Hova megy ez a vonat?

Megálló a mező szélén - Egy repülőtér közlekedési kapcsolatai

2015. április 14. Szerző: feketén villogó térközjelző

Hogyan tudunk ma Ferihegy (pardon, Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér) 2-re kulturáltan kijutni? Sehogy? Drágán taxival? Saját autóval? Esetleg tömegközlekedéssel? Bár nem túl sűrűn utazom repülővel, de azért is eszembe jutottak ezek a kérdések, mert láttam már kulturált és színvonalas megoldást hasonló problémára. Ezen élményeket feldolgozva érdemes elgondolkodni azon, hogy Budapesten hogyan lehetne megoldani a több évtizedes jogos igényt.

Düsseldorf Airport - megálló a mező szélén. A vonatról (S1, RB35, RE1-2-3-5-6) leszállva elgondolkodik az ember, hogy szakadt busszal viszik-e el a terminálig, esetleg sétál-e egy jó kilométert? Egyik sem, ugyanis automata függővasutat építettek a vasúti megállóhelytől a parkolóházak érintésével a terminálokig. Természetesen a repülőtér busszal és gyorsvasúttal is elérhető (S6, S8, S11), ezek közvetlenül a terminálok mellett állnak meg. Most csak a függővasút nyújtotta lehetőségeket kívánom elemezni, és amennyiben sikerül úgy Ferihegyre alkalmazni.

 dsc03979.jpgA vasúti megálló mellett az emeleten található a függővasút végállomása. A követés 1:45-től 0:45-ig 5 perces, a menetidő 5,5 perc. A középfolyosó felől a beszállás, a szélső folyosókra a kiszállás történik, ezzel is gyorsítva az utascserét. A felügyeleten kívül élő munkaerő igénye nincs, így az egyperces fordítás miatt a szakszervezet sem dünnyög.

dsc03905.jpgA megállók: Terminal C - Terminal B - P4 Parkolóház - vasútállomás.

 

dsc03883.jpgEz tömve elment, de 5 perc múlva jön a következő.

 

dsc03887.jpgJobbra a karbantartó műhelybe és tárolóhelyre juthatunk.

 

dsc03891.jpgEgy parkolóház az ötből. Nem aprózták el.

 

dsc03892.jpgBalra a 4. parkolóház, középen a hozzá tartozó megálló.

 

dsc03933.jpgA peron végéről jó a kilátás, valamint a vezető sem mutogat obszcén jeleket a fotózás miatt.

 

dsc03897.jpgMajdnem elértük a terminált, balra szintén egy parkolóház. 

dsc03909.jpgHáttérben a végállomás, a C terminál, mi éppen visszafelé úton a B-hez érkeztünk. Legközelebb ezzel a közösségi közlekedési móddal juthatunk a terminálokhoz, a gyorsvasút balra, a parkolótér közepén, a föld alatt végállomásozik.

 

dsc03918.jpgAutomata lenyíló peronkiegészítés.

 

dsc03908.jpgKocsi belső tere.

 dsc03900.jpgTermészetesen kerekesszékesek, mozgássérültek és babakocsival közlekedők is használ(hat)ják.

 

dsc03965.jpgA végére legyen pár repülő tárgy is, a vasúti megállóhelynél található végállomás "erkélye" kiváló rálátást biztosít a repülőtér forgalmára.

 

dsc03974.jpgNa, ilyet is láttam.

 

dsc03976.jpgA délutáni csúcs végére értem a repülőtérre.

 

dsc03961.jpgNekem ez is új.

Amellett, hogy a repülés költségei miatt többnyire csak egy rétegigényt szolgál ki, mostanában egyre többek számára elérhető a fapados repülés is olcsón, így szükséges a repülőtér, mint "légi pályaudvar" kulturált megközelítése. Itt, Düsseldorfban a város felől gyorsvasúttal és bussza érhető el a repülőtér, a távolabbról vasúton érkezők (expressz, IC, ICE) a függővasutat tudják igénybe venni.

Ferihegy 2 esetében már nem ilyen rózsás a helyzet. Elég a gyorsforgalmi úton zötykölődő, sokszor tömött buszokra gondolni, amelyek egyszerre szolgálják a megfáradt és izzadtságszagú (nem büdös!) keményen dolgozókat (akik nem repülnek sehova), az öltönyös üzletembert és a kettő közötti népréteget. Tavaly nyári "élményeim" alapján a taxis hiénák teljes gőzzel puhították az érkezőket, és ahogy a híreket halljuk, ez most sincs másként. Ha egy kedves ismerős autóval kivisz, akkor sem jobb a helyzet, pénzfizetés (parkoló) nélkül megközelíthetetlen a terminál. Van még a kisbuszos verzió, nekem a 200-as busz mellett (bérlettel a zsebben, kvázi többletkiadás nélkül) ár-érték arányban ez tűnt az egyik legmegfelelőbbnek.

Ugyan Ferihegy 1 mellett már nem suhan el a vasút, sőt, esőbeálló is épült, ennek ellenére a nyáron fülledt felüljárón átkelni nem egy élmény, nem beszélve arról, hogy innen ismét csak a buszra kell átszállni, mert az 1-es terminál rég bezárt. A busz itt sem lesz üresebb és tisztább, a szemetes itt is kiborult, a graffiti itt is megjelent.

Voltak szép gyorsvasúti tervek, FEREX a Nyugatiból 15 perc alatt, de legalább jó drágán (építésileg és használatilag is), ráadásul csak egy irányból, egy pontból oldaná meg a ráhordást. Korábban a 100a vasútvonalat akarták "bekanyarítani" a repülőtér alá, de önmagában a kétvágányos vasútvonal mai (szabad) kapacitása nem elég a színvonalas kiszolgáláshoz.

És miért is jutottak ezek mind eszembe? Előzménynek a frankfurti gumikerekes automata vasutat említeném, de az "csak" a repülőtér termináljait köti össze. Most, természetesen a Düsseldorfban láttottak miatt vetettem képernyőre gondolataimat, eljátszva azzal, hogy talán ez a megoldás lenne nálunk is működne. A Ferihegy vasúti megálló mellől a gyorsforgalmi út és a repülőgép-múzeum mellett lábakon elvezetett függővasút megvalósítása fényévekkel növelné a repülőtér elérésének színvonalát. Ehhez természetesen megfelelő elővárosi vasúti, kiszolgálás is jár, szükség lehet 3. vágány megépítésére is. A Nyugati mellett lehetőség lenne eljutni a budai oldalra (S36, G43), ezzel a Dunántúl (Győr, Szombathely, Pécs) is kényelmesen elérhető. A szegedi, békéscsabai és nyíregyházi intercityk az ország dél-keleti, keleti végein élőket juttatná el a repülőtérhez.

Korábban a 3-as metró meghosszabbítása is szóba került, a rendszerváltás előtt pedig az Erzsébet térről indultak a különjáratú buszok Ferihegy 1-re. Kell a mainál jobb kiszolgálás? Vagy aki repül, annak van pénze taxira? Mi legyen a "sima" dolgozókkal? Hogyan lehetne javítani a megközelítés színvonalán?

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr287266681

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mészáros Laci 2015.04.14. 07:45:11

Jaj de sajnálom, hogy leugutóbb sötétben érkeztem és sötétben indultam.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2015.04.14. 09:20:08

DUS egy 21 milliós forgalmú repülőtér, az Air Berlin egyik legnagyobb elosztóközpontja. Klasszikus fapados légitársaságok nem járnak ide (azok Düsseldorf Niederrhein/Weeze repülőtérre járnak).
Szóval kicsit komolyabb reptér, mint Ferihegy, és a létesítmények is láthatóan ehhez igazodnak ;-)
Megjegyzem, iszonyú bosszantó, amikor elmegy az orrod előtt a People Mover, és vársz rá 6 percet, és emiatt pont lekésed a vonatod a vasútállomáson, mindezt vasárnap este tizenegykor.
Ezekkel a Bombardier-gépekkel csinál amúgy az Eurowings budapesti járatokat is, repültem már ilyennel Düsseldorfból Budapestre.

A cikkben van egyébként egy tárgyi tévedés: a terminálra csak az S11 megy be, az S6 és az S8 egyáltalán nem megy a repülőtérre, az S1 pedig kint, a nagy állomáson áll meg.

VT22 2015.04.14. 10:45:37

"Hogyan tudunk ma Ferihegy 2-re kulturáltan kijutni?"

Repülővel, pont ott szállnak le :)

NAR 2015.04.14. 11:54:50

Esetleg Vecsés vasútállomástól (az van legközelebb) minden vonathoz busz, ami 5 perc alatt bevisz Ferihegy 2-re. A távolsági vonatokat ott megállítani és Ferihegy 1-et megszüntetni?

Izo 2015.04.14. 13:45:20

Most ez a legújabb elképzelés.
"Nagyobb szabású fejlesztésként említették, hogy a kormány tervei közt szereplő ferihegyi gyorsvasutat a MÁV beépítené saját rendszerébe, a Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vasútvonal néhány kilométeres mélyvezetésű kiágazásával érnék el a repülőteret."
forrás: www.hir24.hu/belfold/2015/04/09/foldalatti-vasut-jarna-ferihegyre/
Ez szerintem jó első lépés lenne.
Második lépésben meg lehetne 3. vágány Kőbánya-Kispestig. Ott lehetne egy felújítással egybekötött bővítés. Onnan meg már szétszéledhetnek felváltva mindenfelé: Keleti, Nyugati, Kelenföld. Kelenföld felé pl. mehetne a repülőtérig meghosszabbított G43-as.
Többet tervezni irreális lenne jelen helyzetünkben.

_zahnrad 2015.04.14. 19:19:10

Engem inkább az érdekelne, hogy a meglévő infrastruktúrán mikor fognak normális, energiatakarékos vonatok közlekedni, a XXI században vállalható sebességgel? Mert ez nincs így egyik HÉV, vonalon és egyik országos vasútvonalon sem. Talán a Budapest elővárosi vasúti közlekedése közelíti legjobban, de a távolsági forgalom szánalmas színvonalon vegetál.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.04.14. 19:31:04

A Bp-ről szóló posztnál felvázoltam pár víziómat, megkaptam: nincs pénz. Mivel már lassan 40 éve "nincs pénz" a reptér normális kiszolgálására, szerintem ne is erőltessük, hagyjuk a francba az egészet.

Lassan Maputo, Kigali, de feltehetőleg Katmandu reptere is normálisabban közelíthatő meg.

Tatabányai ismerőseim meg egyre többszőr Schwechatról mennek. A Győriek meg már évek óta csak Schwechatról.

Laci1982 2015.04.14. 20:11:46

a Liszt Ferenc reptér egy falusi szardarab a nagyobb repterekhez képest :) Ha valaki járt már Frankfurtban, Barcelonában, neadjisten valamelyik amerikai nagy reptéren, azután a mi repterünk egy vicc :) szóval egy ilyenhez nem kell semmi. Ha nem tetszik a busz, akkor ha repülni van pénzed, lesz taxira is.....

Laci1982 2015.04.14. 20:16:17

mondjuk a vonatot valahogy elvezethették volna a reptérig. De Viki király inkább stadiont épít minden putriba. Remélem utána forma1-es pályát is csináltat majd mind mellé, mert azok is kellenének még nagyon nekünk

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2015.04.14. 20:39:54

Metró. A reptér kerítése mellett, belül, ha megnézitek, van egy rozsdás sínpár, azaz a hely megvan, és az a legdrágább. Csak KöKi-n kell egy átvezetést/bújtatást/mittudomén építeni.

Hontalaniván 2015.04.14. 21:04:57

Sajnos Ferihegy megközelítése már jó előre pontos képet ad az ide érkezőknek a magyar viszonyokról.
Én még emlékszem arra, hogy hivatalosan az volt az egyik feltétele annak, h Demján elvtárs megépíthesse a Westend city centert, hogy gyorsvasutat épít Ferihegyre. Erre persze mar nem sokan emlékeznek...

Apró megjegyzés - be lehet 5 percre ingyen hajtani kocsival a premium parkolóba, naponta két alkalommal. Nem kell a jegyet kezeltetni, csak behajtasz, kirakod/felveszed az utast és kihajtasz.

dieter 2015.04.14. 21:42:56

Azért európai viszonylatban nem igazán van ilyen távolságra lévő repülőtérről ilyen kedvező árú (~1€) bejutási lehetőség. 2011-ben volt próbálkozás belvárosból induló Expressz-busszal, 5 €-s viteldíjjal - hamar meg is szűnt. A kötöttpályás elérhetőség ilyen _kis_forgalmú ( <10millió) repülőtérhez jelenleg csak presztízs kérdés.

VT22 2015.04.14. 21:57:28

@_zahnrad: Elővárosi közlekedéssel nagyon jól állunk. Ha lezongorázzák a következő beszerzéseket (6+15 200 fős és 50 300 fős motorvonat) akkor hosszú távra meg van oldva az elővárosi járműbeszerzés.

...a MÁV oldalán, mert a BKV-nek/BKK-nak most sem esett le hogy bizony ő is beruházhatna elővárosi vonatokra a MÁV-val közös tenderben, lecserélve legalább a szentendrei HÉV vonatait. Szentendre felé biztosan nem várható az ötösmetrósodás a következő 20 évben, viszont az esztergomi vonalra bejáró közös S-Bahnozás egyre inkább közelebb kerül, amihez jól jönne néhány villanymotorvonat - ezt célszerűen össze lehetne kötni a fradikukacok cseréjével.

Továbbiakban a MÁV-nak már csak a vidéki regionális illetve nem-minőségi távolsági szegmensben kéne átfogó járműcserét végrehajtania, az ország maradék 70%-án ahol nem flirt jár meg railjet.

Commodore 2015.04.14. 22:21:31

@Laci1982: Ferihegy 1 nél kanyarodik le az ipari vágány, és gyakorlatilag kimegy a kettesig...!!! earth wiew google!!!

gmihaly 2015.04.15. 08:45:31

"Ki a kicsit nem becsüli, az a nagyot nem érdemli", kedves ifjú titánok! Nekem a reptéri busz tökéletesen megfelelt. A Belvárosba bevezető alternatív (buszos) vállalkozások pedig eddig rendre befuccsoltak. Amiről Ti ábrándoztok, qrva sokba fáj - ki(k)nek is? Nekem, neked, nekünk. Erre nem gondoltatok?

feketén villogó térközjelző 2015.04.15. 08:54:36

@Fradista Utazó: Utasként nem tudom, hogy melyik repülőtér mekkora forgalmú. Igazából nem is érdekel, én csak egyszerűen kulturált formában szeretnék a reptérre kijutni. Egyik irányból sikerül is (VT22 :-) ), de lenne igény a másik irányra is.
A FEREX és egyéb elvetemült (drága) ötletek mellett a jelenleg hangoztatott 100a vonali leágazás és megálló is hatalmasat tudna javítani a színvonalon. Egybe lehetne kapcsolni egy kis elővárosi fejlesztéssel is, pl. 3.(-4.) (megelőző) vágány(ok), S36, G43 és Vecsésig.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2015.04.15. 08:55:47

@gmihaly: Egyetértek.
Hozzátenném, hogy a busz 7-8 percenként jár, és baromi megbízható. Ehelyett lenne egy vonat, 15-20-30 percenként, ami "előreláthatólag 25 percet késik". Ebből én speciel még ingyen se kérnék. A külföldi turisták számára pedig egyből megmutatná, milyen hely Magyarország. Képzeld el, megérkezel, kimész a vasútállomásra, késik a vonat egy negyed órát, aztán beáll egy összegraffitizett csíkos Bhv-inga. Ez lenne a fejlődés, az előrelépés a 200E-hez képest? Aligha.

Fradista Utazó · https://rajnaikozepkor.blog.hu/ 2015.04.15. 08:57:23

@feketén villogó térközjelző: Azért ez eddig nem egy ilyen blog volt, hogy "én vagyok az utas, nem érdekel mennyibe kerül, nem érdekel, mekkora a gazdasági racionalitása, csak nekem legyen jó".

csomakk 2015.04.15. 11:49:40

"Ha egy kedves ismerős autóval kivisz, akkor sem jobb a helyzet, pénzfizetés (parkoló) nélkül megközelíthetetlen a terminál."
Nem igy van, 5 percig ingyenes bemenni autoval, napi 2x.

Izo 2015.04.15. 22:48:12

@Fradista Utazó: Csak mondjuk vonattal a menetidő 23 perc helyett lenne kb. 10 perc a Kökiig, 47 helyett 25-30 perc a Nyugatiig, átszállás nélkül.
Meg aztán a buszon kb. sehová nem lehet rakni a bőröndöket, a sofőrök meg úgy vezetnek, mintha krumplit szállítanának.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.04.16. 07:03:41

@gmihaly:

Te BKK kincsecskéje! Hát a mostani újrakövezést (Melyet nagy sikerként adnak el nekünk!) ugyan ki fizeti?

Ennek legalább lenen haszna is.

Albu 2015.04.21. 09:06:26

Érdekesség: Budaörsön épült egy repterünk, mégis, a bejárata közelében lévő megálló (Budaörs alsó aka. Kőérberek) megszűnt azelőtt kb. egy évtizeddel, és nem nyitották újra, sőt: még nem láttam olyan térképet, amin be lenne jelölve. (A menetrendekből annyit tudni, hogy 1 díjszabási km-re volt Budaörs előtt.)

Angol vasutas 2015.04.21. 20:23:42

Érdekes kérdés, egyfelől az igény jogos, másfelől a reptér utasforgalmát figyelembe véve busszal tökéletesen kiszolgálható. Kitekintve egy kicsit Európa más, hasonló forgalmú reptereire, mindenféle megoldásra látunk példát. Edingburgh, London Luton, Marseilles Provance, Warsaw Frederic Chopin, Prague Vaclav Havel, Stuttgart Airport mind hasonló méretűek, van ahová villamos megy, van ahová (gyors)vasút, van ahová csak busz. A lengyelek presztizsből megépítették a vasútat a reptérre, a cseheknek jó a busz is.

Bármilyen kötöttpályás beruházás Ferihegy 2-re Magyarországon is csak presztizs beruházás lenne. Nem elég az infrastruktúrát oda vinni, járművek is kellenek rá, és nem elég a mező szélén megépíteni az infrastruktúrát, be kellene vinni a belvárosig, mert ugyan mit ér a csilli-villi reptéri vasút ha Köki után a 20-as lassújeleken meg a 40-es kitérőkön kerülgetik egymást a zónázókkal, IC-kel, stb. Az sem mindegy hová érkezünk, sajnos jelenleg sem a nyugati, sem a keleti nincs olyan állapotban, hogy egy presztízsvasút belső végállomása lehessen.
Egy szó mint száz, ha valóban komoly színvonal javulást szeretnénk elérni, akkor nem egy projektről beszélünk, hanem egy átfogó vasúti fejlesztési tervről, súlyos száz vagy ezer milliárdokról.

Marad tehát a busz, kérdés, hogy hova, milyen koncepcióban. Két lehetőséget látok, az egyik a NAR által is javasolt shuttle busz Vecsés állomásra. Nem tudom Vecsés hogy néz ki most, de ez esetben ott is ki kellene alakítani egy színvonalas, akadálymentes állomást, közös tető alá hozni a buszt és a vonatot. Még mindig ott van a vasúti gördülőállomány, pályakapacitás és megbízhatóság kérdése, beleférne-e például egy negyed órás ütemes követés, lenne-e normális gördülőállomány, ha igen, csak az ott megállított feláras IC formájában, esetleg beférne-e külön reptéri vonat kimondottan erre a célra kialakított ingavonatokkal (pl. rengeteg csomagtároló résszel).

Másik lehetőség, hogy a vasútat teljesen kihagyjuk az egyeneltből és marad a tisztán közúti megközelítés. Erre a minőségi gördülőállomány már jószerivel megvan, a Volvok európai összehasonlításban is megállják a helyüket. Csak az a fránya 200E menetvonal, itt is a spórolás érhető tetten. Magyarán E betüs, vagyis nem áll meg minden fánál, de azért elég sok helyen ahhoz, hogy a menetidő elnyúljon, pláne ha nem Kökiig, hanem a belvárosig szeretnénk menni. Meglátásom szerint érdemes volna a két funkciót külön választani, vagyis a jelenlegi 200 E menetvonal maradna a helyi lakosság és a reptéri dolgozók kiszolgálására 12-15 perces követéssel. Mellette indulhatna egy prémium kategóriás expressz a belvárosba, akár kényelmes távolsági buszokkal a csuklós Volvok helyett, 2-3 euró közötti jegyárral, ez valamivel olcsóbb mint a reptéri minibusz, jóval olcsóbb mint a taxi és 10 perces követéssel, minőségi buszokkal szerintem szinvonalas szolgáltatást nyújtana. Ez a busz a Reptér után Kökinél, Népligetnél, Ferenc körútnál állna meg, innen szabadon tervezhető, merre menne tovább, akár egy Deák tér - Nyugati - Margit körút - Moszkva tér - Móricz Zsigmond körtér - Boráros tér - Üllői út - Reptér körjáratot is el tudnék képzelni.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.04.21. 21:10:14

@Angol vasutas:

Vecsés szerintem nem alkalmas reptéri ingavonatok fogadására.

.
Prágában úton van a metró a reptérre, bár tény: lassan ér oda.

NAR 2015.04.24. 15:16:46

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Vecsés állomás(?) mennyivel alkalmatlanabb Ferihegy megállónál? Persze kellene egy felüljáró lifttel, viszont van(?) váróterem meg plusz két vágány.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2015.04.24. 16:18:20

@NAR:

A plusz két vágányon állandóan tehervonatok legelnek, hogy elengedjék az IC-t és a gyorsítottakat.

Nincsen normális autóbusz fordulási lehetőség. Körjáratozni lehet, de akkor egyik irányban hosszú lesz a menetidő.

Nem tudom, az aluljáró a hátsó oldalra is ki van-e vezetve (Megnéztem, ki van), de az állomás előtti utca még átmenőben esem nagyon járható autóbusszal (Bajcsy), a keresztező utcák közül tudtommal egy sem.

A váróterem újranyitható.

https://www.google.hu/maps/dir/Ferihegy-2A+Nemzetk%C3%B6zi+Rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9ri+Hat%C3%A1r%C3%A1tkel%C5%91hely/47.4076945,19.2560661/47.4108058,19.272197/47.4327376,19.2629628/@47.4095018,19.2603403,16z/data=!4m11!4m10!1m5!1m1!1s0x0:0xb29af2c13f47b3d3!2m2!1d19.262221!2d47.43303!1m0!1m0!1m0!3e0?hl=hu

Vecséssel egyéb gond is van. Kb 10 perc alatt ér oda a busz, de délutáni csúcsban 15-20 is lehet. A Lőrinci utca fekvőrendőrös, a vasútállomásnál ki lehet alakítani szűken egy buszfordulót, de az autóbusz a forduló előtt vesztegelne sokszor az érkező vonat miatt.

Nem szerencsés továbbá a fogadó épülettel ellentétes oldalra tenni a buszcsatlakozást, bár kétségtelenül van rá példa máshol is.

No de: 15 perc alatt odaért a busz. Jó-e a jegy amit a buszon adtak, a vonatra? Jelenleg a közös jegytől úgy ódzkodnak a hazai szereplők, mint a tűztől.
Vecsésről újabb kb 30 perc, mire a Nyugatiban vagyunk. Jó esetben tehát 45 perc alatt vagyunk bent.

Kell hozzá minimum 4 db erre a célra készült autóbusz (Ugyanis a vonathoz még csak-csak ki lehet hordani az embereket apránként, de mikor bejön egy vonat 150 csomagos emberrel, azokat nem hagyhatjuk a betonon legelni, mondván majd a következő körben), És két, esetleg három szerelvény. Ekkor ingázik a vonat 30 percenként. Ez már szerintem hosszú, főleg, hogy átszállás is van benne.

Felrakhatjuk a reptér utasait a monori ingára is, én nem tenném.

.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2015.04.24. 22:48:39

Egyes közlekedésmérnök ismerőseim (részben itt megtalálhatók: www.facebook.com/pages/Magyar-K%C3%B6zleked%C3%A9si-Klub/211783892191832?fref=ts) kiszámolták a metróhosszabbítás költségeit és hasznát, különös tekintettel a pluszban ellátott városrészek lakóira, a reptér csak az utolsó, járulékos állomás lenne.
süti beállítások módosítása