Székesfehérvár állomás vágányait már gyakorlatilag teljesen lebontották, hátul ideiglenes helyre kihelyezték, és a helyén elegyengették a terepet; most pedig megkezdődött az új állomás első darabjainak megvalósítása. A változásokkal együtt cikksorozatunk is halad tovább, most megmutatjuk, mi minden nőtt ki a földből az elmúlt egy hónapban.
Az eddigi beszámolók hagyományainak megfelelően most is a képeké lesz a főszerep:
Érkezés a végpont felől: csak az első váltókig van meg a régi vágányzat, utána viszont már az új alépítmény következik. Ezen az oldalon minden készen állna az új vágányok bekötéséhez.
Eddig és ne tovább! Innen ez a vágány nincs még bekötve a kezdeményekbe.
A váltókörzet régi váltói mögött már nőnek az új vágányok, és váltók is érkeztek beépítésre várva.
Régi váltó, új váltó, régi oszlop, új oszlop.
Így néz ki a teljes végponti geometria. Határozottan alakul!
A felsővezeték-rendszernek azonban itt nincs folytatása még az új vágányok fölött, igaz új tartóoszlopaik többsége már áll.
A posta előtt is épül az új struktúra, de itt még nincs benn minden vágány.
Érkezés az állomásra. A csatatér-jelleg itt még szembetűnő.
Az ideiglenes átjáró változatlan formában üzemel. A környéken még mindig az alépítményi munkáké a főszerep.
A kezdőpont felé továbbindulva is kezdetleges még a helyzet, bár néhány új oszlop itt is kinőtt.
Az ideiglenes vágányokhoz közelebb kezdődött meg itt az építkezés, és ezen az oldalon is alakul az alépítmény.
Itt sem emlékezet már sok minden arra, hogy nemrég a váltókörzet volt itt.
Régészeti ásatás, vagy újászati átépítés?
A végpont tavasz elején nézett ki hasonlóan.
A tárolóvágányokon is akad még elfekvőbe néhány váltó.
És a kezdőponthoz legközelebbi részen már egész jól állnak a munkálatok. Ezt a kapcsolatot azért kellett megcsinálni, mert addig Székesfehérvár és Ódinnyés között egy vágányon folyt a forgalom. Ez itt most az ún. 30a jobb vágány bevezetője. Legalábbis átmenetileg.
A kezdőpont már majdnem úgy áll, mint a végpont: a felépítmény is alakul.
Bekötött és bekötetlen.
Ekkora méretű bontás után nehezünkre esik azt mondani, hogy az építés lesz a neheze. Az új állomási geometriával már sokat haladtak, de inkább a váltókörzetek közelében látszik fejlődés. Középtájon még csak a leendő aluljáró nyomai látszanak, vágánynak, peronnak, egyébnek kezdeménye sincs egyelőre. Amikor abból is alakul valami, újra jelentkezni fogunk.