Ahogy haladunk előre az időben, Székesfehérvár úgy kezd újra egyre "állomásabb" formát ölteni az eddigi romhalmaz helyett. A váltókörzetek előrehaladottabb állapotban vannak, de mostanra már a peronok környékének létesítményeiből is kibukkan egy s más. Örömteli hír, hogy a nyári menetrendet nem akadályozta különösebben az építkezés, ha voltak is késések, azok többnyire nem itt termelődtek. Sokat segített ebben a Katicák Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs felé terelése, amivel kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy a börgöndi átszállás is többé-kevésbé kielégítően működött a személyvonatra. A nyár elején vázolt félelmeink tehát szerencsére nem igazolódtak, mi pedig közel két hónap után újfent körülnéztünk, hogy lássuk: a nagy meleg ellenére mennyit haladt az építkezés.
A majdani utasforgalmi részek is egész pofásak kezdenek lenni.
A szokásoknak megfelelően ma is a képeké a főszerep.
A kezdőpontnál mindjárt látszik, hogy a tárolóvágányokhoz még nem nyúltak - viszont a lenyomatok árulkodnak, hogy ezúttal nem (elsősorban) kocsikat tároltak rajtuk...
...ahogy tárolnak részben most is. Idébb néhány vágány már betéve, de még levegőben.
A kezdőponti belsőbb váltókörzet is szépen alakul...
...innen pedig az is jól látszik, hogy hol akad még tennivaló.
Szélesedik a parlagon maradt terület...
... majd megérkezünk a toronyhoz. Itt látható igazán, hogy ez a környék marad a végére.
Kicsit továbblépve azonban kiderül, hogy itt is jól halad az alapozás.
Kirajzolódnak a majdani vágányok helyei - ezek vezetnek majd a peronokhoz.
Beérkezéskor pedig nem kerüli el a figyelmünket az utóbbi hetek folyamán kinőtt betonkolosszus: a felüljáró szerkezetkész.
Innen látszik, hogy a felüljáróra vezető lépcső is jól áll.
A múltkor már látott félkész perontetők mostanra teljesebb képet öltenek. Alatta pedig szintén zajlik az élet.
Közelebbről bepillantva látszik némi aluljáró-kezdemény, és egyre több peronszegély kerül a helyére, teret engedve a peronok végleges kiépítésének.
A végpont felé elhaladva már a végleges peronos vágányoknak is egyre készebb állapota látszik.
Utána pedig a korábbiakban már megismert kész vágánymező. Itt már következhet(ne) az aprómunka, amennyiben szükséges.
Azért egy-két váltó még nincs teljes értékűen bekötve (az ideiglenes peronokhoz vezető vágányra mutat), és a végponti váltókörzethez közelítve egyre több a félkész vágány is.
A váltók sorsukra várnak a végponti váltókörzetnél. Ennek cseréje és bekötése lesz a szeptember nagy feladata.
Az állomás építése összességében jól alakul, legalábbis a látottak alapján. Reméljük, hogy nagyobb csúszás a kivitelezésben nem lesz, és a kevésbé látható munkafolyamatok (pl. biztosító berendezés kábelezése, engedélyek beszerzése, stb.) nem akadályozza majd a forgalomba helyezést, és az infrastruktúra tervezési sebességgel történő használatát.