A legutóbbi bejelentkezés óta sok idő telt el, melynek elsődleges oka egy hosszadalmas, csaknem két hónapon át tartó vágányzár volt, amely megnehezítette az errefelé közlekedést. A balatoni irány is csak egy vágányon haladt, a szombathelyi és a komáromi pedig még úgy sem, ennek oka pedig az volt, hogy megépült a végponti váltókörzet, amely közben érthető módon nem volt fenntartható a vonatforgalom. Apró zavaró körülmény, hogy a vágányzárnak hétfőre lett vége, tehát a hosszú hétvégén még pont tartott - ami azért volt a szokottnál nagyobb gond, mivel a legutóbbi hétvégén az elsejei munkaszüneti nap vasárnapra esett, így az ekkor szokásos temetői utazások egy részét most sokan csoportosították át eggyel korábbra.
A forgalom ugyan még az ideiglenes vágányokon zajlik hátul, de lassan a végleges rész is alkalmas lesz erre.
A vágányzár azonban szerencsésen véget ért, a forgalom az építés alatt megszokott mederben zajlik immár, úgyhogy ideje volt megnézni, hogy állnak a dolgok. Nézzünk friss képeket az átépítésről, hiszen az állomás igen sok elemében kezdi elnyerni végleges formáját!
A kezdőpont felől érkezve látszik, hogy itt még nincs a helyén minden, van olyan vágány is, ami még átépítve sincs, másik pedig még a levegőben áll.
Egy leendő váltókapcsolat a kezdőpontnál...
...és egy további vágánypár helye. Egészen konkrétan azoké, amelyek a torony helyén, vagy alatt fognak vezetni.
Az ipari műemléki védettségért kiáltó létesítmény még áll: ha elbontják, akkor is az utolsó munkafázis lesz.
Az alacsonyabb vágányszámok peronjai előrébb nyúlnak majd, mint régen.
A felüljáró nem változott a múltkori cikk óta, folytatás valószínűleg majd akkor, amikor az ideiglenes négy vágányról lekerül a forgalom a végleges peronos vágányokra.
A peronos vágányok használatba vételéhez már nem kell sok: a térkő és a perontetők is jól állnak, sőt a liftaknák is többé-kevésbé késznek látszanak.
Az aktuális látkép egyre készebb állomást mutat.
A peronoktól a végpont felé haladva találunk még anyaglerakatot, ez az oldal azonban jobban áll, mint a másik.
Itt ugyanis kész vágányzatot látunk mindenütt: a nemrég véget ért vágányzárral itt csaknem minden elkészült.
A legutóbbi munkák fő motívuma: a végponti váltókörzet és a kivezető vágányok átépültek.
Szemre 80-nal járható kitérő a végponton.
A bak a 20-as vonalhoz tartozik, annak majdani második vágányához tud kapcsolódni. Ez előrelátó projekttervezést mutat, így, ha egyszer kiépül a második vágány Várpalota felé, nem kell már fehérvári állomás biztosítóberendezésébe utólag belebarmolni, vagy pláne félegyházi módra nyíltvonali kiágazást építeni.
Az 5-ös vonal kivezető vágánya is megújult.
Bár az állomás jól halad, az látható, hogy menetrendváltásra, vagy év végére nem lesz teljesen készen. A kezdőponton esedékes utolsó fázisokra már inkább csak jövő tavasszal kerül majd sor, és az új, végleges biztosítóberendezés élesítése is inkább ekkorra várható. Ez a forgalmi kiszámíthatatlanság mellett leginkább az EU-s elszámolás miatt érdekes, így ugyanis a projektet bizonyos mértékben szakaszolni kell majd az idei év végéig érvényes (KÖZOP) és a jövő év elején induló (IKOP) operatív programok között.