Hova megy ez a vonat?

Golden Pass - ami azóta történt...

2015. április 03. Szerző: Ellátott utas

Két hete már elmondhattuk, hogy a Golden Pass minden fontosabb szakaszának szenteltünk egy fejezetet... a két évvel ezelőtti cikksorozatban pedig kényelmesen megfért egymás mellett Kálvin, Freddie Mercury, egy fűtőházi macska, egy látnoki udvari bolond, Pilátus,meg a makk felső. Azt viszont még mindig nem jelenthetjük ki, hogy mindent láttunk. Van, ahol a fejlődés rendezte újra a sorokat, máshol pedig a múlt megőrzésében tudtak újabb sikereket felmutatni... de az sem kizárt, hogy bizonyos dolgokkal egyszerűen nem találkoztunk a látogatásunk során, vagy csak nem tűnt fel. A következő összeállításban 2014. őszén készült képekkel mutatjuk be mindezt.

p1050568.JPG

Kezdjük most az utazást fordított irányban, a Brünig-vonalon. Itt már sajnos hiába keressük az aranyszínű mozdonyos szerelvényeket, a helyüket átvették a légkondicionált Stadler-motorvonatok. A kihajolásnak tehát lőttek, de más kényelmi szolgáltatások nem szűntek meg az új járművekkel, sőt...

p1040718.JPGEz most az InterRegio-szerelvény Luzern és Interlaken között...

p1040731.JPGAz egyetlen előnye, hogy most már az akadálymentességet is sikerült megoldani...

p1040730.JPG...és nemcsak a mellékhelyiségben gondolnak az esélyegyenlőségre.

p1040732.JPGAmi sok helyen még az EC-ken is csak cetlivel megy, itt már 1000 mm-en is megoldott...

p1040720.JPGA vonaton étkezés lehetősége szerencsére nem pusztult ki a motorvonatok bejövetelével...

p1040744.JPG...sőt, még talponálló bisztróvá se silányult - itt még mindig terített asztalnál lehet enni...

p1040736.JPG...ráadásul rendes meleg ételt is, még ha készen is kerül fel a vonatra. Sőt, a kávét sem termoszból oldják meg...

p1040741.JPGValamit valamiért... már csak ilyen képet tudunk készíteni a tájról, a lejtviszonyokról, meg a "másodrészről".

p1040717.JPGMi akkor a megoldás? Például a Luzern és Giswil közötti személyvonat igénybevétele, amelyen ha csak legfeljebb 20 centire, de le lehet húzni az ablakokat a régi járművekben.

p1040709.JPGMindezt egy motorvonat végére rakva - az ilyen kompatibilitás még a nyugati országokban sem szokott sikerülni.

p1040703.JPGKözben épül-szépül az infrastruktúra is... (működő) lift, vakvezető csíkok, fedett magasperon... és mindez még mindig keskeny nyomtáv mellett...

p1040719.JPGPlusz még jegyautomata, és egy friss üvegfal (a jobb oldali téglalap a jegykezelőhöz tartozik). De itt valószínűleg leszedték róla később a fóliát, nem úgy, mint a 30a-n...

p1040711.JPGÚtközben végre készülhetett saját fotó a Pilatus-vonalról...

p1040716.JPG...és megtaláltuk a vonal egyik leghülyébb állomásnevét is. Gonoszság kimaxolva?!

A MOB egy-két kocsit leszámítva nem nagyon nyúlt a járműparkjához, és még mindig közlekedtet elég régi kocsit ahhoz, hogy a hegyi levegőt közvetlenül is élvezhessük. A "földön" viszont már ők is hasonló fejlesztéseket tudnak felmutatni. Ja, és továbbra is közlekedtetik a csokivonatot, amelynek most egy új oldalával is megismerkedhetünk...

p1050524.JPGMinden egy helyen: érkezés-indulás, felszállásjelző, segélyhívó és még a várható időjárás is...

p1050594.JPG...ha pedig vonat érkezik, még az összeállítását is megtudhatjuk!

p1050598.JPGAzt már tudjuk jól, hogy a csokivonatban van panoráma- és Pullman-kocsi is, meg hogy ezek még ingavonatként is összeférnek...

p1050600.JPG...de ki gondolta volna, hogy még villamosba is át tud menni...

p1050603.JPG...ilyen életképeket eredményezve?!

A Blonay-Chamby múzeumvasúton a legfontosabb szerzemény a Brünig-vonalhoz csatlakozó BOB villanymozdonya és szalonkocsija volt, miután ott másfél éve teljesen felszámolták a nosztalgiaüzemet. A meglévő nyitott kocsival így egy újabb vasútról tudnak teljes szerelvényt bemutatni.

p1050335.JPGAkármilyen egységesnek is tűnik, ez nem motorvonat, de a mozdony fogaskerekű...

p1050390.JPGA kihagyhatatlan viaduktos képet ezzel a vonattal is kipipálhatjuk...

p1050403.JPGA vezérállás 101 éves  technikát tükröz, de a mozdony egy sorozat kiegészítéseként csak 1926-ban készült.

p1050436.JPGA zárt kocsi Vilmos császár tervezett látogatására szalonkocsiként lett berendezve, később ez adott ihletet ahhoz, hogy a nosztalgiaüzemben bárkocsiként szolgáljon.

p1050434_masolata.JPGNincs olyan kicsi és egyszerű bár, ahol ne találna praktikus megoldásokat az ember...

p1050435.JPGKérjük, időben ejtsék meg a búcsúcsókokat, hogy a vonatok menetrend szerint indíthatók legyenek...

p1050440.JPGAz "ülős" részt díszítik ezek a villamosított petróleumlámpák, most azonban már a Genfi-tóra tekinthetünk ki mellettük a Jungfrau helyett...

p1050273.JPGNemcsak a vasúton volt szaporulat, hanem a vonal mentén is... (a háttérben lévő épület a fűtőház boltja és büféje)

A meglévő gyűjteményt sem hanyagolták azonban el a két új jármű érkezésével, és arról is gondoskodnak eleget, hogy a vonalra is kijussanak... jöjjön most ebből is némi ízelítő.

p1050373.JPG A pirosra figyeljünk... az RhB-tól érkezett motorkocsi már régebben is itt volt, de a vonal törzsjárműveként szolgáló személykocsit az elmúlt években alakították vissza eredeti állapotúra...

p1050358.JPG...ami ilyen szép 1. osztályú utasteret eredményezett, tapétázott falakkal!

p1050359.JPGA kéregjegy-barátok szívének fájdítására még pár jegyet is elhelyeztek a falon, ilyen szép keretben... körülötte pedig ismét látszik a tapéta.

p1050338.JPGA fapados szakaszt is legalább ilyen szépen megcsinálták, ez azonban már egy másik, de hasonlóképp megújult kocsi belseje a szomszédos GFM vasútról...

p1050328.JPGMivel a BOB-szerelvény miatt berni hétvégét tartottak, így a svájci főváros egy villamoskocsija is kimerészkedett a vonalra...

p1050552.JPG...ezzel még némi művészkedést is sikerült összehozni.

p1050480.JPGA MOB másik vége is Bern kantonban van, így a két egyesületi kocsi mellé egy még forgalomban álló ikermotorkocsi is csatlakozott.

p1050511.JPGAki szerencsés, ilyen együttállásokat is kaphat Blonay-ban...

p1050520.JPG...vagy csak kihasználja a vonal adottságait: az erdőt és a működő tárcsás jelzőt.

Menjünk le most a Genfi-tó partjára, hiszen ott még csak egy gőzhajóval utazhattunk... pedig van még néhány a tavon...

p1050625.JPGVevey érkezik Vevey felől...

p1050688.JPG...és indul vissza ismét Vevey-be Chillon várának érintésével.

p1050732.JPGAz 1. osztályú szalon már egészében is magáért beszél...

p1050632.JPG...de azért nézzük csak meg közelebbről a székeket, a szőnyeget és a falakat...

 

p1050641.JPG...sőt, a falakat még közelebbről...

p1050667.JPG...és ne hagyjuk ki a nemrég visszakerült lámpákat sem.

p1050721.JPGMi itt a trükk? Az, hogy ez ugyan lapátkerekes, de nem gőzhajó, hanem dízel-elektromos!

p1050680.JPGEz a tábla nem a nagy dolgok helyszínére...

p1050678.JPG...hanem az akadálymentességre utal. Nem a méret a lényeg azonban, hanem itt is az elegancia!

p1050763.JPGVevey mellett találkozott a La Suisse-el, amelyet már bemutattunk ugyanilyen részletesen...

p1050772.JPG...mi viszont még a későbbi vonatindulás után is előbb érhettünk Lausanne-ba.

p1050773.JPGIlyen képet mikor lőhetünk egy balatoni vonat ablakából? A peron még csak-csak lehet ilyen egyszer, de a hajók...

Vevey és Vevey után a következő megálló Nyon illetve a Savoie nevű gőzhajó, amely nevéhez illően a francia oldalra kirándult egyet...

p1050825.JPGEz a hajó idén 101 éves.

p1050813.JPGAhogy a CIWL és az angol Pullman-társaság, úgy az itteniek is igyekeztek egyedi belső adni minden járműnek...

p1050797.JPGA szemnek itt nemcsak ugyanaz az ingere, mint a szájnak...

p1050799.JPGLámpák találkozása...

p1050792.JPG...és nem kevés intarzia!

p1050830.JPGMég akkor is szép, ha a hátsóját fordítja felénk!

Utolsó képünk méltó, de reméljük, nem örökké szóló búcsú ettől a vonaltól... bízunk benne, hogy megint tudunk majd újabb és újabb képekkel, hangulatokkal jelentkezni. Az ottaniakon biztos nem fog múlni...

A bejegyzés trackback címe:

https://hovamegyavonat.blog.hu/api/trackback/id/tr17307058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása