Tekintettel a szerzőtárs Kelenföld-Tárnok közti átépítéséről írt sikeres cikkeire, valamint a 2-es vonali felújítás kapcsán bemutatott piszmogásról szóló, szintén szép olvasottságot elért írására, a székesfehérvári átépítés állapotáról szóló cikksorozatot is elindítjuk, hiszen alakulnak az események, a munkák most már látványosabb fázisba érkeztek. A menetrend szerinti forgalmat még csak néhány munkavédelmi lassújel képében zavarja, de alapvetően nem akadályozza az építkezés, azaz a feketeleves még messze előttünk van. Nézzük, hogy állunk!
A sok ígérgetés után a hivatalos bejelentés szerint az idei kezdés tehát megtörtént, a 2016-os befejezésben egyelőre csak bizakodni tudunk.Idén főleg a nem-peronos vágányoké lesz a főszerep, az utasforgalom által érintett részek átépítése a tervek szerint is csak jövő tavasszal indul majd meg.
A totálképen jól látható, mihez nyúltak és mihez nem. A peronos vágányokat eddig nem bolygatták.
A kezdőponthoz még nem nyúltak, és az unikális torony is megvan még, bár sajnos már nem sokáig.
A végponton viszont szépen haladnak, távolabb már nem csak bontási munkák látszanak...
...hanem építés is van, egyes helyeken már vágányfektetéssel.
A külső váltók felé haladva néhol halmokban áll még az ágyazathoz való...
...míg máshol már kész a tükör, és halad az építés.
Itt látszik jól, hogy a nem-peronos vágányok közül csak a felvételi épülethez közelebbieket bontották ki egyelőre, hátul mehet még a teherforgalom is, bár többnyire csak a kezdőpont felől.
Visszatekintés az állomás felé, távozóban...
...meg a fény ellenére azért előre is a peronról.
A végpont külső váltóit elhagyva a szintén elbontott gurító visszaépítésével szembesülünk...
...amely munka is zajlik jelenleg is.
Örömteli összességében, hogy az eddigi munkálatok nem okoztak komolyabb fennakadásokat a vonatforgalomban (legalábbis a tervezetthez képest), azaz úgy tűnik, hogy a kivitelező az itthon szokásosnál nagyobb figyelemmel végzi eddig a dolgát. Minden érintett érdekében reméljük, továbbra is így lesz!