Idén is eljött végre a tavasz, országszerte kivirágoztak a lassújelek, megteltek a vízzsákok is. Eközben a 30a vasútvonal mellett zöldellnek a felsővezeték tartó oszlopok és csiripelnek a verebek.
Naívan azt gondoltam, hogy a belső négyvágányos szakaszon az aluljáró építések miatt kizárt 40a vonalon is lesz valami felújítás, legalább azt a pár vízzsákot és süllyedést kioperálhatták volna a rendszerből. Mennyivel egyszerűbb lett volna, ha a 40a pár év múlva tervezett felújításakor ehhez a vonalszakaszhoz már nem kellene hozzányúlni. Most a 30a teljes kizárása miatt két vágányon bonyolódik a teljes forgalom, amelynek mindegy, hogy az a két vágány éppen melyik a négy lehetséges közül.
Hiányolom továbbra is a 40a vonalon az albertfalvai megállót, no meg a vonal nyomvonal-korrekcióját is: eltűnhetett volna a két vonal közötti „mező”, továbbá a Kővirág soron is elférne egy normális járda és buszmegálló a Méhész utcánál. A megépített zajvédő falakkal még szűkebbnek tűnik a közút.
Tavaszi körkép következik Kelenföldtől Érdig az ezidáig elvégzett munkálatokról.
Az elmúlt idószak történései képekben:
Kelenvölgy és Albertfalva határán:
A Kővirág sor mellett kinőttek a zajvédő falak. A vonattal utazók két szürke fal közé szorulnak, de az itt lakóknak talán így csendesebb napjaik lesznek.
Épül a sporttelepi gyalogos aluljáró is, nem szép, de legalább nem széles.
Kelenföld felé tekintve
Szerkezetileg hasonló állapotban van az Állvány utcai aluljáró is.
Amit sohasem értettem: Mi lesz itt a két vasút közt? Búzamező? Szemétdomb?
Közút-támfal-vasút-mező. Ebben a felállásban nem fér el a járda, de legalább megálló sem épül.
Most nézzünk át Budafokra:
Felül elkészült a Duna utcai aluljáró is, alul még tökölnek.
Szintezési hiba a budafoki peronban.
Budafokon térköveznek, plusz elektromos szerelés is folyamatban van.
A középperon is magasabb lett és új térkőburkolatot kapott.
A középperont is meg lehet majd közelíteni lifttel. Élmény lesz a Déli felé várva szaladgálni a 2-es és a 4-es vágány peronjai között (pl. a késik-nem késik témakör esetén).
Vágóhíd utca:
Elmúlt vasárnap Háros és Kelenföld között felsővezeték-építés miatt egyvágányozás volt. Teher, személy, IC szépen várt a sorára.
A munkaterület. Háros bejáratáig cseréltek felsővezetéket.
A Vágóhíd utcai aluljáró is elkészült. Szélesebb lett, mint elődje volt.
A 40a feletti híd majd 1-2 év múlva, a vonal felújításával egy időben fog átépülni.
Hárosig van meg mindkét vágány, a balon zajlik a vegyianyag-gyár kiszolgálása.
Növény utca, Kolozsvár utcai átjáró:
Végre elkezdték a gázvezeték kiváltását is, emiatt nincs befejezve az útépítés és átadva a komplett Növény utcai aluljáró...
A Kolozsvár utcánál eddig csak az aluljárót bővítették ki.
A hárosi dunaparti híd és a Kolozsvár utca között még a régi vágányt találjuk a helyén.
Nagytétény felé tekintve
A következő részben a nagytétényi munkálatokról számolok be.