpg

Ami meg is érkezett rövidesen...

Bónusz: Zamárdiban elhelyezésre kerültek az új térközjelzők a megállónál, mindegyik rendre az útátjáró "elé" került, így egyúttal annak fedezését is el tudja látni.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr317444072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angol vasutas 2015.05.22. 20:06:22

Ettől a szigorúan csak azt cseréljük amit kell felújítástól hülyét kapok. Wimbledonban a télen kicsréltek 12 kitérőt, de csak azokat, úgy néz ki a négy vágány mint egy sorminta. Pár száz méteren belül három különböző keresztaljat találtam a 80-as évekből, a 2000-es évek elejéről és azokat amiket frissen építettek be. Hat hétvégére lezárták mind a négy a vágányt, mi a francért nem lehetett a teljes flépítményt kicserélni azon a kúrta 1 km-en. Remélem, legalább Magyarországon nem csinálnak ebből rendszert.
süti beállítások módosítása