Hova megy ez a vonat?

Fehérvár-átépítés, 6. rész: Valami épül

2015. május 27. Szerző: Laptoptáskás Ügynök

Székesfehérvár állomás vágányait már gyakorlatilag teljesen lebontották, hátul ideiglenes helyre kihelyezték, és a helyén elegyengették a terepet; most pedig megkezdődött az új állomás első darabjainak megvalósítása. A változásokkal együtt cikksorozatunk is halad tovább, most megmutatjuk, mi minden nőtt ki a földből az elmúlt egy hónapban.

20150517_144637.jpg

Az eddigi beszámolók hagyományainak megfelelően most is a képeké lesz a főszerep:

20150517_144159.jpg

Érkezés a végpont felől: csak az első váltókig van meg a régi vágányzat, utána viszont már az új alépítmény következik. Ezen az oldalon minden készen állna az új vágányok bekötéséhez.

20150517_144203.jpg

Eddig és ne tovább! Innen ez a vágány nincs még bekötve a kezdeményekbe.

20150517_144208.jpg

A váltókörzet régi váltói mögött már nőnek az új vágányok, és váltók is érkeztek beépítésre várva.

20150517_144214.jpg

Régi váltó, új váltó, régi oszlop, új oszlop.

20150517_144230.jpg

Így néz ki a teljes végponti geometria. Határozottan alakul!

20150517_144233.jpg

A felsővezeték-rendszernek azonban itt nincs folytatása még az új vágányok fölött, igaz új tartóoszlopaik többsége már áll.

20150517_144309.jpg

A posta előtt is épül az új struktúra, de itt még nincs benn minden vágány.

20150517_144346.jpg

Érkezés az állomásra. A csatatér-jelleg itt még szembetűnő.

20150517_144627.jpg

Az ideiglenes átjáró változatlan formában üzemel. A környéken még mindig az alépítményi munkáké a főszerep.

20150517_144634.jpg

A kezdőpont felé továbbindulva is kezdetleges még a helyzet, bár néhány új oszlop itt is kinőtt.

20150517_144648.jpg

Az ideiglenes vágányokhoz közelebb kezdődött meg itt az építkezés, és ezen az oldalon is alakul az alépítmény.

20150517_144717.jpg

Itt sem emlékezet már sok minden arra, hogy nemrég a váltókörzet volt itt.

20150517_144748.jpg

Régészeti ásatás, vagy újászati átépítés?

20150517_144808.jpg

A végpont tavasz elején nézett ki hasonlóan.

20150517_144813.jpg

A tárolóvágányokon is akad még elfekvőbe néhány váltó.

20150517_144844.jpg

És a kezdőponthoz legközelebbi részen már egész jól állnak a munkálatok. Ezt a kapcsolatot azért kellett megcsinálni, mert addig Székesfehérvár és Ódinnyés között egy vágányon folyt a forgalom. Ez itt most az ún. 30a jobb vágány bevezetője. Legalábbis átmenetileg.

20150517_144931.jpg

A kezdőpont már majdnem úgy áll, mint a végpont: a felépítmény is alakul.

20150517_145000.jpg

 Bekötött és bekötetlen.

Ekkora méretű bontás után nehezünkre esik azt mondani, hogy az építés lesz a neheze. Az új állomási geometriával már sokat haladtak, de inkább a váltókörzetek közelében látszik fejlődés. Középtájon még csak a leendő aluljáró nyomai látszanak, vágánynak, peronnak, egyébnek kezdeménye sincs egyelőre. Amikor abból is alakul valami, újra jelentkezni fogunk.

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr477493108

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

wzotyo 2015.05.27. 16:03:57

Sziasztok!

Pazar kis beszámoló, mint ahogy a dél-balatoni is! ;)

Kérdésem pedig annyi lenne, hogy a végül megmaradt Torony miben befolyásolja a végleges vágánygeometriát? Esetleg okoz-e lassújelet?

Köszönöm.

Laptoptáskás Ügynök 2015.05.27. 16:07:26

@wzotyo: A tornyot eddig látványosan nem bontották el, mi nem tudtunk arról, hogy ez így is marad, mindenesetre örömteli hír, hogy ha fennmarad az utókornak.

A geometriát nyilván befolyásolja, de mivel a peronos vágányoknak eddig is volt kapcsolata a kezdőponton, ez különösebb kapacitásszűkülést nem okozhat, valamint lassújelet sem nagyon, hiszen a nagysugarú váltók jóval távolabb, a végpont irányába is bőven elférnek elvileg.

wzotyo 2015.05.27. 16:20:17

@Laptoptáskás Ügynök: Köszönöm a gyors választ!
Mostanában tényleg nagy a csend a torony körül. Annak idején nagy port kavart az elbontása, és én úgy hallottam, hogy sikerrel jártak a ellenzők.
Mondjuk egy vakolás minimum ráférne, mert így eléggé eklektikus hatást fog kelteni az új állomás mellett. Habár annak is megvan a maga bája! :)

Izo 2015.05.27. 20:52:06

Látványos szakaszba ért az építkezés. Most már egészen látszik, hogy mi hol lesz: aluljáró, peronok, perontetők, gyalogoshíd.
Végig van két használható vágány a kezdőpont felé. Egyik délután pl. egyszerre menesztették a késett Citadella EC-t, meg az aktuális személyt a 9. vágányról. Dinnyésnél ment vissza a személy a helyes vágányra.

@wzotyo: www.facebook.com/kettestorony
Az itt írtak alapján nem jártak sikerrel az ellenzők. Viszont írják, hogy terv szerint novemberben bontják.

Izo 2015.05.27. 21:03:11

Azért érdekes, hogy Kelenföldön bezzeg a 12-egy-tucat felvételi épületet feltétlenül meg kell tartani.

Adani 2015.05.28. 13:55:25

@wzotyo:
Holnap dől el ha minden igaz a Torony sorsa, a NIF összes érvét ellene sikerült megcáfolni, van egy ott dolgozó vasutas, aki az ügy mellé állt és minden követ megmozgat a torony érdekében. 160-as pálya esetén tényleg nem férne el a két vágány, 120-as esetén nem lenne gond belőle, lassújelet is lehet alá rakni, és felesleges is 160-as pálya oda, mgé a 120-as is, hiszen a torony alatt úgyse mehet annyival a vonat, hiszen már lassítania kell a megállás miatt. Nem megálló vonatok pedig nem lesznke a jövőben sem, Székesfehérvár vasúti csomópont és megyeszékhely is, nem lesznek itt áthaladó vonatok, eddig se voltak.

VT22 2015.05.28. 22:13:10

Szerintem kissé elkésett a mentőakció. Nem hinném hogy a NIF csak úgy előhúzza kivitelezés közben "marad a torony" c. dossziét az újraengedélyeztetett vágányelrendezéssel és biztber tervvel.

wzotyo 2015.05.29. 12:15:55

@Izo: @Adani: Mikor és esetleg hol olvashatok a mai tárgyalás eredményéről? Nem vagyok egy elvetemült toronyfan, de örülnék, ha megmaradna egy kicsit gatyábarázott külsőben!

@VT22: Ebben egyetértünk, mert még a felújítás előtt olvastam, hogy az új vágánygeometriát már zavarja a torony pillérjei.

Mondjuk, most már tényleg késő tépni emiatt a szánkat, de legalább az emblematikus épületeknél átgondolhatták volna jobban a beruházást.

Adani 2015.05.31. 20:55:38

@wzotyo:

Meg lehetne most is oldani hja akarnák csak a NIF hajthatatlan. A szélesebb űrszelvénnyel indokolják mondván kell közlekedőutat biztosítani, de ez nem merev szabály, máshol is van rá példa ,hogy helyi szabályzattal felmentést kapnak felőle, annyi kell csak, hogy mikor munka van a vágánynál akkor vágányzár legyen, ez pedig már azóta így van itt is, mióta az a torony áll. Emelt sebesség sem érdekes, hiszen nem lesz a jövőben sem nem megálló vonat, megállósnak meg már jóval a torony előtt is fékeznie kell.
süti beállítások módosítása