A frankfurti nemzetközi repülőteret üzemeltető Fraport cég megbízásából 1994 óta üzemel a Bombardier cég kezelésében a vezető nélküli automata gumikerekes vasút, amely a frankfurti 1-es és 2-es terminált köti össze.
Az automata vezérlésű, 1-2 percenként induló ikerkocsi
Az 1,9 km hosszú kétvágányos pálya a reptéri fogadóépületek felett fut, három megállójával (T1-A, T1-BC, T2-DE) az 1-es és a 2-es terminált köti össze.
A vasutat a Bombardier 42 fős személyzete üzemelteti, és a 2-es terminál 1994-es átadásával együtt készült el. A 18 jármű 1994 óta 15,2 millió kilométert futott, a rendelkezésre állás 99,65%-os.
2010. július 1-én a Fraport további 5 évre 2015-ig a Bombardiernek adta az üzemeltetés jogát, valamint további 5 évre opciós szerződést kötöttek.
A két terminál között egyébként autóbusz összeköttetés is van, a 10 percenként induló járatokat alvállalkozó üzemelteti.
Az egyik út a terminálok között a földön vezet, itt 10 percenként busszal tehetjük meg az utat.
A repülőtér tömegközlekedéssel való megközelítését Frankfurt, Wiesbaden, Mainz, Offenbach és Darmstadt felől gyorsvasút (S8 és S9) és távolsági vasút (R55 és R80), valamint 10 autóbuszjárat (58, 61, 62, 72, 73, 651, 751, 752, AIR, OF-64) könnyíti meg.
A repülőtéren egyébként 71.000 fő dolgozik, 2009-ben 51 millió utas fordult meg, valamint 1,8 millió tonna árut rakodtak be és ki. Napi 1.250 fel és leszállásával az a Lufthansa legjobban kihasznált repülőtere. 386 Check-in pult szolgálja az utasok szinte várakozásmentes kiszolgálását. 200 km-es vonzáskörzetben a lakosság száma 35 millió fő.
A kijelző felváltva mutatja a végállomást és a következő indulás idejét, ez hasznos lenne nálunk is.
A repülőtérren található terminálok kiosztása a következő:
Terminal 1., A, B, C részleg: Lufthansa és szövetséges cégei, valamint a Star Alliance csoport gépei
Terminal 2., D és E részleg: egyéb társaságok, Oneworld és Skyeam szövetségek gépei.
A Terminal 1 végállomáson található a helyközi buszvégállomás és a vasútállomás is.
Érdekességként jegyezném meg, hogy a múltkor bemutatott szarajevói Kosi Lifthez képest itt nem kell fizetni a használatért, valamint szerencsére a vasút még a nyilvános szektorban található, tehát becsekkolás nélkül is élvezhető.
„Káeftés” buszt. A helyi közlekedési szövetség (RMV=Rhein-Main Verkehrsverbund) rendeli meg a szolgáltatást, a lebonyolítást a frankfurti tömegközlekedési vállalat (VGF) leányvállalatán (Traffiq) kívül számos magántársaság végzi.
Traffiq által kiszolgált vonal, a szín és a rendszám is erre utal.
Még egy magáncég
Szintén egy Traffiq illetőségű kocsi.
A terminálok közötti eljutás másik „gépesített” lehetősége a terminálok felett megépített gumikerekes vasút
Kitérő a végállomáson
a vasút a lemenő nap fényében
A kocsi belső tere tágas. A megállók lifttel és mozgólépcsőkkel is elérhetők.
Az „A” terminál az egyik végállomás.
Repülőlesen
Az út során 1,9 km távolságot teszünk meg a tetőn. (B-C terminál előtt)
B-C terminált elhagyva
B-C és a D-E terminál között vasbeton hídon halad a forgalom
A D-E terminál, mint végállomás előtt
A jelenlegi terminálok és a fejlesztési irányok térképen, piros vékony vonallal ábrázolták az automata vasutat: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Frankfurt-Main_Airport_Map_DE.png