Hova megy ez a vonat?

Libegjünk a tó partján!

2014. július 08. Szerző: feketén villogó térközjelző

Nemrég a Bodeni-tó mellett található Rheinregulierungsbahn volt terítéken, ezúttal a környék két osztrák felvonóüzemét ismertetem meg Olvasóinkkal.

ka 030.jpg

 

Bregenz, a Bodeni-tó partján található osztrák város Vorarlberg tartomány székhelye, elsősorban az ünnepi játékokról ismert, meg az osztrák kelet-nyugati fővonal végállomásaként... de a közlekedésbarátoknak nemcsak a vonatok és a hajók miatt érdemes ellátogatni ide. A belvárosból a Pfänderre vezető függővasutat 1926-1937-ben építették, 1994-ben teljes körű felújításon esett át. A naponta 8 és 19 óra között közlekedő két, egyenként 80 fő befogadóképességű kabinnal 6 perc alatt érünk fel a csúcsra. A magasságkülönbség 603 méter, az drótkötélpálya hossza 2063 méter. Érdekességként megjegyzem, hogy fogaskerekű vasutat is terveztek a hegyre.

 

br 004.jpgÚtban felfelé

 

br 006.jpgNem sokkal a cél előtt

 

br 007.jpgA felső állomás 1022 méterrel található a tenger szintje felett

 

br 010.jpgKilátás belső-Ausztria felé, azaz keletre

 

br 023.jpgKilátás a Bódeni-tó felé, előttünk a Rajna tóba nyúló gátja

 

br 028.jpgA hegyen játszótér és állatkert is található

 

br 031.jpgA kocsi "alacsonypadlós" :-)

 

br 036.jpgIsmét a „földszinten”, Vonat indul Svájcba, a határ előtt Lustenau állomása mellett található a korábban bemutatott Rheinregulierungsbahn

 

br 038.jpgA kikötő épülete, mint egy fővonali vasútállomás típusépülete

 

br 040.jpgMenetrend szerinti hajóutakból ki-ki választhat rövidebbet-hosszabbat.

 

br 043.jpgA híres bregenzi kaszinó épülete

 

br 045.jpgFerdinánd, a katamarán

 

br 049.jpgCsak Te+Én, azaz nosztalgiagőzösözés kettesben – ilyenre is van lehetőség

 

Bregenztől vasúton 15 percre található a látnivalókkal teli Dornbirn városa. Nyáron 9 és 23 óra között üzemel a Karrenre vezető függővasút, a hegy tetején kilátóhely és étterem található. A drótkötélpályán két, egyenként 15+1 fő befogadóképességű kabin ingázik, az 1481 m hosszú út során 514 méter szintkülönbséget 5 perc alatt győzi le. A drótkötélvasút tervezése 1950-ben kezdődött el, finanszírozását a Marschall-segély felhasználásával kívánták biztosítani. Az építkezés 1956-ban kezdődött el és ez évben át is adták a forgalomnak. 1996-ban modernizálták a felvonót, 2013-ban pedig felújították a hegyen található fogadóépületet és kibővítették a panoráma éttermet.

2009-ben készült 180°-os panorámafelvétel

A Dornbirner Ach völgyében található a város másik túristavonzó látványossága, a világviszonylatban is jelentős Rolls-Royce Múzeum. Nyáron 10 és 18 óra között tekinthetjük meg a kiállítást.

 

ka 032.jpgA Karrenre vezető felvonó alsó állomása

 

ka 004.jpgAz alsó végállomás mellett igényesen kialakított kerékpártároló található

 

ka 001.jpgIsmét útban felfelé

 

ka 030.jpgA felső végállomás 976 méteren található. Ez itt „csak” egy dombocska a hegyek között, nálunk meg szinte a ez a legmagasabb csúcs.

 

ka 025.jpgKilátás a Bódeni-tó felé egy párás napon

 

ka 027.jpgElőtérben Dornbirn, a háttérben Bregenz

 

ka 029.jpgÚtban lefelé egy felülről terepasztalnak tűnő tájon

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr466222884

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása