Kánikula, nyár, egy kis zápor még megfér egymás mellett, a szerda délelőtti helyenkénti 40 fokos meleget ítéletidő váltotta délután. Engem fél ötkor a Déli pályaudvaron ért el a vihar, a máskor szokásos 35 perces hazajutásomból 180 perc lett. Nézzük az események közlekedési vonat(k)ozását!
Semmi sem indul, semmilyen késés nincs kiírva, egy kósza vonat érkezik a szakadó esőben. A volt postavágányok helyén sín-úszta-tó alakult ki, lassan a sínfej sem látszik ki a víz alól, az ott várakozó Dezső valószínű fel fog fázni. A víz az Alkotás utca felől érkezik.
16:40: Kezd szakadni, "miazhogy", ömleni az eső. Sem a martoni kirohanóst nem engedik el, sem az utána következőket. Úgy 30 perccel később egy jegyvizsgáló végigszalad a vonaton a következő kérdéssel: "Érd alsó helyett Érd felső jó? Akkor szálljanak át a 12-esen várakozó S40-esre, az indul előbb." Meg is tettem, mint ahogy a nép nagyobbik része. Eltelt még vagy 20 perc, erre elküldték a martonit...
Közben kerültem egyet a kijelzők felé, egyesével elkezdtek megjelenni a késések. Olyan jó "mávosan", egy perc alatt (17:57-17.58) ennyi volt a változás, de tényleges köze a valósághoz semmi sem volt...
Eltelt 18:15 is, semmi sem indul, a következő közjáték az S10-esek utasait érinti: Bemondja a hangos, hogy perceken belül indul a vonat Komárom felé a 11-esről. A korábbi indulású, már legalább egy órája a 7-esen várakozó S10-es vonat utasaihoz kezdetben senki sem szól, óh, majd elmegyünk nélkülük, ők biztosan ráérnek.
Azután jön egy sárga mellényes állomási kisegítő, aki értesíti őket és megindul a 7-11 közötti utasáramlás a vágányokon át. Ekkor már csak szemerkél, így nem tűnik lehetetlen feladatnak a vállakozás. Kitömjük. Sokan a korábban az S30-asnál "beetetettek" közül is átpártolnak ide, ők praktikusan Kelenföldig szeretnének eljutni. (18:17)
Telik az idő, a vonat nem indul. Mert elromlott. Csak úgy. Következmény, hogy a néptömeg visszamászik a 7-esre, mert mégis az indul. (18:32) És tényleg, kb. még 10 perc eltelte után megindulunk.
Kelenföld a színház és cirkusz következő állomása. (18:47) Én csak eddig jöttem, de előre is sajnáltam a kimaradt három vonat utasait, akik ezzel az első kitömött reménysugárral mentek haza. Kiírás szerint ez volt a késés nélküli 16:58-as S10-es. Itt várt még egy veszprémi gyors (ind: 17:07), egy battai kirohanós (ind: 16:32), meg egy gárdonyi bokorugró, de kiírás szerint a 16:22-es füredi sebesnek volt álcázva. Késés kiírva csak legutóbbi helyen 20 percben volt.
Kelenföldön a peronhoz vezető mozgólépcsők is szolidárisak. Ha lassabban ér fel az utas, akkor talán nem tömik ki annyian a vonatot, vagy csak beázott?
Az aluljáróban lévő kijelzők is csak 15-20 perc késésről tettek említést.
A másik fele sem jobb, ide azért jutott egy darab +40, de kis számolás után belátható, hogy valótlan adat.
Nem voltak jobbak a BKK Futár kijelzői sem, csak az időjárás miatti megnövekedett követésről tájékoztattak, a tényleges indulásokról nem. Pedig a vezetőnél indulás előtt "pittyegett" a fedélzeti berendezés.
Az estének nincs vége, a Péterhegyi úti alagút ismét kacsaúszta-tó, így az erre járó buszok Kelenvölgyön át nosztalgiáznak. Otthon kárfelmérés, két fa félig kidőlt, a szomszédban egy, de az vitte az elektromos légkábelt is.
A barack egyben, a paradicsom látszóra ép, soha rosszabb ne legyen a végeredmény. Inkább várok máskor is még két órát, csak a kertet kímélje az idő.
Mint az őrült, ki letépte láncát, vágtatott a víz a hagymán át...
Viharok voltak, lesznek, fa máskor is fog a sínekre dőlni, mint ahogy most is tette mindhárom délis vonalon. A jegyvizsgálók a várható indulásról érdemi infót nem kaptak, a kijelzőkön szereplő adatok használhatatlanok. Nem is a haváriahelyzet miatti késések okán szidnám a tisztelt vasúttársaságot, hanem ismételten a kritikán aluli utastájékoztatás miatt. Biztos én voltam a helikopter, hogy nem a gyorsabb M2-M4 útvonalon jutottam el a Déliből Kelenföldre, de ez legyen az én bajom...