Hova megy ez a vonat?

Kisvasúti körkép - 20 évvel ezelőttről (2. rész)

2014. május 22. Szerző: Ellátott utas

Múlt héten egy rakás analóg fotó előkerülése adott okot arra, hogy megmutassuk, mi volt akkoriban a Dunától jobbra, meg a bal parthoz közel, mikor még a Y2K problémáján is aggódnunk kellett. A bal part azonban egyáltalán nem lett elhanyagolva, így jöjjenek most onnan is a képek.

ni_tiszabercel_95.JPG

Az első nyíregyházi kisvasúti nap 1995-ben, amelyre az akkori MÁV-vezérigazgató, a dombrádi származású Rigó Zoltán is eljött... de nemcsak zászlódíszt kapott, hanem vizet, papírt és szappant is a Bax-kocsik mellékhelyiségébe, ami már akkor sem volt alapfelszereltség.

ni_balsa_95.JPGHogy az előző kép Gávavencsellőn vagy Tiszabercelen készült, már akkor sem volt biztos. De hogy ez Balsán lett fotózva, az nagyon is.

ni_atrako_94.JPGEgy évvel előtte még a virágzó forgalomról árulkodott a fűtőház előtt pihenő Mk48-as nyáj... ma amelyek még megvannak, bent a mozdonyszínben várják a jobb időket...

kecskemet_fth_94.JPGHasonló idill volt szintén '94-ben Kecskeméten is... a színes kocsik balra a jakabszállási "mobil turistaszálló" részére lettek átalakítva. Oldalt meg a németeknél már látott egyetlen hazai Rollwagen áll, a még nem létező skanzen hiányában itt félretéve.

kiskoros_teher_94.JPGKiskőrös, rengeteg Gah (illetve Ha-w) kocsival, amelyek azonban már akkor is munkanélküliek voltak

zsuzsi_96.JPGDebrecenben még néhány éve is lehetett csinálni ilyen képet, hisz a fatelep még sokáig megvolt úgy, mint '96-ban...

zuzsi_80_96.JPGDe ezt a kuriózum feliratot hamar eltüntették a tulajdonossal együtt. Vajon máshol volt valaha olyan 760-as normál személykocsi (nem motormellékkocsi), amelyik futhatott ennyivel?!...

laev_447_94.JPGEzt a lillafüredi képet - pár méter eltéréssel - akár most is lőhettük volna, mert a gőzös azóta megint szobormozdony lett, mint az első kisvasúti napon, '94 őszén...

laev_447_00.JPG...így legalább ennyire történelmi értékű gőzben látni, mint 2000 tavaszán.

laev_teher_94.JPGDe térjünk vissza '94-be, amikor még hébe-hóba teherforgalom is létezett.

szilvasvarad_1_95.JPGSzilvásvárad ellenben olyan sokat nem változott... már ha eltekintünk attól, hogy a lovaspályai megállóhoz rég nem járnak ki vonatok, főleg nem menetrend szerint.

szilvasvarad_4_95.JPGAz L60-as viszont akkoriban még gyakrabban továbbított vonatokat...

szilvasvarad_3_95.JPG...és a színe is még fakózöld volt.

A végére jöjjön egy különleges felvételsorozat Kemencéről, 1994 decemberéből (mellesleg pont egy nappal a szajoli baleset után), amikor még árvíz híján sem gondolta volna senki, hogy két évtizeddel később mit sikerül majd kihozni a leállított vonalból.

kemence_1_94.JPGKezdődött minden a vonallal, amit nemigen lehetett megtalálni a fagyos gaz között...

kemence_2_94.JPG...de maga a telep sem mutatott sokkal rendezettebb képet.

kemence_3_94.JPGPersze az alapok megvoltak: az érseki kocsi...

kemence_5_94.JPG...és a "hintók" is (de vajon mi lett az erdészeti munkagépekkel, meg a kispolskival a háttérben...)

kemence_4_94.JPGBúrkocsi és kellő mennyiségű alkatrész a nyitott színben.

Ezzel értünk a végére a kisvasúti visszatekintésünknek... továbbra is bíztatjuk olvasóinkat a hasonló élmények megosztására, de reméljük, hogy hasonló összeállítással 20 év múlva is tudunk szolgálni a mai helyzetekről... illetve a mostani helyzeteknél csak (még) jobbakkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr776166699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Albu 2015.08.25. 11:47:12

Dombrádon a Kisvasúti Napon interpicivé alakítást ígérgettek. Már akkor tudtuk, hogy hazudnak. Igazunk lett sajna.
süti beállítások módosítása