A címben rejlő kérdés eldöntését az olvasóra bízva az elmúlt napokban történt helyszínlátogatások alapján álljon itt néhány információ a múltkori szösszenet folytatásaként.
Kakukktojásként álljon itt máris az odaút egy érdekessége: Kelenföldön épp 15 használt kocsi érkezett hazai felhasználásra..
Az alépítmény-javító géplánc már jól halad, mire e poszt megjelenik, elviekben már be is fejezte a munkát az utolsó, Balatonaliga - Szabadisóstó állomásközben, ahol ezt követően már csak a felépítmény cseréje, s a kapcsolódó munkák szükségesek pályás oldalról.
Szép, széles padkát csináltak a vonalbejárónak...bár azért látható, mellélépni nem mindenhol ajánlott, hacsak nem akarunk gyorsan a vízpartra lejutni...
Majdani/egykori vágás helye.
Beépítésre váró árok-burkolóelemek.
Kiszélesített koronasík, ahol az árkot picit messzebb kell vinni.
Hááát, elég nehéz most átjutni a vasút vonalán Lepsény és Siófok között...
Továbbhaladva Siófok felé a 7-es úton látható, hogy Szabadifürdőnél már beépült a nagysugarú kitérő a múltkor még folyamatos nyíltvonali vágányba.
Siófokra érkezve azonban nem sok munkának látjuk még a hatását...:(
Hogy mi fog még itt történni a hátralévő egy hónapban azt nem tudjuk. Persze lehet, hogy csak a 2-es vonal mintájára ősszel majd tovább élvezhetik a meghosszabbodott vonatpóltást az utasok, s akkor a most kimaradó részek is megújulnak, hogy a kiépítési sebesség visszaállítható legyen.
Azért a végpont felé tekintve némi örömre adhat okot, hogy:
Három kitérő teljesen eltűnt, a új alépítményt is kapnak...
Hazai szemnek fura látvány, csak azon részek kerülnek kicserélésre, amiket mindenképpen kell. De reméljük a többi megmaradó részen ez nem fogja állandó lassújel megmaradását okozni...
Errefelé nem szeretik az előregyártott kitérőket, Székesfehérvárral ellentétben...
Visszaérve Lepsénybe látható, hogy az építők már levonultak az átmenő vágányról, ami ránézésre késznek tűnik. Színfoltot csak a régi szovjet hangzást képviselő Kárpát Vasút 628-asa (bocsánat, M62-ese) jelent, mely az alépítmény-javító géplánc egyik kiszolgálást végzi a Train Hungary Sulzerével felváltva.
A visszatérő üres szerelvényre vár teli társa Lepsényben.
Ami meg is érkezett rövidesen...
Bónusz: Zamárdiban elhelyezésre kerültek az új térközjelzők a megállónál, mindegyik rendre az útátjáró "elé" került, így egyúttal annak fedezését is el tudja látni.