Néhány hete már beszámoltunk arról, hogy a székesfehérvári vasútállomás átépítése sok év várakozás után végre megindult. Az első munkák nyilván bontásról szóltak, de mostanra elkezdtek kinőni azok a létesítmények, amelyeken a személyforgalom majd bonyolódni fog (lehet, hogy a szó szoros értelmében is...), amíg a mostani peronos vágányok átépítését végzik majd. Nézzük, hogy állunk!
Kék és piros - eltérő színű rokonság a még érintetlen peronos vágányokon.
Már a mozdonyszín és a fordítókorong közelében is elkezdődtek a bontási munkák.
Odébb pedig az új vágány lefektetése is megkezdődött a régiek helyére - itt már a peronok kezdeténél járunk.
És kinőtt egy új peron a régiek mögött! Várhatóan a mostani peronos vágányok bontása és átépítése során kerül majd használatba.
A peronépítés még tart, középen homokkupacok várják az egyengetést. Ezen kívül az is valószínű, hogy nem ez az egy lesz - Fehérvár forgalmát még egyes pótlások mellett sem bírja el összesen két vágány - legfeljebb úgy, ha a mostani peronosokból is folyamatosan rendelkezésre fog állni egy-kettó.
A peronon túl is folyik a tereprendezés.
A végponti váltókörzet vágányzatának nagyja már a helyén van, de van olyan is, ami még a levegőben áll.
Aztán megnéztük közelebbről: igen, lesz ott még egy peron, csak abban kissé hátrébb tartanak a munkálatokkal.
Visszatekintés a kezdőpont felé: itt is folyik már a munka.
Ez pedig a látkép a végpont felé: két épülő peron, új vágányok, de még kint lévő 20-as lassújel
A búcsúpillantással még észrevesszük, hogy a gurító vágányait is visszaépítették
Látható tehát, hogy az ideiglenes peronok a hozzá tartozó vágányokkal részben készen vannak. Persze amíg közte és az állomásépület között lesz építkezés, addig a megközelíthetőséget majd külön meg kell oldani. A munkák nyilván télen is folytatódnak majd, kérdés mekkora intenzitással. A látványosabb előrehaladás szempontjából azonban valószínűleg azt mondhatjuk, hogy folytatás tavasszal.