Felgyorsultak az események Dél-Budán. Budafok után ismét látványos a munkavégzés, Albertfalvára bomba csapott be, mely letarolta az összes épületet, a vonal Kelenföld felőli végén pedig a vágányfektetés is elkezdődött.
Nosztalgiázással kezdeném, a forgalom szüneteltetése előtt olyan érzésem volt, hogy még utoljára, de minden erre akar menni. Volt itt nemzetközi gyorsvonat, nosztalgiavonat, tehervonat, egyvágányos pályához szép terhelés. Lehet, hogy ez korábban sem volt másképp, de ugye akkor ki figyelt rá.
Az elkövetkező hetekben történő vágányfektetés után lesz lehetőség a 40a vonal elterelésére és a Duna utcai közúti aluljáró, valamint az Állvány utcai és az új sporttelepi gyalogos aluljáró másik felének megépítésére. Remélem, hogy a munkák előrehaladtával mielőbb újabb érdekességekről számolhatok be, most jöjjenek az eddigi események, képekben.
Először egy kicsit visszatérnék a hárosi állomásra, mert egy olvasóm hozzászólása alapján találtam meg a 30a vonal átkötését, mely a nagytétényi vegyi üzem kiszolgálását teszi lehetővé.
Nosztaliga tehervonattal keresztez Albertfalván, persze hogy ekkor pont egy menetrend szerinti személyvonatnak kellett volna itt lennie. Nem elég, hogy egyvágányú, de meg sem áll.
Konténerszállító tehervonat közlekedik üresen Bajánsenyére. Biztos, hogy erre kell jönnie? Ajánlom szerzőtársam cikkét a témában.
Szeptemberben a felvételi épület még állt.
Csendélet két késett vonat között. A késés oka ekkor biztberhiba (kábelvágás) volt.
Augusztusban személyvonat indult csak Érd alsóra, mivel Tárnokot szétbombázták.
Vágány és vonat augusztus 31-én még a helyén, …
…. de szeptember végére már a helyük is kihűlt.
Az épületet szeptember végére bontották el teljesen.
Sárdagasztó állomás.
A feljáró hosszú ideig nem volt eltorlaszolva, így az építési területen kisgyerekesek, kutyasétáltatók is megfordultak. Jelenleg a lépcső átalakítása miatt el van kerítve.
Budafok felé tekintve: folyamatban van az aljzat előkészítése.
A jó időnek köszönhetően serényen folyik a munka a volt albertfalvai állomás helyén.
Nemzetközi gyorsvonat érkezik össze-vissza Budapestre, sokszor nem értettem a forgalomirányítók logikáját. Aznap is legalább 30 percet késtek a személyek, plusz ráadásul jött ez is. Nem baj, a menetrendváltás „megoldja” ezt is.
Archív fénykép a nyolcvanas évekből, csak az a fránya új mozdonyszámozás ne lenne. :-)
Egy kicsit arrébb: Állvány utcai aluljáró az átalakítás előtt a nyár végén, …
… október elejére pedig meg is szűnt az átjárás.
A leendő munkaterületet szádfallal választották el a 40a vonaltól…
… októberre meg el is készült a 30a alatti rész. A vágányfektetést követően a 40a vonal ideiglenes átterelése után lehetőség lesz folytatni a munkát.
Az új aluljáró az albertfalvai oldalon.
Folyamatban a hosszúsín-szálak behúzása.
Munkafolyamat a vonatablakból: nyitott könyv az építkezés, a kelenvölgyi sportpálya mellett is új aluljáró épül megakadályozva ezzel a vágányokon való átjárást.
Kelenföld felől egy darabon már járható a pálya, a sínszállítmány lepakolása van folyamatban.
Másik nosztaliga, immár Kelenföldön.
Felújítás ide, felújítás oda, biztos, hogy erre kell jönnie? Ajánlom szerzőtársam cikksorozatát.
A régi bakterház és sorompó körül: mintha készen is lennénk. Az állomás érintett váltókörzetét már korábban átalakították a negyedik vágány fogadására.
Mivel a munkák gyorsan haladnak, rövidesen újabb résszel jelentkezem!