Alig hogy a múlt hét végére összeállítottam az előző cikket, kezdhettem is hozzá a következőhöz: vágányfektetés tette érdekesebbé az elmúlt novemberi hetet. Először Kelenföld és Albertfalva, majd Albertfalva és Budafok között készült el a jobb és a bal vágány is. A sietségnek oka is van: a beszabályozás és felsővezeték-építés után válik lehetővé Budafok után a 40a vágányainak ideiglenes átterelésére, hogy a korábban már említett aluljárók másik felét is meg tudják építeni.
Az ideiglenes állapot jövő év áprilisáig fog tartani, ez után építik be Albertfalván a BKV-kocsiszínhez vezető iparvágányt is. A vágányfektetést csütörtökön és pénteken kísértem figyelemmel, a vágányépítő-géplánc péntek este 17:12-kor vonult le az építési területről és a kapott információk alapján ment vissza Bécs mellé dolgozni.
Lássuk a múlt hét történéseit:
A vágóhíd utcánál alapozzák a híd két pillérét
Budafoknál halad a peronépítés, valamint behúzták a hosszú sínszálakat is
Albertfalva, Egykor előttünk volt a sorompó és a váltóállító épület
Sínszálak a helyén, őrház elbontva
Csütörtökön délelőtt Albertfalván pihent a gépsor, csak a „színes-fém-gyűjtők” dolgoztak a retrókábeleken
Albertfalvai csendélet
Csütörtök délután a jobb vágányon már a Duna utca előtt tartott a géplánc
Zajlik a forgalom
A gép elején jobboldalt látható az irányba állításért felelős műszer és dolgozó. A gép az előre kihúzott és beszintezett drót vonalát követi
A folyamat a vágányfelszedéshez képest fordított, itt elöl megy a lánctalp
SUZ-350: azaz 350 vágányfolyóméter per óra a géplánc maximális a sebessége. A betonaljak libasorban követik egymást
A betonaljak csak hosszában férnek el a gépsor belsejében
91-53-0-480-002-1, még pár szám és egyszer megjátszom lottón…
Érkeznek a betonaljak
Jobbra az adagoló és elfordító, balra a tároló kocsik és a szállító portáldaru
A „vágányfektetéselőttikapcsolószertisztítóeszköz”, vagyis a söprű. :-)
Az első vasúti tengely az új pályán!
Csütörtökön 17 óra körül Budafokra ért a gépsor
Péntek reggel a lefektetett jobb vágány beszabályozása is elkezdődött
Pénteken a vágányfektetők a bal vágány helyén indultak el
Sárga és sárga
A híd alatt a védősínek rögzítéséhez másmilyen betonalj szükséges, …
… a hídon túl ismét a „vonali” betonaljak fektetése folytatódik. LT2 és LT3 jelűek a védősínhez valók.
Jobb vágány beszabályozása
Péntek este 17:12: a gépsor a fényképező kattanása után 1 perccel levonult a munkaterületről.
Folyt. köv...