Hova megy ez a vonat?

Metrópótlásra készül a Volán Egyes Ülés - Interjú

2016. április 01. Szerző: Hova megy ez a vonat?

Nemrég látott napvilágot a hír, miszerint a Volán kapja a metrópótlás lehetőségét, mely minőségi változást hozhat a fővárosiak életében, olyannyira, hogy talán a metrót sem kívánják majd vissza a pótlás után - legalábbis ezt mondja a vállalat vezetése.  

Az újdonsült nyertes gőzerővel készül a pótlás megszervezésére. Az elvégzendő feladatokról a Volán Egyes Ülés ügyfélkapcsolatokért felelős párterapeuta és forgalmi osztályvezető asszonyát, Dzsesszika Alba Jolánt kérdeztük:


H.M.V. A közvélemény alapvetően pozitívan fogadta, hogy az önök cége nyerte el a metrópótlás lebonyolítását. Sokan azonban hangot adtak abbeli aggodalmuknak, mely szerint főleg az utastájékoztatás területén, lemaradásban vannak a BKK-nál megszokotthoz képest. A Futár kijelzők, az internetes felületek...

D.A.J. Nagyon készülünk erre a rendkívüli feladatra! Arra törekszünk, hogy utasaink számára mindenhol egyenletesen magas színvonalat képviseljünk, legyen az a Vámosmikola-Tésa, vagy a Kőbánya-Újpest viszonylat! Ennek érdekében, egyszerűsítjük a megállóhelyek elnevezését, illetve az ott megtalálható menetrendi lapokat is az igényekhez igazítjuk.

Változnak majd a megállónevek?

Kis mértékben. Szeretnénk utasainknak segítséget nyújtani abban, hogy idegen környéken is könnyen megtalálják a jelentősebb intézményeket, utazási célpontokat. Egyúttal megállapítottuk, hogy súlyos hiányossága a jelenlegi elnevezéseknek, hogy nem tartalmazza a település megnevezését. A hibák kiküszöbölésének érdekében az utcaneveket tartalmazó elnevezéseket lecseréltük, és korabeli MÁVAUT menetrendek segítségével pontosítottuk azt is, az egyes megállók mely közigazgatási egység területén találhatóak. Meg is tudom mutatni a tervezett tájékoztató táblák mintáját:

m3_volan_mod.JPG

Nem tűnik teljesen késznek a koncepció, eltérő vonalszínek, nem egységes jelölés...

Ez a végleges verzió, a vállalat legfelsőbb tanácsa hagyta jóvá személyesen, úgyhogy már csak kisebb módosítások várhatók, mint pl. egy Credo-busz sziluettje vízjelként az egész kép közepére.

Nem lett volna elegendő a járműveken a hangos utastájékoztatás fejlesztése?

Lesz, de egyelőre csak a turista kategóriába tartozó járműveinken alapfelszereltség a mikrofon. Nagyon fontos azonban, hogy a BKK-val már egyeztetést folytattunk, hogy a kőbányai végállomáson a népligeti állomásról már jól ismert bemondás jelezze, melyik kocsiállásról indul az aktuális járat. Ennek érdekében természetesen valamennyi felállási hely új sorszámot is kap, melyek térképét a metró felőli kijáratnál helyezzük majd el. A kisebb megállókban döntően az élőmunkát preferáljuk majd, a közmunkások téli, képzésekre szállításának ellentételezéseként őket fogjuk foglalkoztatni. Ők látják majd el a hangos utastájékoztatási feladatokat, és kezelik az EMKE-kijelzőket, melyek a járatok várható érkezési időpontját mutatják majd.

Az interneten is lesznek valós idejű információk?

Természetesen, facebook-oldalunkon utasaink mindent megtalálnak majd az újpesti piac aktuális akcióiról, csakúgy mint a Nemzeti Múzeum kulturális rendezvényeiről.

Várhatóak-e menetrendi változások? Biztosítottak lesznek-e a csatlakozások a BKK többi járatára és a vasútra?

A cégcsoportok közötti együttműködést a minisztérium is szorgalmazza, sajnos azonban ennek ellenére még várat magára a közös forgalomirányítás kiépítése. De már elkészült az ezt célzó tender hatástanulmányának elkészítésére vonatkozó pályázati kiírás.

Tehát az átszállások minősége romlani fog?

Tartjuk magunkat cégünk szlogenjéhez: „biztos indulás, pontos érkezés” – ez esetben nem lesz probléma a csatlakozásokkal.

Rendben. Menetrendek és útvonalak?

A megfelelő kapacitást biztosítani fogjuk. Az igényeknek megfelelő kiszolgálás érdekében kikértük a Közlekedésszervezési Irodák szakvéleményét is, akik tető alá hoztak egy megbeszélést az V. kerületi önkormányzat képviselőivel. Budapesten, a R.k. templom (mai nevén Ferenciek tere) megállóhoz is betérnek egyes járataink. Biztosítjuk a munkába járást a közeli CBA üzlet dolgozóinak, valamint járat közlekedik reggel 8:15 perckor, és délután 16:52-kor a hivatali irodisták számára. A hétvégi betérések a templomi miserendhez igazodnak.

A környék oktatási intézményeit is kiszolgálja a betérés?

Igen, iskolai előadási napokon 7:45, valamint 14:25 perckor érinti a megállót autóbusz, mely kiszolgálja a közeli gimnáziumokat. Meg kell azonban jegyezzük, hogy még nem végleges ennek a betérésnek a terve, mivel a kerületi önkormányzat nem járult még hozzá autóbusz-forduló építéséhez a Petőfi Sándor utcánál, ráadásul az aszfaltozáshoz szükséges két millió forintos fedezetet sem biztosítja.

Számíthatunk-e díjszabási változásokra? Elfogadják-e a budapesti bérleteket?

Az útvonalon bevezetjük a kilométer alapú díjszámítást. A budapesti bérletek elfogadásával kapcsolatban az a jó hírünk, hogy Tarlós István főpolgármester úr előtt van az előterjesztés, mely lehetővé teszi azt, hogy a városhatáron belüli utazásra is használható legyen valamennyi járatunk. A járművezetőknél lehet majd természetesen felszálláskor is jegyet váltani, ez is újdonság lesz a metró járműveihez képest. Kapcsolatban vagyunk a MÁV-Start illetékeseivel is abban az ügyben, hogy az autóbuszra megváltott bérleteket elfogadják a Budapest-Nyugati-Kőbánya-Kispest, valamint Budapest-Nyugati-Újpest vasútvonalakon is.

A MÁV-Start által kibocsátott bérletekre ez kölcsönösen vonatkozik majd?

Nem, csak a Volán Egyes Ülés bérleteire lesz érvényes ez a szabály.

Hogyan szervezik majd meg a jegyellenőrzést?

Első ajtós felszállási rend lesz érvényben a járműveinken. Utasainkat nyomatékosan kérjük egyúttal, hogy a metróaluljárókból jól ismert „Csak egy százasért” mondat kísértésének járatainkon se engedjenek!

Mi a helyzet a járműállománnyal?

Maximálisan törekszünk az Utazóközönség igényeinek kielégítésére, így a legmodernebb járműveinket vetjük majd be. Nagy számban lesznek jelen a már jól ismert Credo buszok, kiváló menettulajdonságaik és kényelmes belső terük miatt ez a legnépszerűbb járműtípus vidéken. Sajnos nagyon nagy mennyiségű járművet kell kiállítani, ezért néhány Ikarus 266-os is előfordul majd, de közel 40 év tapasztalatai alapján ezek a járművek is bírni fogják a terhelést, köszönhetően a laprugóknak és a széles felszállóajtóknak. 

Hol lesz a járművek telephelye?

Mivel nagy számú buszról van szó, és hosszú vonalról, elsősorban kint tárolós, kint alvós rendszerben gondolkodunk, így járművezetőink otthonról állhatnak munkába, ezzel is segítjük őket a nehéz feladatban. 

És ha a járművezető például szabolcsi?

Nézze, hadd mondjak csak annyit, hogy a kilométer-díjba ez is bőven belefér....

Azt hiszem, nem szükséges mélyebbre ásnunk, minden lényeges információt megkaptunk, sok sikert kívánunk a pótláshoz.

Mi is köszönjük, és reméljük, minél többeket utasaink közt köszönthetünk.

 

Kedves Budapestiek, mit is kívánhatnánk mást, mint kötélidegeket, és izmos bicepszeket a kapaszkodókhoz!

 

...és egyben további vidám április 1-t! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr418549882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BakcsiMate 2016.04.01. 14:39:05

A "Budapest, Szövetkezeti Italbolt" gondolom, véletlenül maradt ki... :-)

gethe 2016.04.01. 14:54:52

Hát ezen a vonalhálózati térképen szakadtam :)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2016.04.01. 20:22:23

ezek a nevek sokkal faszábbak, mint a mostaniak :) Annyira vidéken érzem magam :D

Albu 2016.04.02. 14:02:10

Kiváló írás! Meglehetősen életszerű.

cradbox 2016.04.02. 21:44:00

Ez az április 1 még vicces?

újember · http://vasut.kTeam.hu 2016.04.03. 17:08:02

Dzsesszika Alba Jolánt létre kéne hozni a fészen

2016.04.04. 18:27:09

Nagyon jó poszt, amolyan igazi keservesen röhögős.

Kedvencem, mikor a buszmegállókat vidéken valami egykori szocialista vállalatról nevezték el, aki nem helyi, annak persze semmit nem mond.

Thomas a laprugós · http://hovamegyavonat.blog.hu 2016.04.05. 20:42:21

@nagybalfasz:
Zirc, ROBIX - ez mondjuk mond még valamit, a Veszprém, VERTIKÁL már kevésbé (szoktam járni néha arrafelé, de mai napig nem tudom, mi ez). De a Kazincbarcika, VGV telep sem egyszerű, mire rájössz hogy a városgazdálkodási vállalatot rövidítették ilyen módon. Neked mi a kedvenc példád? :)

2016.04.06. 10:31:59

@Thomas a laprugós:
Pont a Veszprém, VERTIKÁL jutott eszembe, mert nemrég utaztam a Balatonalmádi-Veszprém helyközi járaton. De nem kell messzire menni, a következő megálló kifelé Téglagyár bejárati út. Nos ott sokminden van manapság, pl. gumis, autószalon, meg talán egy kis üzem is, de téglagyár speciel nincs, éltem egy ideig Veszprémben, akkor már biztosan nem volt.

Aztán ugyanezen viszonylatban van még egy Bauxitkutató Vállalat megálló is Almádiban (az egyik változata a viszonylatnak, mert a másik máshol megy le)...

Nekem amúgy a személyes kedvencem nem vállalatos, hanem Tés-Csőszpusztán a Szövetkezeti bolt. Tudom, ez nem egyedi, mert ilyenből sok van, de nagyon gyenge a fantáziám, hogy pont oda boltot képzeljek.

gabor144 2016.04.06. 22:57:01

Szerintem a Szokolya, Sernevall a csúcs, ma is ez van a 352-es menetrendjében.
Sernevall = Sertésnevelő Vállalat :)

Budafoki 2016.04.14. 18:04:12

@gabor144:
Akkor Kecskemét, Barnevál = baromfinevelő vállalat! :-o :-)

siófoki35 2016.08.19. 23:01:59

Dorog, Aknamélyatő Vállalat, Csolnok Népbolt, meg Kesztölc Jószerencsét Tsz :D
süti beállítások módosítása