Hova megy ez a vonat?

Vasút gumikeréken, a háztetőn

2013. február 14. Szerző: feketén villogó térközjelző

A frankfurti nemzetközi repülőteret üzemeltető Fraport cég megbízásából 1994 óta üzemel a Bombardier cég kezelésében a vezető nélküli automata gumikerekes vasút, amely a frankfurti 1-es és 2-es terminált köti össze.

0890 de kihúzó.jpg

Az automata  vezérlésű, 1-2 percenként induló ikerkocsi

Az 1,9 km hosszú kétvágányos pálya a reptéri fogadóépületek felett fut, három megállójával (T1-A, T1-BC, T2-DE) az 1-es és a 2-es terminált köti össze.

A vasutat a Bombardier 42 fős személyzete üzemelteti, és a 2-es terminál 1994-es átadásával együtt készült el. A 18 jármű 1994 óta 15,2 millió kilométert futott, a rendelkezésre állás 99,65%-os.

2010. július 1-én a Fraport további 5 évre 2015-ig a Bombardiernek adta az üzemeltetés jogát, valamint további 5 évre opciós szerződést kötöttek.

A két terminál között egyébként autóbusz összeköttetés is van, a 10 percenként induló járatokat alvállalkozó üzemelteti.

0033 shuttlebus.jpg

Az egyik út a terminálok között a földön vezet, itt 10 percenként busszal tehetjük meg az utat. 

A repülőtér tömegközlekedéssel való megközelítését Frankfurt, Wiesbaden, Mainz, Offenbach és Darmstadt felől gyorsvasút (S8 és S9) és távolsági vasút (R55 és R80), valamint 10 autóbuszjárat (58, 61, 62, 72, 73, 651, 751, 752, AIR, OF-64) könnyíti meg.

A repülőtéren egyébként 71.000 fő dolgozik, 2009-ben 51 millió utas fordult meg, valamint 1,8 millió tonna árut rakodtak be és ki. Napi 1.250 fel és leszállásával az a Lufthansa legjobban kihasznált repülőtere. 386 Check-in pult szolgálja az utasok szinte várakozásmentes kiszolgálását. 200 km-es vonzáskörzetben a lakosság száma 35 millió fő.

0034 shuttlebus kijelző.jpg

A kijelző felváltva mutatja a végállomást és a következő indulás idejét, ez hasznos lenne nálunk is.

A repülőtérren található terminálok kiosztása a következő:

Terminal 1., A, B, C részleg: Lufthansa és szövetséges cégei, valamint a Star Alliance csoport gépei

Terminal 2., D és E részleg: egyéb társaságok, Oneworld és Skyeam szövetségek gépei.

0731 shuttlebus.jpg

A Terminal 1 végállomáson található a helyközi buszvégállomás és a vasútállomás is.

Érdekességként jegyezném meg, hogy a múltkor bemutatott szarajevói Kosi Lifthez képest itt nem kell fizetni a használatért, valamint szerencsére a vasút még a nyilvános szektorban található, tehát becsekkolás nélkül is élvezhető.

0732 busz 62.jpg

„Káeftés” buszt. A helyi közlekedési szövetség (RMV=Rhein-Main Verkehrsverbund) rendeli meg a szolgáltatást, a lebonyolítást a frankfurti tömegközlekedési vállalat  (VGF) leányvállalatán (Traffiq) kívül számos magántársaság végzi.

 

0734 busz 58.jpg

Traffiq által kiszolgált vonal, a szín és a rendszám is erre utal.

 

0736 busz 72.jpg

Még egy magáncég

 

0738 busz-61.jpg

Szintén egy Traffiq illetőségű kocsi.

 

0879 alagút.jpg

A terminálok közötti eljutás másik „gépesített” lehetősége a terminálok felett megépített gumikerekes vasút

 

0887 kitérő.jpg

Kitérő a végállomáson

 

0892 de előtt.jpg

a vasút a lemenő nap fényében

 

0896 kocsi bel.jpg

A kocsi belső tere tágas. A megállók lifttel és mozgólépcsőkkel is elérhetők.

 

0900 a terminál.jpg

Az „A” terminál az egyik végállomás.

0902 a terminál előtt.jpg

Repülőlesen

 

0904 a-bc között.jpg

Az út során 1,9 km távolságot teszünk meg a tetőn. (B-C terminál előtt)

 

0907 bc-t elhagyva.jpg

B-C terminált elhagyva

0908 bc-de között.jpg

B-C és a D-E terminál között vasbeton hídon halad a forgalom

 

0911 de előtt.jpg

A D-E terminál, mint végállomás előtt

A jelenlegi terminálok és a fejlesztési irányok térképen, piros vékony vonallal ábrázolták az automata vasutat: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Frankfurt-Main_Airport_Map_DE.png

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr355079330

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása