Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 5. rész: Terepmunka

2015. április 09. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Az átépítés megkezdésével egyidejűleg elkezdtünk tudósítani a székesfehérvári állomáson folyó munkákról, és ezt azóta is viszonylagos rendszerességgel megtesszük. Eljött egy újabb alkalom: nézzük, hogy áll a fejlesztés!

 20150406_151046.jpg

A legutóbbi írás óta bontási és építési munkák vegyesen történtek. Kicsit csökkent a munkák látványossága, de az alapján, ahogy az egész kinéz, rövidesen újra nagyobb változások lesznek érzékelhetők, mégpedig az egykori peronos vágányok helyén az új vágányzat és peronok megépításével.

20150406_152048.jpg

 A kezdőpont közelében is látszanak előkészületek a nagyobb mértékű bontásra.

20150406_152014.jpg

 A tárolót továbbra is a géplánc és a felhalmozott alapanyag birtokolja.

20150406_151912.jpg

 A kezdőpont felől jövet az állomás előtt még mindig romhalmaz látszik, bár a legutóbbi poszt óta sok törmeléket és földet elhordtak.

20150406_151852.jpg

 A tároló megközelíthetősége az állomás felől korlátozott.

20150406_151116.jpg

 Megérkezéskor a már megismert ideiglenes gyalogátjáró fogad minket, ami az ideiglenes peronokat köti össze a felvételi épület még használható részével.

20150406_151316.jpg

 No, ez biztos nem a vágánytengelyben lesz. A gyalogjáró mellett találtuk (a kerítés egy darabja bele is lóg a képbe). Oszlopaljnak nagy, liftaknának nem, de akkor minek a zsalu a tetejére?

20150406_151131.jpg

 Visszatekintés a gyalogjáróról a kezdőpont felé.

20150406_150913.jpg

 Indulás tovább. Itt már az alapok kialakításán dolgoznak, miközben még az ideiglenes peron mellett megyünk.

20150406_150908.jpg

 Peron végén vágányvég, bak nélkül, levegőben. Egy jövőbeni perontalan vágány kezdeménye.

20150406_150904.jpg

 Továbbhaladva is csak a széttúrás, mígnem...

20150406_150840.jpg

 ...a végponthoz közelítve kész tükörrel találkozunk, itt már szinte csak vágányfektetés és beszabályozás hiányzik.

20150406_150828.jpg

 A közúti aluljáró szigetelését is befejezték, már ezen is kész az alap.

20150406_150823.jpg

 A végponti váltókörzet felől még egyszer a munkák legelőrehaladottabb része.

20150406_150802.jpg

 És itt az egyik vágányhoz is elkezdték már az alapanyagok felhordását.

20150406_150750.jpg

Visszatérve a régi vágányokra. A zajédőfal itt-ott már hiányos (építés kapcsán történt bontások), de az a pár irredenta (vagy román nacionalista) felirat évek óta sértetlen.  

Jó is, ha haladnak az építkezéssel, hiszen alig több, mint két hónap múlva indul a nyári menetrend a Balatonnál. Ahhoz pedig már a négy vágány kissé satnyának tűnik, pláne, ha egy forgalmi zavar is begyűrűzik.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr387350430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Izo 2015.04.09. 14:15:53

Tulajdonképpen panaszra nem lehet okunk. Még vasárnap is dolgoznak, és az időjárással is szerencséjük volt eddig.
Meg a technikával is szerencséjük van, eddig Fehérvár miatt nem dőlt össze a közlekedés.

"Oszlopaljnak nagy, liftaknának nem, de akkor minek a zsalu a tetejére?"
Találtam egy látványtervet itt:
iho.hu/hir/elkezdtek-szekesfehervar-szetbombazasat-140724

Nem tudom, hogy komolyan kell-e venni, mert elég idétlenül néz ki. Viszont nagyjából ott vannak ezek a beton kockák, ahol a képen látható felüljáró alátámasztási pontjai.

Ha nem, akkor még azt tudom elképzelni, hogy nem két oldali tartóoszloppal lesz megoldva a felsővezeték hálózat. Ha egy lábol áll, akkor indokolt lehet ekkora alap.

Izo 2015.04.13. 20:16:05

@Izo: Ma ránéztem. Biztos nem a felüljáróhoz tartozik az a betontömb.
Az állomásépülettel párhuzamosan 3 sorban vagy egy csomó ilyen.
Lehet, hogy a perontetőt fogják tartani?

Laptoptáskás Ügynök 2015.04.14. 08:07:05

@Izo: Én is erre jutottam szombaton, hogy ez a legvalószínűbb. Mondjuk ahhoz is elég vastag oszlopok, mekkora perontetőt akarhatnak?

Izo 2015.05.08. 23:49:37

Fölállították az első perontető-oszlopokat.
süti beállítások módosítása