Pár éve már megéltünk hófrászt, szinte minden nyáron egy Balaton parti hő- és utasfrászt, most a kőfrász van soron. Szerencsére ez (egyelőre) most csak egy kétvágányos vasúti szakasz egyik vágányát érinti, de a frász, vagy káosz annál nagyobb.
Nézzük meg és elemezzük egy egyszerű szemlélődő és érintett utas szempontjából az eseményeket!
A nagy mennyiségű csapadék miatt a felszín csúszott meg, ez sodorta le a köveket.
A hivatalos tájékoztatás szerint vasárnap este „negyed hat után néhány perccel a Déli és a Kelenföldi pályaudvar között az egyik vágány melletti támfalról kövek hullottak le és megcsúszott a támfal is. Több vonat várhatóan csak Kelenföldig közlekedik és onnan is indul, a két pályaudvar között a biztonságos vonatközlekedés megteremtéséig, amely előreláthatóan néhány napot is igénybe vehet. Az alagútban a közlekedés teljesen biztonságos.
Utóbbi hírnek természetesen örülünk, előbbin meg a rendszeressé váló, nagyobb mennyiségű csapadék miatt nem is csodálkozunk, ezért az kár eseményért természetesen a vasutat sem hibáztatjuk, ő csak elszenvedője a károkozásnak és veszélyes állapotnak. Nálunk jobban értesültek szerint a kerületi önkormányzat által elvégzett bozótirtás után változott meg annyira a talaj szerkezete, hogy a csapadék ezúttal ilyen károkat tudott utazni.
Itt nem írják, de a székesfehérvári személy- és zónázó vonatok csak Kelenföldig/tól közlekednek. Ésszerű és üdvözölhető döntésként (tehát valaki gondolkodott) egyes személyszállító vonatokon felármentességet biztosítanak, magyarul pótjegy nélkül például a gyorsokra is fel lehet szállni Déli és Kelenföld között.
De olvassuk tovább a közleményt: Az elővárosi vonatok közül a százhalombattai vonatokat a MÁV-START Zrt. lemondja.
Ez nekünk mér nem kerek, nem kóser, nincs rendben, mindegy, hogy hogyan fogalmazunk. Tehát – értelmezve az olvasottakat –, egy állomásközt érintő helyzetben egy egész elővárosi vonal közlekedését korlátozzuk, illetve ellehetetlenítjük? Értem ezt úgy, hogy minden napi szemlélője vagyok a 40a vasútvonal általam is használt csúcsidőszakában tapasztalt utas mennyiségére. Nem véletlenül felezi az órás követést egy battai kirohanós. Most, egyéb megoldást nem látva (?) törlik a betétjáratokat. Mint a kisgyerek terepasztalán, nem lesz ezzel semmi gond. Eközben a felszabadult motorvonatok sütkéreznek a Déliben, vagy órákig állnak Kelenföldön.
Hab a tortán, hogy a Keleti pályaudvar előtt a Kerepesi út feletti százlábú híd átépítése okán bevezetett vágányzár miatt Kelenföldre és a Délibe irányított személyszállító vonatok – kevés kivétellel – ismét a Keletibe közlekednek. Tehát elférnek. Tényleg elférnek? Vagy csak az érintett forgalom levezénylők (forgalmisták, váltókezelők, stb.) káromkodási faktora nőtt meg? A nagykátai vonatoknak kedden késő délutánra akkora lett a fordulókésése, hogy bizony közülük néhányat le kellett mondai, igaz, ehhez egy biztosítóberendezési zavar is alaposan hozzájárult.
Egyébként konkrét vonalakra és járatokra lebontott tájékoztatás 2015.01.28-án 10 óra 5 perckor került ki a vasúti társaság honlapjára.
Most nézzük képekben is az eseményeket:








Az alagút kapujának teteje kicsit közelebbről. A hírek szerint, szerencsére nem az alagúttal van a gond.






