(Ellátott utas hathatós közremüködésével)
Pár nappal ezelőtt, a Zittau-i kisvasutat bemutató cikkben már szóltunk arról, hogy nemcsak a szép vonal, és a változatos járműpark miatt érdemes eljönni ide, hanem az augusztus első hétvégéjén megtartott Historik Mobil miatt is. Ezen a rendezvényen egyszerre közlekedik az összes különleges vonat, és több vendégjármű is jelen van. De legalább ennyire sokszínű a közúti járművek kínálata: Tűzoltóautól és régi erőgépek kiállítása nosztalgiabuszok, hegyi autóverseny... épp elég lehetőség a csemegézésre a képek között, mindkét közlekedési ágon belül. A képek a 2009-es illetve a 2012-es rendezvényeken készültek..
A két vonat párhuzamos kihaladása csak egy az attrakciók közül...
Azt már mondtuk, hogy a kisvasútnak van egy "szász" és egy "Reichsbahn"-os szerelvénye. Mindkettő ezeken a rendezvényeken debütált... és mivel csak néhány fotót láttunk eddig róluk, most menjünk bele itt is a részletekbe.
A szász szerelvény az előjelzőt nem számítva autentikus környezetben (Zittau Hp.)
Egy kifejezetten erre a vasútra készült harmadosztályú kocsi... a tetején a kötél a régi átmenő fékrendszerhez tartozott!
Nem mindenkinek jutott azonban harmadosztály... nekik ezzel kellett beérniük!
A DRG-szerelvény mozdonya a debütálás hétvégéjén "fotó-festést" kapott - könnyen lemosható krétaporból
A másodosztályú kocsit modernizálásból építették vissza eredeti állapotára...
...nem megfeledkezve a kényelmes ülésekről sem!
A gőzösök mellett ilyenkor kihagyhatatlan a kizárólag nyitott kocsikból álló szerelvény... az ehhez szükséges járműmennyiséget más kisvasutakról szedik össze.
Még arra is gondoltak, hogy ne csípje a füst a szemüket... (noha ez nem mindig sikerül... dízelpótló gőzöst talán csak itt láthat az ember!)
A nyitott kocsik egy része büfékocsi is egyben... kész tehát a guruló kerthelyiség!
A mozdonyos szerelvények mellől a motorkocsi sem hiányozhatott... lássuk most, miért műszaki kuriózum ez is:
Tájkép motorkocsival Jonsdorf előtt...
A motorkocsi vezérlőállása
Belső gyári tábla
Párnás szakasz, de ez csak "Hartpolster" - furcsán ellenpontozva a bordó falakat
Csak az egyik forgóváz hajtott, de az sem akárhogy...
Kurort Jonsdorf és környéke a közúti részleg gyülekezőhelye... akad itt mindenféle személy- és teherautó, beleértve honvédségi és tűzoltósági járműveket is.
A Tatra márkanév nemcsak villamost és teherautót takart valaha...
Skodák egymás közt.
Skoda műszerfala
Egy másik Tatra motortere. Mintha autószalonban volnánk.
VEB Kft-Werk Framo Hainichen gyár V901/2 kisteherautója (1954-1961), azaz a Barkas B1000 (1961-) elődje
Korai Barkas logó
A legnagyobb jószág ez a KRAZ volt...
...de azért ez a LIAZ se kisnövésű!
Hódító Honvédő Robur...
Felszerelt Barkas B1000.
Szászország legkisebb tűzoltóegysége a vicc kategóriában...
...noha ezt a tűzoltó-trabit is még parancsnoki kocsiként se nagyon lehet komolyan venni!
Ez a parancsnoki Wartburg viszont nagyon is valóság volt.
Az IFA-tűzoltóautó is már nosztalgia ott, nálunk még előfordul üzemben...
ZIL pihen két IFA S4000 között.
Nehogy már csak a tűzoltókat tiszteljék meg vicces Trabival...
Méghogy mindez a kutyát se érdekli?!...
Amennyiben kedvet kapott a tisztelt Olvasó egy kis időutazásra, akkor ezt legközelebb 2013. augusztus 2-4. között teheti meg Zittauban és környékén a 7. Historik Mobil napokon.Ezúttal Zittau és Oybin között lesz órás vasútütem, Bertsdorf és Johnsdorf között pedig 30 percenként indulnak majd a gőzösök - és a vonalon a Preßnitztalbahn vendégjárművei is megfordulnak majd.
A program az alábbi oldalon érhető el: http://www.soeg-zittau.de/cms/index.php?menuid=85
Kellemes időtöltést!