Mint előző összeállításomban írtam, ezúttal Nagytéténybe és Tétényligetre látogatunk el. A szeptember 4-i utolsó vonat után itt is hozzáfogtak a bontáshoz, először a pályát szedték fel Nagytétény állomáson és innen Érd felé az előző cikkben ismertetett géplánccal. Azért írtam így, mert egyelőre számomra rejtélyes módon a Vilmos utcai felüljáró és Nagytétény között mind a felsővezeték, mind a vágány megmaradt, habár az alépítmény szélesítésén azért dolgoztak.
Eközben Alberfalván is elbontották az épületeket, valamint Budafokon is elkezdődött a 4. vágány melletti peron építése, de ezekről majd legközelebb írok.
Most lássuk beszédesebb módon képekben is az elmúlt időszak történéseit:
Tétényliget, még forgalommal, 2008-ban épp Érden volt a megálló. A felújítás kezdete előtt helyezték vissza Budapest közigazgatási területére, hogy a peron elbontását a forgalom zavarása nélkül gond nélkül elvégezhessék.
Szintén Érd felé tekintve, csak 2012-ben, itt még csak a pálya elbontása történt meg.
Budapest felé tekintve kicsit kesze-kuszább a kép: pár új oszlop, pár régi és egy áthelyezendő.
A Nagytétényi úti átjáróból Érd felé tekintünk: a kusza még itt is kesze.
2012.08.31., utolsó békeidő, még jártak a vonatok.
Szeptember közepén még állt a váltóállító épület…
… és a váltókörzet is ép volt. A fővágányt már felszedték.
Október 30-án hűlt helye a váltóállító épületnek, …
valamint a vágányzatnak is.
Szép augusztusi délután Nagytétényben két vonat között.
Szeptember 18-án a bontóbrigádé a főszerep.
Míg augusztusban még áll az állomásépület és a raktárhelyiség is, …
… addig szeptemberben utóbbinak hűlt helye.
A váróterem a körülményekhez képest az utolsó percig tiszta volt.
Felvételi épület a Nagytétényi út felől augusztus végén, a jobb oldalt már elbontották a lakórészt.
Először a forgalom zavarása nélkül az állomásépülettel egybeépített lakásokat bontották el, …
… valamint a régi őrházat és egyéb, a forgalom fenntartásához nem szükséges építményt.
Az állomás szeptember közepén a peronról a belváros felé tekintve.
Október végén már rá sem lehet ismerni az állomásra, az állomásépületet is elbontották.
Eközben Nagytétény páros végén elhelyezték az első kitérőket is.
Állítómű közelről
A belváros felé október végén még mindig érintetlen volt a vasúti pálya.
Budafok felé a séta holnap folytatódik!