Hova megy ez a vonat?

Lehet fél órával kevesebb? Avagy a balatoni vonatpótlás tanulságai.

2017. március 07. Szerző: Tolatóvágányút

A dél-balatoni vasútvonal felújítása évek óta folyik, és immár lassan a végéhez közelít. Az átépült pályán újra versenyképes menetidőt tud majd kínálni a vasút a Balaton-part Budapesttől távolabbi részeire, Keszthelyre illetve Nagykanizsára - már annak a kevés utasnak, aki megmarad, hiszen az…

Tovább

Hol vannak a korszerű járművek, avagy tényleg "Niiincs Kocsiiii?"

A vasutasok visszatérő kifogása a járműhiány, ha a zsúfoltságot, vagy esetleges fejlesztések elmaradását kell megmagyarázni. Bár tény, hogy a MÁV-Start kénytelen 30-40 éves járműmatuzsálemekkel is dolgozni, az elmúlt években azért történtek jelentős fejlesztések is. Most…

Tovább

Balatoni nyár - előzetes

Megjelent a nyári balatoni menetrend. Bár nagyobb újdonságokat inkább a tó déli partjának menetrendje tartogat, a székesfehérvári állomás átépítése kihat a tó mindkét partjának vonatforgalmára. Rövid elemzésünk következik az előttünk álló bő két hónap…

Tovább

Alexszel Bajorországban

A történet még 2001-ben kezdődött: a menetrendváltással a DB megszüntette az InterRegio vonalait, számos régiót, nagyvárost vágva el a távolsági közlekedéstől. A megszűnt Drezda-Hof-Regensburg-München-Oberstdorf InterRegio vonatok pótlásaként 2003 decembere óta…

Tovább

Nincs többé papírjegy Hollandiában

Hollandia mindig is élen járt a tömegközlekedési jegyrendszerek egységesítésében - elég csak a nyolcvanas évek elején bevezetett Strippenkaartra gondolni - mely egy egész országra egységes autóbusz és villamos jegyrendszert teremtett - ebből viszont a "távolsági" forgalmat…

Tovább

Fogaskerekű Montserratra

Montserrat Barcelonától mintegy 50 kilométerre elhelyezkedő hegye és kolostora messze földön ismert a turisták körében. A kolostor látogatóinak nagy része az immár tíz éve az újjáépített fogaskerekűvel utazik a fellegek közé, egy bizony meredek pályán. A több…

Tovább

Nyár a Balaton déli partján

A múlt héten az északi part nyári menetrendjének tanulságait vizsgáltuk, most átmegyünk a "magyar tenger" déli partjára, a 30-as vonalra, ahol más jellegű problémák kísérték a nyári menetrendet. Fellapozva a 10 évvel ezelőtti menetrendeket, a Balaton déli partján húzódó…

Tovább

London "megszűnt" metróvonala - az East London line

Kevés metropolisz "büszkélkedhet" megszüntetett metróvonallal - kis túlzással London e kevesek közé tartozik. A vonal nem más, mint az East London Line, mely közel 65 évig volt a londoni metróhálózat része - ma pedig az Overground hálózat elemeként találtak neki új feladatot. A…

Tovább

Mr. Beck térképe

Ma már szinte természetesek a tömegközlekedési hálózatokat sematikusan ábrázóló, könnyen áttekinthető térképek. Itthon kevésbé közismert, hogy ez a térképfajta is a Londoni földalattihoz köthető - 1932-ben jelent meg először ilyen térkép, mely azóta a London Undergound…

Tovább

Keresztül-kasul Londonon - a Northern Line

A londoni metróhálózatot bemutató sorozatunkat most az első mélyvezetésű vonallal, a mai Northern Line-nal folytatjuk. A vonal elnevezése – Northern, azaz északi – kissé félrevezető: messze nem a legészakabbra nyúló londoni metróvonal, ellenben a hálózat legdélebbi…

Tovább

London legrövidebb metróvonala – Waterloo & City Line

A közelmúltban ünnepeltük a londoni metró születésnapját, gyorstalpalón egy-két képet felvillantottunk a kötöttpályás üzemek életéből, most ismerjük meg ezt a hálózatot közelebbről! Ma egy kisebb falat következik: mindössze két megálló (a két végállomás), csupán…

Tovább

Föld alatt és föld felett - London kötöttpályás közlekedése

Bár London a 150 éves földalattijáról nevezetes, a város kötött pályás közlekedését nem csak az Underground vonalai jelentik. Az Underground vonalai zömmel London Temzétől északra fekvő területeit tárják fel – a Temzétől délre csupán elvétve találunk metróvonalat – a…

Tovább

Földalatti történet – 150 éve nyílt meg az első londoni földalatti vasút

Pontosan 150 évvel ezelőtt, 1863 január kilencedikén nyílt meg a földalatti Metropolitan Railway Londonban – a világ első földalatti vasútja a Bishops’s road (ma Paddington) és Farringdon Street (ma Farringdon) között. Ezt a szakaszt ma a London Underground Circle és Hammersmith&City illetve a…

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil