Nálunk még talán nem volt róla szó - lévén a blog csapatának rendszeres utazásai nem esnek eme szakaszra - hogyan is halad vajon jelenleg az immár 7 hónapja vágányzár alatt álló 30-as vonal átépítése. Bár a munkákat Siófoktól nyugatra már tavaly szeptemberben elkezdték, átadni ezeket is csak a márciustól hozzácsapott Lepsény-Siófok szakasszal együtt tervezik a folyosói pletykák szerint. Hogy ez júniusban pontosan melyik nap is lesz, azt szerintem még az érintettek sem tudják megmondani, bár a nagyobb felháborodás elkerülése érdekében azért remélhetőleg a június 20.-i nyári menetrend kezdetére talán elkészülnek...
Mivel közösségi közlekedés pártiak vagyunk, így igyekeztünk ezt a részt is vonat - már ahol jár - és vonatpótló busz segítségével feltérképezni, már amennyire a menetrendek ezt engedik.
Nyugati irányból közelítve az Agram nemzetközi gyorssal szűk negyed órás késéssel érkeztem Szántód-Kőröshegyre (részben nemzetközi késés miatt), ahol szépen áttereltek mindenkit az állomás előtt várakozó 3 darab buszra...ami lényegében csak 2 volt, hiszen a harmadik kocsi csak Siófokra ment be, ezen a egy számjegyű volt az utasok száma, míg a másik két kocsi meg szinte tele lett...de beszéljenek innentől inkább a képek.
A STRABAG svájci gyártmányú felépítmény-cserélő géplánca Szántódon, várva az indulásra Lepsény felé - na nem a vágányzáron át, hanem szépen körbe Nagykanizsa-Dombóvár-Pusztaszabolcs-Börgönd útirányon át.
Siófok állomáson eddig az oszlopok téglavörösre átfestése történt meg...már ahol ez teljesen sikerült.
Az állomás végponti váltókörzete. Pályás munka még nem volt az elmúlt két hónapban, reméljük a hátralévőben már lesz. A távolban a híd után látható a már átépített nyílt vonal.
Az autórakodó helyzete változatlan...
Az újonnan felállított - zöld színű - oszlopokból látható, hogy a kitérő helyére valami "más" fog kerülni - elviekben egy nagysugarú testvére.
Az átépített nyíltvonali vágány csatlakozása a nem átépített Sió-hídhoz. A kép jobb szélén lévő oszlop akár passzolna is egy leendő második vágányhoz ezen a részen is...
...de a zajvédő fal gondoskodik róla, hogy ez ne történjen meg mostanában.
Még 1 éves sincs.
Az új Vitorlás utcai közúti aluljáró felszerkezete. Látható, hogy ez már két vágányra épül, hátha egyszer a középen élből látható zajvédő fal mégiscsak arrébb kerül...
Hazánkban nagyvasúton ritkán látott megoldás. A pálya közvetlenül csatlakozik a híd vasbeton-felszerkezetéhez, azon csak a két sínszálat vezették át.
Egy új gyalogosátjáró az aluljárótól nyugatra. ez is útjában lesz majd az örökkévalóság múlva megépülő második vágány állomási bekötésének...
Szelvényszám és szigetelés.
A Szántód felől érkező új második vágány eleje. A jobb oldali vágányban az első oszlop vonalában épül majd be a nagysugarú kitérő, a bal oldali pedig a védőcsonka lesz, A középen látható ív ennek a majdani kiágazási kitérőjébe vezet már.
Amúgy elmondható, hogy Zamárdi felsőtől a második vágány már végig le van fektetve - ottjártunkkor azon az állomáson a régi első vágányt építették, a megállóhelyeken pedig a peronok szegélyeit rakták le, illetve töltötték fel.
Visszatérve Siófokra, hogy továbbinduljunk kelet felé, a következő remekművek vártak - sajnos nem minket:
Ez az acélcsíkos kocsi 1 órája még Lepsénybe ment Szántódról, majd üresen vissza Siófokra, ahol közel 3 órát várt újabb bevetésére. Lehet, hogy a buszfordát is a MÁV-START "szakemberei" készítik, azért ilyen hatékony?
Ez a cetli már azon a háromtengelyes Neoplanon volt, ami egyike volt a személyvonat pótlóbuszának...voltak is rajta közel 30-an, de a vasutasok, illetve a buszosok biztosra mentek, nehogy valaki is hasznáni merje a mosdót...
Siófoktól keletre már azért volt haladás, a kezdőponton már itt is kicserélték a kitőket, az új második vágány is kész van Szabadifürdőig, bár a nagysugarú kitérő még itt is hiányzik, ahogy a három képpel ezelőtti helyszínen is.
Balatonvilágos megállóhelytől nyugatra még csak előkészületek zajlottak a gépláncokhoz. A megállónáll a munkások éppen a leendő kábelcsatornát fektették.
A panorámában valami narancssárga bújik elő...
Mögötte persze ott van a lényegi rész is.
Nahát, milyen rendesek, hogy az átjárót szabadon hagyták.
A géplánc mellett "csináltak" némi helyet, bár hogy ide teherautókkal is bejönnek-e, az kérdéses lehet. Második vágány helyének viszont ideális - lesz majd egyszer.
Idén ősszel ez a masina már nem nagyon dolgozhat felénk: fővizsgára kell mennie.
Számok kedvelőinek.
Fej- és fülvédő használata ajánlott, erősen ajánlott.
A gépet nem kell őrizni (ottjártamkor épp nem dolgoztak vele), lévén egyszerű földi halandó úgysem tudná beindítani.
Átépítés még itt sem volt, a partfal még csak tárolásra szolgált.
Egy új áteresz és egy kaparólánc.
Ezt a "szigetet és tavat" vélhetően már sokan hiányolják Siófokra történő leutazásukkor. mikor újra a vonatablakból lehet majd látni, megnyugodhatunk, hogy átadták a pályát.
Balatonaliga állomás új nagysugarú, 1. sz. kitérője.
Az első vágány már a helyén - ezen jött át a géplánc is - , a peron is épülget, míg hátul az alapozást végezték...
...na meg a kitűzést.
Talán ezt már nem sokáig kell minden utasnak olvasnia, aki Fonyód felé tart...
Egy hónap múlva megpróbálunk visszanézni, remélhetőleg addigra már kész(ebb) pályával találkozhatunk.