Hova megy ez a vonat?

Menetrendi értesítő - hogyan buszozunk 2019-ben?

2018. december 14. Szerző: Thomas a laprugós

A belföldi vasúti menetrend aktuális változásairól társblogunk részletesen is írt. Apróbb módosítások vannak csak (e sorok szerzőjének szinte csak a pápai gyorsok utolsó maradékának szomorú eltűnése keltette fel a figyelmét), az igazán izgalmas dolgok, mint a Gödöllő környéki teljes kizárás, a pécsi…

Tovább

266/VII. - Tél a Csereháton

Nyár végén még nem tudtuk, felkerekedünk-e még újabb buszozásra, vagy a 266-os típustól, mely több mint két éve már hívószó egy kisebb közösség számára, ha fotóstúráról van szó, végleg elbúcsúzunk. Nos, a típus megérte közforgalomban az idei évet, de már csak néhány salgótarjáni, miskolci,…

Tovább

266/VI.- Az utolsó pattogás(?)

Augusztus utolsó hétvégéje. Korai kelés, fényképezőgép a táskába, irány a Keleti, hatkor az 5200-as számú vonatba sorozott "Lange Schlieren" kocsi kigördül a peron mellől. Irány ismét Borsod-Abaúj-Zemplén megye, hogy talán utoljára, immár hatodik alkalommal, adjunk még egy kicsit a laprugós…

Tovább

Ikarus 3 in 1 - sűrűsödő buszfotós túrák, amíg lehet!

Blogunk az elmúlt másfél évben négy alkalommal is tudósított Borsod-Abaúj-Zemplén megyei buszfotós kirándulásokról, ahol öreg Ikarusokkal utazva mutattuk be a megye arcait, az eldugott falvaktól az ipari környezetig, hegyen-völgyön át. A túrasorozat nem ért véget, de kicsit talán én is kezdtem magam…

Tovább

Néhány nap fonódás után

Átadták. Használható. Használható? Érdemes messzemenő következtetéseket levonni egy hét tapasztalásai alapján? A rendszer még bejáratós, már sokak megszerezték első élményüket a nemrég átadott budai fonódó villamoshálózat kapcsán. Mi is tapasztaltunk ezt-azt, melyet most meg is osztunk Tisztelt…

Tovább

Térségi buszok tervezése: Hernád-völgy

Mai "menetrendjobbító" szándékú írásunk segítségével Észak-Magyarországra, az encsi és gönci járásba utazunk. Hogyan lehetne jobb elérhetőséget biztosítani a hétvégi időszakban egy döntően kis- és középfalvas térségben, azzal a napi néhány járattal, úgy, hogy az erre fordított teljesítmény érdemben…

Tovább

Menetrendi értesítő - a Közlekedési Központok aktuális módosításai

Az évenként szokásos vasúti menetrendváltásról az elmúlt héten már jelentkeztünk egy összeállítással. Nincs azonban jól működő közlekedési hálózat, ha nem veszi ki belőle a részét a közúti alágazat: a teljesség igénye nélkül, nézzük tehát most a helyközi…

Tovább

Megszűnő vonatok - van velük vesztenivalónk?

Vasútüzemi gyorstalpaló túl magasra jutott vezetőknek Megkérdeztünk egy középiskolást, mit szól a MÁV-Start vezérigazgatójának ahhoz a kinyilatkoztatásához, melyben 10%-os teljesítménycsökkentés mellett érvelt az általa irányított vállalatnál. A válasza ennyi volt:…

Tovább

Fonódó a küszöbön - jó-e így?

A budai tömegközlekedés útvonalait a közelmúltban egyszer már újra kellett tanulnunk, a 4-es metró átadásakor. Most pedig a következő nagy falat következik, a budai fonódó villamoshálózat üzembe helyezése. A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta a tervezett változtatásokat (melyeket ma estig lehet…

Tovább

Busszal, vonattal a Bódva-völgyben (266/IV.)

A blog történetében immár negyedszer, tudósítást közlünk az index buszos fórumcsoportjának borsodi topicjában szerveződött, Ikarus 266-os típusú busszal tett fotóstúráról. Az utazás célpontja ezúttal a Bódva völgye volt: a tudósításból pedig most sem marad ki egy kis…

Tovább

Zenebutik - közlekedési különkiadás

Október elseje a zene világnapja: ennek alkalmából ismét összegyűjtöttünk nektek néhány közlekedési vonatkozású dalt, mindenféle zenei stílusirányzatból. (A múlt évi gyűjteményt itt találjátok). Nem szaporítjuk tovább a szót, tizenkét mű következik, helyenként…

Tovább

Sokasodó fények az éjszakában - 10 éve újult meg a budapesti éjszakai hálózat

Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…

Tovább

266/III. - Falukutatás

Ha a bejegyzés címében feltűnik a kettőhatvanhatos szám, a törzsolvasók talán már tudják is miről lesz szó - és remélem hogy ilyenkor jellemzően inkább örülnek az újabb cikknek, mintsem csalódottan kattintanának tovább. Az újabb olvasók, no és a rend kedvéért azonban ide…

Tovább

Balti túra 6/1. - Irány Észtország - kerülő utakon!

Rigában maradt abba a legutóbbi, északnak tartó utazásunk, ahonnan a legegyszerűbben autóbusszal, a Via Balticán lehet Észtország felé továbbutazni, miközben érintjük a tengerpart legjelentősebb üdülőtelepüléseit, melyek közül a több mint negyvenezres észtországi Pärnu…

Tovább

Balti-túra 2. Kereszt-ül Litvánián, amíg a part szakad

Ha az ember már járt a litván fővárosban, az utóbbi szűkebb vagy tágabb környékén, és a második legnagyobb városra is vetett egy pillantást, nehéz döntés elé kerül: irány Lettország, vagy lenne még mit megnézni Litvániában is? Bizony lenne, de a hosszabb utazásoknak ez a…

Tovább

Kohószökevények között - avagy a 266/II. rész számú járat

A helyközi autóbusz-közlekedésben a múlt évben megmozdult kicsit végre az állóvíz: létrejöttek a Közlekedési Központok (bár sok előnyét ennek még nem láttuk), és két év kihagyás után több helyen is elindultak az új és használt járművek beszerzései is.…

Tovább

Trolifutam 1.: Kaunas és egy kis Vilnius

Tegyük fel, hogy valamilyen közlekedési eszközzel megérkeztünk a Baltikumba. Nézzünk hát szét: a három országot mi most délről észak felé járjuk be, az utazásunk így a legdélebbi litván nagyvárosban, Kaunasban kezdjük el, ahonnan rövid nézelődés után már célba is…

Tovább

Cél a Baltikum: földön, vízen, levegőben

Az ígértnek megfelelően belefogunk az "észt-lett-litván" élmények taglalásába. Az első fejezet az odautazásról szól. Milyen útvonalon indulhatunk neki, milyen közlekedési eszközökkel, milyen árak mellett? Ez még csak Varsó. Az akkor még létező Varsovia vonat idáig hozott…

Tovább

Az 1-es villamosra várva

A próbajáratok már szorgalmasan futják a köröket, és Budapest újfent fújhat egyet: megint megvalósult egy, évtizedek óta húzódó közlekedési beruházás, amikor az 1-es villamos először átgurulhatott a Rákóczi (Lágymányosi) hídon. Első Budapest atlaszomat az 1990-es évek közepén kaptam: ott már…

Tovább

266-ossal a Galyaságba

Október első szombatjára izgalmas program szerveződött az index.hu közlekedési fórumcsoportjának Borsod Volános topikjában. A mintegy másfél tucatnyi résztvevő kora délelőtt gyülekezett Kazincbarcikán, hogy aztán egy öreg Ikarus 266-os fedélzetén végigzötyöghessen a…

Tovább

Volánbook: A nagy menetrendvadászat

A múlt ősszel kétrészes [lásd itt: 1.,2.] cikkben foglalkoztunk a Volán menetrendi köteteinek küllemével, tartalmával. Az írással egy időben fogalmazódott meg az ötlet, mi lenne, ha megpróbálkoznánk a 2014. évre érvényes valamennyi kötetet összegyűjteni? Erre gyorsan…

Tovább

Kedvezményes utazás közszolgáknak: a "félárú" jelene és jövője

Az elmúlt alkalommal körbejártuk a közalkalmazottak utazási kedvezményének működési gyakorlatát, megállapítva, hogy vannak bizony "furcsaságai". Ami akkor kimaradt: a kedvezmény fenntartása miért lehet érdeke a közlekedési szolgáltatónak, az államnak, valamint az utasnak? És…

Tovább

Félárú félmegoldás: egy utazási kedvezmény rejtelmei

Fél éve rendelkezem a közalkalmazottak utazási utalványával. Eme A4-es méretű „sajtpapír” használata során – a díjszabási terület iránt érdeklődőként – meglepő tapasztalatokat gyűjtöttem össze. Valószínű, hogy a néhány tízezer felhasználó szinte mindegyike…

Tovább

Szalagátvágás: a kettes metró megnyitásának hatása a felszíni hálózatra - budai oldal

A múlt héten már sejtettük, és immár hivatalos a hír, hogy e hét végén eljön a pillanat melytől Budapest évek óta retteg melyet Budapest évek óta vár: elindul a 4-es metró (egyesek szerint nem az a kérdés elindul-e, hanem hogy meg fog-e állni…). Az új metróval, az első pár…

Tovább
süti beállítások módosítása
Mobil