Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 8. rész: Előbújnak bizonyos létesítmények

2015. augusztus 26. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Ahogy haladunk előre az időben, Székesfehérvár úgy kezd újra egyre "állomásabb" formát ölteni az eddigi romhalmaz helyett. A váltókörzetek előrehaladottabb állapotban vannak, de mostanra már a peronok környékének létesítményeiből is kibukkan egy s más. Örömteli hír, hogy a nyári menetrendet nem akadályozta különösebben az építkezés, ha voltak is késések, azok többnyire nem itt termelődtek. Sokat segített ebben a Katicák Szabadbattyán-Börgönd-Pusztaszabolcs felé terelése, amivel kapcsolatban meg kell jegyezni, hogy a börgöndi átszállás is többé-kevésbé kielégítően működött a személyvonatra. A nyár elején vázolt félelmeink tehát szerencsére nem igazolódtak, mi pedig közel két hónap után újfent körülnéztünk, hogy lássuk: a nagy meleg ellenére mennyit haladt az építkezés.

8-0.jpg

A majdani utasforgalmi részek is egész pofásak kezdenek lenni.

A szokásoknak megfelelően ma is a képeké a főszerep.

8-1.jpg

A kezdőpontnál mindjárt látszik, hogy a tárolóvágányokhoz még nem nyúltak - viszont a lenyomatok árulkodnak, hogy ezúttal nem (elsősorban) kocsikat tároltak rajtuk...

8-2.jpg

...ahogy tárolnak részben most is. Idébb néhány vágány már betéve, de még levegőben.

8-3.jpg

A kezdőponti belsőbb váltókörzet is szépen alakul...

8-4.jpg

...innen pedig az is jól látszik, hogy hol akad még tennivaló.

8-5.jpg

Szélesedik a parlagon maradt terület...

8-6.jpg

... majd megérkezünk a toronyhoz. Itt látható igazán, hogy ez a környék marad a végére.

8-7.jpg

Kicsit továbblépve azonban kiderül, hogy itt is jól halad az alapozás.

8-8.jpg

Kirajzolódnak a majdani vágányok helyei - ezek vezetnek majd a peronokhoz.

8-9.jpg

Beérkezéskor pedig nem kerüli el a figyelmünket az utóbbi hetek folyamán kinőtt betonkolosszus: a felüljáró szerkezetkész.

8-10.jpg

Innen látszik, hogy a felüljáróra vezető lépcső is jól áll.

8-11.jpg

A múltkor már látott félkész perontetők mostanra teljesebb képet öltenek. Alatta pedig szintén zajlik az élet.

8-12.jpg

Közelebbről bepillantva látszik némi aluljáró-kezdemény, és egyre több peronszegély kerül a helyére, teret engedve a peronok végleges kiépítésének.

8-13.jpg

A végpont felé elhaladva már a végleges peronos vágányoknak is egyre készebb állapota látszik.

8-14.jpg

Utána pedig a korábbiakban már megismert kész vágánymező. Itt már következhet(ne) az aprómunka, amennyiben szükséges.

8-15.jpg

Azért egy-két váltó még nincs teljes értékűen bekötve (az ideiglenes peronokhoz vezető vágányra mutat), és a végponti váltókörzethez közelítve egyre több a félkész vágány is.

8-16.jpg

A váltók sorsukra várnak a végponti váltókörzetnél. Ennek cseréje és bekötése lesz a szeptember nagy feladata.

Az állomás építése összességében jól alakul, legalábbis a látottak alapján. Reméljük, hogy nagyobb csúszás a kivitelezésben nem lesz, és a kevésbé látható munkafolyamatok (pl. biztosító berendezés kábelezése, engedélyek beszerzése, stb.) nem akadályozza majd a forgalomba helyezést, és az infrastruktúra tervezési sebességgel történő használatát.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr557730104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.